Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Hvor mye styrer dere av hva barna har på seg? Om de kler på seg klær som er malplasert i situasjonen lar dere de gå med det da? Dattera min har arvet noen klær og om vi ikke styrer henne (ikke ser hva hun har på) tar hun på seg dette. Hun kan da finne på å dra på skolen/til venner på vinteren med tettsittende shorts eller skjørt og magetopp. Hun bryr seg ikke om hun blir kald selv om hun er helt blåflekkede av kulde. Hun er sjelden syk så det gir ingen lærepenge. Vi andre i huset går ikke slik kledd så det er ikke slik at hun kopierer noen her. Jeg synes dette er upassende klær for en som går på mellomtrinnet og om vinteren er det i tillegg helt malplassert... De fleste vennene hennes går med klær etter vær så hun skiller seg klart ut. Hva gjør dere med klesvalg dere ikke er enig i? Anonymous poster hash: 81007...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 Hvor mye styrer dere av hva barna har på seg? Om de kler på seg klær som er malplasert i situasjonen lar dere de gå med det da? Dattera min har arvet noen klær og om vi ikke styrer henne (ikke ser hva hun har på) tar hun på seg dette. Hun kan da finne på å dra på skolen/til venner på vinteren med tettsittende shorts eller skjørt og magetopp. Hun bryr seg ikke om hun blir kald selv om hun er helt blåflekkede av kulde. Hun er sjelden syk så det gir ingen lærepenge. Vi andre i huset går ikke slik kledd så det er ikke slik at hun kopierer noen her. Jeg synes dette er upassende klær for en som går på mellomtrinnet og om vinteren er det i tillegg helt malplassert... De fleste vennene hennes går med klær etter vær så hun skiller seg klart ut. Hva gjør dere med klesvalg dere ikke er enig i? Anonymous poster hash: 81007...8ed Jeg lar da overhodet ikke er barn gå ut på vinteren med shorts og magetopp?! Det går faktisk ikke an å si "når vi ikke styrer henne", det er deres jobb som foreldre å sørge for at hun er riktig kledd. Anonymous poster hash: 9f2e7...4e7
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 Her er ikke barna så veldig opptatt av hva de har på seg og lite opptatt over å bestemme dette selv. Hvis de vil så kan de godt bestemme selv, men det må passe til årutinen, evt ullstilongs under osv.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Jeg lar da overhodet ikke er barn gå ut på vinteren med shorts og magetopp?! Det går faktisk ikke an å si "når vi ikke styrer henne", det er deres jobb som foreldre å sørge for at hun er riktig kledd. Anonymous poster hash: 9f2e7...4e7 Vi har aldri latt henne gå ut med disse klærne. Tar hun de på når vi er hjemme så blir hun sendt inn for å skifte. Men det hender hun er hjemme uten at vi er det og da er det vanskelig for oss å passe på. Har tenkt på å pakke vekk disse klærne til sommeren. Anonymous poster hash: 81007...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Vi har aldri latt henne gå ut med disse klærne. Tar hun de på når vi er hjemme så blir hun sendt inn for å skifte. Men det hender hun er hjemme uten at vi er det og da er det vanskelig for oss å passe på. Har tenkt på å pakke vekk disse klærne til sommeren. Anonymous poster hash: 81007...8ed Og hun har varm jakke utenpå, men den er gjerne åpen Anonymous poster hash: 81007...8ed
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Vi har aldri latt henne gå ut med disse klærne. Tar hun de på når vi er hjemme så blir hun sendt inn for å skifte. Men det hender hun er hjemme uten at vi er det og da er det vanskelig for oss å passe på. Har tenkt på å pakke vekk disse klærne til sommeren. Anonymous poster hash: 81007...8ed Hvorfor skal du vente med å pakke de bort til sommeren? Hvis dette er et så stort problem som du skisserer så pakker du de bort i dag. Problem løst. Anonymous poster hash: c17ab...ede
Nyttårs barn Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor skal du vente med å pakke de bort til sommeren? Hvis dette er et så stort problem som du skisserer så pakker du de bort i dag. Problem løst. Anonymous poster hash: c17ab...ede Hun mente å pakke klærne bort til i sommer. De passer bedre da.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Hvor gammel er hun da? Har to jenter på 8 og 10 år selv, og de har da skjønt at sommerklær hører sommeren til og vinterklær vinteren til..... Det har hendt et par ganger at de har gått i en kjole uten armer om vinteren, men da har de hatt langarmet genser/polo under. Eldste på 10 har et dongeriskjørt hun er veldig glad i men som er i ferd med å bli for lite så hun ville gjerne ha det på skolen forrige uke, da tok hun en sort strømpebukse, en sort tights utenpå det, så skjørtet og en strikkegenser oventil. Helt ok påkledning det. Kan du ikke snakke med henne, er hun ikke enig i at det er sommertøy? Anonymous poster hash: 7ed1b...425
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Vi har ikke så god plass at vi har en egnet plass til å pakke ned sommertøyet. I tillegg går hun på trening der hun trenger t-skjorte og shorts. Derfor har jeg ikke gjort det før. Hadde håpet å slippe. I tillegg hadde jeg jo håpet at hun kunne ta til fornuft. Er jo greit om hun kan ta gode beslutninger selv uten at vi må overvåke eller bestemme. Vi har snakket om at det er sommerklær og hun forstår det jo godt, men hun liker tydeligvis de klærne så godt at hun likevel benytter anledningen når den byr seg. Frem til for et år siden var hun en fornuftig jente som tok gode valg i diverse situasjoner og kunne stoles på. Nå tar hun den ene merkelige beslutningen etter den andre der vi må korrigere henne. Føler hun har flyttet seg minst 3 år bakover i forhold til logikk.... De andre barna er ikke slik. Men da prøver jeg å finne en plass til disse klærne et annet sted slik at de er mer utilgjengelig. Anonymous poster hash: 81007...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå