Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Sønnen min har denne uka hatt med tre gutter fra klassen hjem. Vi bor i en liten leilighet så man hører om vasken på badet er på eller ikke.. ingen av guttene som har vært på besøk har vasket seg på hendene etter do besøk 😨😨 de er 9år. Kjenner jeg grøsser, vasker kontrollen etter de har dratt om de har spilt playstation osv. Lærer virkelig ikke foreldre barna sine hvor farlig do bakterier kan være? At man faktisk kan bli kjempe syk av de?? Her vasker barna seg etter do besøk hver gang, lagt det som vane siden de slutta med bleie. Æsj!! Anonymous poster hash: 7f0df...d2d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Er mange som er sløve med det,opplevd det samme flere ganger. Ikke bytter de undertøy og sokker hver dag heller. Grøss Anonymous poster hash: fc860...751
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Opplever det samme her, men er så heldig at jeg har en sønn som sender vennene sine i retur til badet hvis de ikke har vasket hendene. Jeg forklarte ham om bakterier én gang da han var 3, og det satt. Etter det har det vært uaktuelt for ham å hoppe over håndvasken. Men en av vennene hans som han har forklart det videre til utallige ganger bryr seg fortsatt ikke. Så det er vel ikke nødvendigvis sånn at foreldrene ikke lærer dem det, men det er ikke alle barn det gjør like mye inntrykk på. Anonymous poster hash: 9e6bd...c6b
Kjerringa med agurken Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Du sier høyt ifra til dem at de må vaske hendene skikkelig med såpe etter dobesøk. Desinfiser spillkontrollere og dørhåndtak/twppemekanisme på do+nøkkel. De har godt av å få beskjed at de må vaske hendene med såpe etter dobesøk. Hvis de ikke lærer det nå vil det bli enda verre når de blir eldre.
klg,2 boys now:) Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Er vel de samme foreldrene som synes det er nok å dusje 1 gang i mnd og vask håret til jul(ja en smule overdrevet)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Så farlig er det da heller ikke... ;-) Det kan godt hende at de har lært det hjemme, men 9 år gamle gutter glemmer lett. De er bare opptatt av å komme tilbake til leken igjen. Er du helt sikker på at din sønn alltid husker det når han ikke er hjemme...? Anonymous poster hash: d735f...d7d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Jeg sender mine barn i retur om de glemmer å vaske seg, og det skjer hver dag så og si hver gang de er på do. De er 7 og 13! Det betyr altså at de har lært å vaske hendene hjemme, men at de praktiserer det svært dårlig! Anonymous poster hash: 00d86...d0f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 I slike situasjoner sier jeg fra til alle som en at nå glemte de å vaske hendene, så gå tilbake og gjør det! Og avslutter gjerne med hendene skal alltid vaskes etter hver gang man har vært på do. Mistenker jeg slurv blir jeg gjerne med inn og underviser i riktig håndvask også. Jeg HATER når folk slurver med håndvask. Anonymous poster hash: 88b2b...076
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 I slike situasjoner sier jeg fra til alle som en at nå glemte de å vaske hendene, så gå tilbake og gjør det! Og avslutter gjerne med hendene skal alltid vaskes etter hver gang man har vært på do. Mistenker jeg slurv blir jeg gjerne med inn og underviser i riktig håndvask også. Jeg HATER når folk slurver med håndvask. Anonymous poster hash: 88b2b...076 Jeg også! Håper i det stille at sønnen min skal gi beskjed til svigermor en dag også, men det virker ikke som han tør det han heller. Anonymous poster hash: 9e6bd...c6b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Må faktisk minne mannfolket på dette 😧😡 og 3-åringen "trues" med bleie når han sier at han ikke trenger å vaske henda. Er han stor nok til å bruke truse, er hab stor nok til å skylle ned, lukke lokket og vaske hender også Anonymous poster hash: 0b194...631
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Er vel de samme foreldrene som synes det er nok å dusje 1 gang i mnd og vask håret til jul(ja en smule overdrevet) Der tar du feil. Det er noen HELT andre foreldre. For de foreldrene som er riktig opplyst, sånne som meg, vi vet faktisk forskjellen på hvor det er vesentlig å vaske og hvor det bare er jåleri. Vi har strengere håndvaskrutiner enn noen andre hjem jeg kjenner (vask før absolutt alle måltider, også om det bare er en appelsin, vask etter utelek, etter dobesøk, etter å ha klappet dyr, etter å ha sortert skittentøy og innimellom andre aktiviteter også), men vi ser ingen grunn til å vaske håret på ungene oftere enn ukentlig. Det er nemlig ingen ting i hodebunnen som kan gjøre oss selv eller andre syke hvis man ikke vasker det bort. Heller ikke på kroppen; og unger før puberteten lukter ikke svette som voksne gjør. Eneste grunnen til at mine unger dusjer oftere enn ukentlig, er at de kan ha tilløp til sure tær, siden de trener, men utover det er det ingen hygieniske grunner til å dusje/vaske håret daglig i den alderen. At du tror sånt noe har sammenheng med helse og hygiene, forteller jo bare at du ikke kjenner sannheten om hvordan bakterier påvirker oss. De som sitter på huden er med på å holde oss friske. Anonymous poster hash: a0307...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå