Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Ja da har jeg gått til anskaffelse av en menskopp som jeg har lest så mye fint om. (Organicup) Synes den virker ganske stor? Litt knot å få den på plass. Prøvde meg på "C" grepet, men virker ikke som om den folder seg helt ut? Har prøvd mange ganger nå. Hvordan vet jeg om den sitter rett og har riktig størrelse? Tips? Anonymous poster hash: 8ce73...ad0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Cluet for å få koppen til å folde seg ordentlig ut, er å skylle den godt i kaldt vann før innsetting OG snurre den rundt inne i skjeden. Av og til er det litt knotete, men hold ut, ikke gi opp! Menskopp er en fantastisk oppfinnelse. Anonymous poster hash: 013b0...32c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Cluet for å få koppen til å folde seg ordentlig ut, er å skylle den godt i kaldt vann før innsetting OG snurre den rundt inne i skjeden. Av og til er det litt knotete, men hold ut, ikke gi opp! Menskopp er en fantastisk oppfinnelse. Anonymous poster hash: 013b0...32c Skal prøve å skylle den i kaldt vann først, men hvordan snurrer jeg den rundt? Når jeg har brettet den sammen og skal sette den inn, så skyver jeg den liksom opp som en tampong, så langt opp jeg klarer, skal jeg ta tak i selve koppen og snurre rundt? Jeg syns forøvrig også at "stilken" sitter altfor langt ned, men får ikke dyttet den noe lengre opp. Stilken er helt nede i skjedeinngangen faktisk. Anonymous poster hash: 8ce73...ad0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Du må klippe til stilken så den er tilpasset deg, den skal ikke sitte i skjedeinngangen. For å snurre, tar du på en måte tak nederst på begeret og beveger rundt i skjeden for at den skal folde seg ut. Jeg har brukt mensbeger i ti år, og synes det er fantastisk! Men første gangen var klønete :-D Anonymous poster hash: dca9a...c18
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Hvis man er usikker i begynnelsen, kan det være lurt å kjenne med finger rundt at koppen omslutter livmortappen, og å "rigle" litt på koppen for å kjenne at det er vakuum. Begynte med kopp i fjor sommer, kommer aldri til å gå tilbake til bind/tamponger! Anonymous poster hash: 0af69...80e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Jeg har også Organicup og den er ikke like bra som min forrige (Ladycup). Den er ganske tykk og hard, folder seg ikke like lett ut når jeg har satt den inn. Sliter med den til tross for at jeg har brukt menskopp i mange år. Anonymous poster hash: 6c0cd...0bf
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Det ligger veldig mange informative og gode videoer på youtube, du burde sjekke det ut Jeg bruker "sevenfold", opplever den som enklere. Anonymous poster hash: 8b73c...da9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Takk for mange svar. Har prøvd en del ganger i dag. Får den på plass til slutt, men syns fremdeles det er litt knot. Får vel bare øve meg. Livmorhalsen virker som at ligger ganske lavt og bakovervendt så litt ekstra knotete. Har klippet stilken helt av nå. Koppen ble rett og slett litt for lang med den på. Kommer vel inn i det etterhvert. Takk for mange nyttige tips og råd HI Anonymous poster hash: 8ce73...ad0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Jeg sliter også med menskopp altså- føles som om skjeden er altfor kort. Skal den sitte rundt livmortappen? Trodde den skulle sitte lenger nede. Kanskje derfor jeg ikke får det til? Men om livmortappen er inni koppen, blir det da plass til noe særlig blod? Huff. Syntes også det hørtes genialt ut altså 😕 Anonymous poster hash: dfc97...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå