Gå til innhold

Kronisk kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips mot kvalme? Jeg er så lei av å gå nesten konstant kvalm 😞 Ikke gravid.

Anonymous poster hash: d6cb2...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingefær eller kvalmestillende

Anonymous poster hash: d3d87...93b
Skrevet

I perioder har jeg daglig kvalme, kommer når jeg er sliten og stresset. Det eneste som hjelper er å være veldig nøye med regelmessig måltider, spis gjerne før du blir sulten. (jeg merker ikke sult når det er som verst, blir bare plutselig ekstremt kvalm når jeg burde spist) Ta livet med ro og drikker massevis av ingefær te. Viktig å sove nok også.

Anonymous poster hash: 0e0d7...da2
Skrevet

Man skal ikke gå rundt og være kronisk kvalm, så da bør du ta en tur til legen for å finne ut hvorfor du er det.

Mange ting som kan være årsak, div. sykdommer, medisiner, for mye eller lite mat/uregelmessige måltider/feil mat, div. mangler, låsninger i nakke/stram muskulatur nakke m.m.

Jeg lever med en mer eller mindre kronisk kvalme pga. en mangel de ikke greier gjøre noe med og ikke forstår årsaken til. Det som hjelper for meg er å spise noenlunde regelmessig, selv når jeg er kvalm. Jeg må passe på å holde blodsukkeret mitt mest mulig jevnt og unngå raske karbohydrater/sukker. Jeg må få i meg nok salt. Jeg må få nok søvn/hvile.

Men du bør komme deg til legen!

Anonymous poster hash: 9b0e6...5b3
Skrevet

Jeg har vært hos legen jevnt over i 7 år nå. Har afipran, men får bivirkninger av de.

Har ikke fått noe annen medisin, men tror jeg må be om det. Så dårlig jeg er idag, så føler jeg meg desperat etter noe som kan virke.

Har lyst å bare legge meg ned å gråte. Har nedtelling til jeg kan legge to åringen , så jeg selv kan legge meg.

Skrevet

Jeg har vært hos legen jevnt over i 7 år nå. Har afipran, men får bivirkninger av de.

Har ikke fått noe annen medisin, men tror jeg må be om det. Så dårlig jeg er idag, så føler jeg meg desperat etter noe som kan virke.

Har lyst å bare legge meg ned å gråte. Har nedtelling til jeg kan legge to åringen , så jeg selv kan legge meg.

Denne fikk jeg akkurat for å prøve, er ikke så fornøyd med afipran

http://hverdagsplager.no/wp-content/uploads/marzine_reisesyke_822x300-390x260.png

Men kan du ha noen problemer med magesyre. Jeg hadde en helt uutholdelig kvalme til jeg begynte på somac

Anonymous poster hash: d3d87...93b

Skrevet

Jeg tåler heller ikke afipran, men får zofran på blå resept. Har hatt kronisk kvalme i tre år...

Anonymous poster hash: 222e3...414

Skrevet

Jeg tåler heller ikke afipran, men får zofran på blå resept. Har hatt kronisk kvalme i tre år...

Anonymous poster hash: 222e3...414

Funker det på deg? Ser de med hjertesykdom skal være forsiktig med det, noe jeg har. Men tror likevel jeg skal be om det. Er så utrolig slitsomt å gå konstant kvalm, og ofte så kvalm at jeg ikke klarer å fungere i det hele tatt . Takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...