Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 I følge lønnsslipp ser det ut til at jeg har fått for lite lønn. Jeg får det overhodet ikke til å stemme. Står eks at jeg har fått utbetalt for å jobbe 5 timer kveld, men jeg har jobbet 14,5 timer kveld. Jeg jobber fast helgestilling og jobber ekstra alt etter som hvor mye vakter som er ledig så sånn sett kan det vel lett bli feil i systemet. Jeg vet ikke hvor jeg har sjefen da jeg opplever henne som varierende humør. Jeg synes det er ubehagelig å ta det opp med henne. Noen tips? Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Bare formuler deg som at du lurer på om sjefen kan hjelpe deg litt, at det er noe du ikke forstår. Da høres det ikke ut som at du har konkludert med at de har gjort en feil. Har du rett, så skal du ha mer penger. Dette er en sak du må ta opp. De på lønn kan gjøre menneskelige feil. Det kan du også, så bare spør om hjelp til å forstå lønnsslippen. Anonymous poster hash: 149b6...12a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Hos oss kjøres desember lønn 14 dager før ordinær lønn. Tillegg kommer aldri på halv skatt lønna, det kommer i Januar. De betaler ikke ut tillegg før det er jobbet. Når grunnlaget fra lønn er klart 5 Desember så kommer det selvsagt ikke med. Anonymous poster hash: bc036...ae2
TPK Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Kan du ikke spørre de som kjører lønnen direkte?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Takk for svar 😊 Er det best at jeg sender sjefen mail eller stikker innom kontoret? HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Takk for svar Er det best at jeg sender sjefen mail eller stikker innom kontoret? HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b er du gammel nok til å ha en jobb? Anonymous poster hash: b89b7...45c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 er du gammel nok til å ha en jobb? Anonymous poster hash: b89b7...45c Nei, langt i fra. Jeg bare later som. Er du gammel nok til å være her? Ut fra svaret ditt å bedømme Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Nei, langt i fra. Jeg bare later som. Er du gammel nok til å være her? Ut fra svaret ditt å bedømme Anonymous poster hash: 92dd6...09b en voksen kvinne greier å spørre sjefen som om lønnslippen stemmer. I tillegg er det få kvinner som trenger å hjelpes til en beslutning om dette skal gjøres over mail eller gå innom kontoret. Anonymous poster hash: b89b7...45c
Evablaum Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 en voksen kvinne greier å spørre sjefen som om lønnslippen stemmer. I tillegg er det få kvinner som trenger å hjelpes til en beslutning om dette skal gjøres over mail eller gå innom kontoret. Anonymous poster hash: b89b7...45c Hø hø
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 en voksen kvinne greier å spørre sjefen som om lønnslippen stemmer. I tillegg er det få kvinner som trenger å hjelpes til en beslutning om dette skal gjøres over mail eller gå innom kontoret. Anonymous poster hash: b89b7...45c Jeg er ikke begeistret for sjefen (for å si det pent) av ulike årsaker, dermed blir slike enkle saker "overanalysert". Er ikke ikke vant til den type lederstil og vet ikke hvor jeg har h*n HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Kan du ikke bare sende en Mail og lufte spørsmålene dine på den måten? Jeg skriver ofte Mail til min sjef om jeg lurer på noe:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 Kan du ikke bare sende en Mail og lufte spørsmålene dine på den måten? Jeg skriver ofte Mail til min sjef om jeg lurer på noe:) Det blir nok mail ja 😊 HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 I følge lønnsslipp ser det ut til at jeg har fått for lite lønn. Jeg får det overhodet ikke til å stemme. Står eks at jeg har fått utbetalt for å jobbe 5 timer kveld, men jeg har jobbet 14,5 timer kveld. Jeg jobber fast helgestilling og jobber ekstra alt etter som hvor mye vakter som er ledig så sånn sett kan det vel lett bli feil i systemet. Jeg vet ikke hvor jeg har sjefen da jeg opplever henne som varierende humør. Jeg synes det er ubehagelig å ta det opp med henne. Noen tips? Anonymous poster hash: 92dd6...09b Klarer du ikkje og ta opp slike ting er du ikkje voksen. Jobb gratis da. Slik holdning har ho deg i sin hule hånd. Sier du ingen ting og ikkje takler sjefen har du problem. Anonymous poster hash: 05eac...87e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 Klarer du ikkje og ta opp slike ting er du ikkje voksen. Jobb gratis da. Slik holdning har ho deg i sin hule hånd. Sier du ingen ting og ikkje takler sjefen har du problem. Anonymous poster hash: 05eac...87e Aldri i livet om jeg jobber gratis, så god råd har jeg ikke. HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 Må du ta det med sjefen da? Jeg ringer de som utbetaler lønnen min når noe ikke stemmer. Anonymous poster hash: 8fb65...58a
Evablaum Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 Jeg er ikke begeistret for sjefen (for å si det pent) av ulike årsaker, dermed blir slike enkle saker "overanalysert". Er ikke ikke vant til den type lederstil og vet ikke hvor jeg har h*n HI Anonymous poster hash: 92dd6...09b Du har kvinnelig sjef, da er det bare å skrive "henne"
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 Jeg bruker bare å si "jeg lurer på at jeg har fått feil lønn? Man må jo ha videreutdanning for å skjønne denne lønnsslippen." Helt vanlig med litt feil hos oss, enten jeg som har ført de feil, at jeg var litt sen ute og lønnigen var kjørt ut, at timene ikke har blitt godkjent enda, feil hos lønningskontoretetc. You name it I've tried it 😉 Anonymous poster hash: fdec8...b55
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 Du vet vel hvor mange timer du har jobbet og hvor høy lønn du har? Om du mangler så mange timer er det jo ikke tvil om at det er feil. Man jobber ikke gratis, så.da må man bare spør da. Eller si at det har nok skjedd en feil med lønnen min i januar. Det må du ikke kvie deg for. Rett skal være rett. Å ja, jeg har hatt en helt grusomt sjef. Men hadde fortsatt sagt i fra om lønnen ikke hadde stemt. Anonymous poster hash: 8c150...9f1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #19 Skrevet 13. januar 2017 Tar aldri sånt med sjefen. Snakker med den merkantile/kontordamen som kjører lønn. Send med oversikt over vaktene i perioden lønnen gjelder for i mail, og skriv at du ikke får summen til å stemme. Be dem sjekke. Jobber du i en liten bedrift hvor sjefen selv kjører lønningene så sender du selvsagt mailen til ham. Anonymous poster hash: 005c6...c6e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #20 Skrevet 13. januar 2017 Du har kvinnelig sjef, da er det bare å skrive "henne" Du leste det mellom linjene ja 😉 Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #21 Skrevet 13. januar 2017 Må du ta det med sjefen da? Jeg ringer de som utbetaler lønnen min når noe ikke stemmer. Anonymous poster hash: 8fb65...58a Lurt, takk for tips 😊 De har sikkert bedre oversikt Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #22 Skrevet 13. januar 2017 Du leste det mellom linjene ja 😉 Anonymous poster hash: 92dd6...09b Jeg skrev det i innlegget ser jeg. 😃 Anonymous poster hash: 92dd6...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå