Gå til innhold

Er så spent- noen som har vært gjennom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En undersøkelse hos nevrolog? Mannen beordret meg til legen etter 2 mnd med gangvansker og svakhet i ene benet. Jeg ramler/ svikter i bena hver kveld og har i tillegg blitt svak i hånden på samme siden. Kjenner meg helt vissen på ene siden. Ingen smerter da. Plagene har kommet gradvis de siste 2 årene men eskalert de siste 2 mnd. Tenkte å be om undersøkelse hos nevrolog da noe er helt galt med kroppen min. Hvordan burde jeg legge frem saken min og hva kan jeg forvente at nevrologen gjør?

Anonymous poster hash: 01968...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte ms her også. Jeg hadde krevd mr

Anonymous poster hash: f5581...c02

Skrevet

Samtale, undersøkelse, og antageligvis en MR. Kanskje andre spesialiserte nerve/muskelundersøkelser etterhvert (ikke samme dag som timen til nevrolog). Kanskje spinalpunksjon.

Anonymous poster hash: c4966...2c7

Skrevet

Huff ja mannen spøker med at det er MSen som kom igjen når jeg ramler. Blitt glad om det er noe annet men frykter noe nevrologisk selv.

Skal til legen i morgen og tale min sak. Håper han tar meg på alvor. Får ikke gjort noe hjemme nesten eller vært noe sosial pga av plagene. Håper det finnes noe så jeg blir bedre.

HI

Skrevet

Huff ja mannen spøker med at det er MSen som kom igjen når jeg ramler. Blitt glad om det er noe annet men frykter noe nevrologisk selv.

Skal til legen i morgen og tale min sak. Håper han tar meg på alvor. Får ikke gjort noe hjemme nesten eller vært noe sosial pga av plagene. Håper det finnes noe så jeg blir bedre.

HI

Tale din sak? Det er helsevesenet du henvender deg til, ikke rettsvesenet! Har du virkelig hatt det sånn i 2 år? Og ikke oppsøkt hjelp?

Har du helseangst?

Anonymous poster hash: eaafa...27e

Skrevet

Er under nevrologisk utredning selv nå. Det taes mr av hodet og nakke. Balansetester, tester reflekser, samtale. Har tatt spinalpunksjon i tillegg.

Anonymous poster hash: 952fc...50a

Skrevet

Oppdager oss da, Hi. Må få høre hva legen sier og hvilke undersøkelser du blir henvist til!

Skrevet

Oppdager oss da, Hi. Må få høre hva legen sier og hvilke undersøkelser du blir henvist til!

Du som ble innlagt!?

Skrevet

Jeg var hos samtale og undersøkelse hos nevrolog for sikkert vel 10 år siden ved mistanke på hjernesvulst. 

Det var en rekke ulike øvelser som gikk på kordinasjon. Jeg måtte også kle av buksa (ikke ha på deg string forresten, det hadde jo selvfølgelig jeg  :legrine: ) og måtte blant annet gå på hælene fram og tilbake, og så gå på tærne fram og tilbake husker jeg. 

Anonymous poster hash: f171e...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...