Gå til innhold

13 måneder gammel og vi sliter sånn med biting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bites hardt! Jo vondere det gjør for oss jo mer smiler og ler barnet.. Hvordan få en slutt på det?

Anonymous poster hash: 0c09c...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerer dere på bitingen? Der ligger svaret. Hvilken måte det er enklest å løse det på spørs litt i hvilke situasjoner det oppstår. Jeg ville gitt max 1 proporsjonal reaksjon per dag der jeg faktisk avslører hvor mye det plager meg, det er mer enn nok til at barnet forstår at det er ugreit. Resten av dagen ville jeg forhindret og avverget bitingen så godt det er mulig og tonet ned reaksjonen sånn at makten i det forsvinner. Men du kan sikkert løse det på mange forskjellige måter.

Anonymous poster hash: 00026...9e4

Skrevet

På den alderen skjer det så mye inni dem og biting er som regel en handling for å få oppmerksomhet. Og da er all oppmerksomhet bra oppmerksomhet, selv om det kommer i form av kjeft, tårer eller tilsnakk.

Så det beste du kan gjøre er å gi han det motsatte av det han vil ha.

Når han biter vrir du deg raskt unna mens du sier au og går.

Når han hver gang han biter blir sittende igjen alene ser han raskt at det ikke er rett vei å gå.

Tro meg, det virker.

Hadde selv en skikkelig biter. Vi gjorde dette og han sluttet etter få dager.

Anonymous poster hash: c28ef...d8d
Skrevet

bit igjen da slutter de

Anonymous poster hash: 10bdc...a3f
Skrevet

På den alderen skjer det så mye inni dem og biting er som regel en handling for å få oppmerksomhet. Og da er all oppmerksomhet bra oppmerksomhet, selv om det kommer i form av kjeft, tårer eller tilsnakk.

Så det beste du kan gjøre er å gi han det motsatte av det han vil ha.

Når han biter vrir du deg raskt unna mens du sier au og går.

Når han hver gang han biter blir sittende igjen alene ser han raskt at det ikke er rett vei å gå.

Tro meg, det virker.

Hadde selv en skikkelig biter. Vi gjorde dette og han sluttet etter få dager.

Anonymous poster hash: c28ef...d8d

Vi har gjort det samme. Sagt au og gått ut av rommet. Virker bra.

Anonymous poster hash: 0aa50...c5e

Skrevet

Ta henne ut av situasjonen, sett henne i tripptrappen litt borte fra dere og overse henne en liten stund. Masse oppmerksomhet og trøst til den som har blitt bitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...