Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har en ganske god venninne som jeg synes er utrolig morsom å være sammen med, hun er snill og man kan snakke med henne om alt, men i det siste har jeg fått en liten følelse av at hun føler det litt annerledes enn det jeg gjør. - Jeg får meldinger for hun sier at hun er glad i meg, hyggelig det - jeg er jo glad i henne også, men som en god venninne. - Hun klemmer mye og iblant får jeg tilogmed et kyss på kinnet, hyggelig det, men for min del er det bare på gøy. - Vil stadig holde hender, kanskje jeg ikke alltid synes dette er så voldsomt "gøy", men jeg er med på det for å ikke være frekk. - Fikk en melding der hun mente at vi skulle bare hive fra oss mennene og starte for oss selv. Jeg svarte bare "haha, foreslår at vi alle bor i kollektiv!" Jeg begynner å føle meg litt usikker her, og hvordan skal jeg eventuelt gå frem. Jeg er heterofil som det synger, noe jeg har sagt tidligere og at jeg er lykkelig med mannen osv. Hun har en kjæreste hun også, men de er vell kanskje ikke så lykkelige egentlig. Så jenter, er det jeg som tolker signalene helt feil her? Eller burde jeg ta avstand til henne? HJELP?! Anonymous poster hash: 1f007...58f
Marriet Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Du burde snakke med henne. Hvert fall hvis du vil redde vennskapet. Noe lignende skjedde med meg en gang. Bortsett fra at vi begge var single og hun fortalte hva hun følte. Jeg mista underkjeven i den indiske take awayen vi spiste 😂 men vi fikk heldigvis snakket ut om det og hun respekterte selvsagt at jeg er heterofil. Følelser er noe man kan styre til en viss grad men ikke fullstendig og hun innrømte at hun nok tidvis lot fantasien løpe litt løpsk og levde i håpet om at jeg skulle "konvertere" for henne siden vi hadde en så god relasjon. Vi er fremdeles venner i dag. Hun har hatt mange korte og delvis useriøse forhold siden praten vi hadde. Synes det er trist hun ikke finner noen å dele livet med og har nok kjent litt på det, men samtidig er jo ikke det mitt ansvar. Så igjen, hvis dette er et vennskap du vil bevare må dere snakke sammen. Å kutte henne ut synes jeg både er feigt og feil. Lykke til. Endret 13. januar 2017 av Marriet
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Altså jeg sier også at jeg er glad i mine næreste venninner, vi klemmer, vi kysser hverandre på kinnene og kan også finne på å komme med slike kommentarer om at vi skal flytte til Japan sammen uten mennene våre. Vi er på ingen måte forelsket i hverandre. Jeg kan selvsagt likevel ikke si noe om hva venninnen din føler. Hvor lenge har du kjent henne da? Anonymous poster hash: 50645...c01
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Altså jeg sier også at jeg er glad i mine næreste venninner, vi klemmer, vi kysser hverandre på kinnene og kan også finne på å komme med slike kommentarer om at vi skal flytte til Japan sammen uten mennene våre. Vi er på ingen måte forelsket i hverandre. Jeg kan selvsagt likevel ikke si noe om hva venninnen din føler. Hvor lenge har du kjent henne da? Anonymous poster hash: 50645...c01 Har kjent henne i litt over 1 år. Ja, jeg forstår at det også KAN være på gøy at hun sier alt mulig, men det bare føles ikke slikt ut. Er bare meg hun er sånn med også som jeg har sett. Vi er en liten gjeng som møtes og aldri får de andre venninne den samme "behandlingen". Dette gjør at jeg bare blir enda mer usikker. HI Anonymous poster hash: 1f007...58f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Du burde snakke med henne. Hvert fall hvis du vil redde vennskapet. Noe lignende skjedde med meg en gang. Bortsett fra at vi begge var single og hun fortalte hva hun følte. Jeg mista underkjeven i den indiske take awayen vi spiste men vi fikk heldigvis snakket ut om det og hun respekterte selvsagt at jeg er heterofil. Følelser er noe man kan styre til en viss grad men ikke fullstendig og hun innrømte at hun nok tidvis lot fantasien løpe litt løpsk og levde i håpet om at jeg skulle "konvertere" for henne siden vi hadde en så god relasjon. Vi er fremdeles venner i dag. Hun har hatt mange korte og delvis useriøse forhold siden praten vi hadde. Synes det er trist hun ikke finner noen å dele livet med og har nok kjent litt på det, men samtidig er jo ikke det mitt ansvar. Så igjen, hvis dette er et vennskap du vil bevare må dere snakke sammen. Å kutte henne ut synes jeg både er feigt og feil. Lykke til. Takk for råd og erfaring, må kanskje snakke med henne hvis anledningen byr seg og jeg klarer å manne meg opp. HI Anonymous poster hash: 1f007...58f
beef sister Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Det aller første du bør gjøre er å sette grenser for deg selv. Dersom du synes det er ubehagelig å gå rundt og holde hender med venninnen din, bør du selvfølgelig ikke gjøre det. Jeg synes oppførselen hennes er merkelig, men det er umulig å si hvorvidt hun er forelsket i deg eller ikke. Jeg har en venninne som har vært forelsket i meg, men for min del er det stort sett uproblematisk. Hun har utfordringer med impulskontrollen sin, så noen ganger oppfører hun seg delvis upassende. Det plager meg derimot ikke nok til at jeg har et behov for å ta avstand fra henne (jeg fortsetter bare med å være tydelig på at det er helt uaktuelt). Det er derimot tydelig at det plager deg, siden du skriver et innlegg om det, og dersom du ønsker å bevare vennskapet må du nok si noe. Jeg ville nok heller valgt å si at du ikke er komfortabel med intimitet, at det føles helt feil for deg å holde hender med venninner osv., fremfor å beskylde henne for å være forelsket i meg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Dette høres jo helt sykt ut! Jeg kan også klemme venner, eller gi kyss på kinnet, men å holde hender er forbeholdt fyllefester med store folkemengder så vi ikke mister hverandre 😂 Anonymous poster hash: 3b7b5...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå