Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Noen som er veldig inne i fordeling av sykt barn-dager i mine-dine-våre-familier? Jeg har en datter fra før og en felles med mannen. Vi jobber på samme sted, og det er derfor veldig synlig for arbeidsgiver hvordan vi fordeler. Pga ulik stillingsprosent fordelte vi sist tankeløst dagene mellom oss (begge ungene gikk ned med overlapping) slik at totalfraværet ble minimalt - men endte da med at det var "hans dag" den ene dagen hvor det bare var min som fortsatt var syk (jeg var hjemme med begge mandag for da jobber vi begge full dag, han var hjemme med min tirsdag for da har jeg full dag og han halv. Hadde vi gjort det motsatt hadde arbeidsgiver mista to fulle dager, mot en og en halv slik vi gjorde det) I ettertid har det dukket opp spørsmål om vi egentlig kan fordele det sånn - verken vi eller arbeidsgiver er helt sikre på regelverket når vi har ulikt antall barn - og om dagene hans er øremerket fellesbarnet? Anonymous poster hash: cf5ed...a9b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Du har ingen dager for barn du ikke er forelder til. Anonymous poster hash: 98be4...f05
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Dere har begge 10 dager med barn syk. Egentlig kan han ikke være hjemme med ditt syke barn, men så lenge dere ikke publisere hvem som er syk så få jobben jo ikke sjekket om han er hjemme med korrekt barn. Anonymous poster hash: e1c8c...cef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Dere har begge 10 dager med barn syk. Egentlig kan han ikke være hjemme med ditt syke barn, men så lenge dere ikke publisere hvem som er syk så få jobben jo ikke sjekket om han er hjemme med korrekt barn. Anonymous poster hash: e1c8c...cef De fleste må vel skrive hvilket barn de er hjemme med på egenærklæringen ? Anonymous poster hash: e4979...cf5
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 De fleste må vel skrive hvilket barn de er hjemme med på egenærklæringen ? Anonymous poster hash: e4979...cf5 Det har jeg aldri vært borti iallefall. Det krysses av om det er eget barn, syk barnepasser eller egenmelding. Anonymous poster hash: dc28c...c0f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Det har jeg aldri vært borti iallefall. Det krysses av om det er eget barn, syk barnepasser eller egenmelding. Anonymous poster hash: dc28c...c0f Hos oss må navn og alder på barnet oppgis. Men det er kanskje forskjellig fra sted til sted. Anonymous poster hash: 7e19f...79a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Google er min venn; Dersom en mor eller far som er alene om omsorgen for barn inngår nytt samboerskap eller gifter seg og får felles barn med sin nye samboer/ektefelle, vil vedkommende ikke lenger anses for å være alene om omsorgen. I slike tilfeller kan stemor eller stefar ha rett til omsorgspenger uansett om det er fellesbarnet eller særkullsbarnet som er sykt. Anonymous poster hash: f79dd...bdd
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Det har jeg aldri vært borti iallefall. Det krysses av om det er eget barn, syk barnepasser eller egenmelding. Anonymous poster hash: dc28c...c0f Men hvor skal man krysse hvis man passer samboers barn da? Man kan jo ikke krysse av for sykdom på eget barn Anonymous poster hash: ea1c5...759
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Du kan be om å få overført dager for stebarn også. Da må den som "eier" barnet bare gi fra seg noen av sine dager. Anonymous poster hash: 1a929...391
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Google er min venn; Dersom en mor eller far som er alene om omsorgen for barn inngår nytt samboerskap eller gifter seg og får felles barn med sin nye samboer/ektefelle, vil vedkommende ikke lenger anses for å være alene om omsorgen. I slike tilfeller kan stemor eller stefar ha rett til omsorgspenger uansett om det er fellesbarnet eller særkullsbarnet som er sykt. Anonymous poster hash: f79dd...bdd Google er min venn og... fant dette, samt på lovdata info om at jeg kan overføre inntil ti av mine dager til ektefelle eller samboer man har bodd med i mer enn 12 mnd. Jeg har jo egentlig 20 dager fordi jeg har aleneomsorg for henne. Regner med kvotene slås sammen til normalen for to barn (ti dager hver) om jeg overfører halvparten til ham - men til gjengjeld får han da være hjemme med min også. Og for oss er det viktigere enn å tyne ut antallet dager. Skal finne og legge ut link til lovverket etterpå, tilfelle noen googler dette senere 😛 HI Anonymous poster hash: cf5ed...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå