Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Noen som vet hvor stor babyen bør/må være? Anonymous poster hash: d5082...802
LilleVilje Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Med nyfødtinnlegget skal du kunne bruke den helt fra fødsel, men det viktigste er at babyen skal ha selen fra knehase til knehase - låret skal ha god støtte ut til kneet, men kneet skal kunne svinge fritt. Pass også på M- og C-kurve; får du disse riktig, kan du bære i timevis uten at det gjør noe. Bein og rompe skal danne en M, med rompa som det nederste punktet, og ryggen skal kurves som en C for å unngå belastning på ryggraden. Jeg har alltid båret mest i bæresjal selv, men Manduca og andre ergonomiske seler er fullgode alternativ for de som foretrekker seler. Mange opplever at babyen må være rundt 6 mnd for å være stor nok til å passe oppi uten nyfødtinnlegget.
LillePunk Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Vi startet da vesla var 3.5 mnd. Men da snurpet jeg inn setet med en hyssing. Nyfødtinnlegget forstod jeg meg aldri på. Men til neste baby kommer jeg nok til å ha en annen sele først. Angelpack eller liknende Men fra 5-6 mnd er manduca gull! Bruker den ennå, og vesla er 16 mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Takk for svar! 😊 jeg får prøve den på, og sjekke M og C 😊 Anonymous poster hash: d5082...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå