Gå til innhold

Hvordan få løst dette problemet med mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja han og jeg er igjen på samme krangel som de siste fem årene...

Han kjøpte ett hus da han var yngre. Det ligger "øde" til og ser ikke ut. Virkelig ! Når vi ble sammen overtalte han meg til å ikke kjøpe den andre halvparten (med x men hadde mulighet til å ta opp lån for å kjøpe han ut). Jeg ville men lot meg overtale grunnet dårlige minner.

Så brukte jeg en del penger på "oppussing" og bil sparte litt men ble ikke så mye igjen. Resterende ble dessverre brukt på advokat grunnet x.

Så sitter vi her da i dette dritt huset, jeg hater det!! Han nekter å ta opp mer lån! Han er helt vill, og sier det blir 16% rente osv.

Da jeg endelig hadde bestemt meg , snakket med banken og skulle ta opp lån til å kjøpe min egen leilighet ( til å leie ut), da le jeg gravid 🙄. Da ble vi enige om (eller var ett ultimatum fra meg) at vi skulle bygge ut og pusse opp. Dro til arkitekt fikk 50% av underskriftene fra naboen, men nå står vi fast igjen. Han nekter!! Jeg orker dette snart ikke mere😭. Jeg dør litt innvendig når jeg ser andre sine hus, kvier meg for å ha folk på besøk og skammer meg rett og slett. Vi tjener ca 1.3 mill til sammen...

Anonymous poster hash: 9f83e...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er X?

Anonymous poster hash: a1810...9f1

Skrevet

Hva er X?

Min x mann

Skrevet

Min x mann

Skulle du kjøpe halvparten av huset sammen med din X?

Skrevet

Kanskje du bare skal kjøpe den leiligheten?

Anonymous poster hash: b9e68...bf9

Skrevet

Skulle du kjøpe halvparten av huset sammen med din X?

Av min x vi Eide det jo sammen. Hadde planer om å kjøpe det av han og leie ut.

Skrevet

Jo men med tre barn trenger vi rett og slett mer plass. For ikke snakke om at vi kan ikke BO sånn. Vi snakker 70 talla tapet, møbler fra Fretex som den gangen var gamle altså begynnelsen av 80 tallet ikke kvalitets møbler. Ett knøtt lite bad som er så liten at nå som jeg er gravid nesten ikke kommer mellom do og dusj... kjøkken fra tidlig 80 tallet som ikke ser ut osv. Har virkelig prøvd det eneste som faktisk er pusset opp er de to soverommene til barna mine. Men det var ett krav fra meg før jeg flyttet inn. Vi har to vinduer det ikke går an å åpne fordi det ramler ut grunnet råte!!!

Vi bor som i serien "norske reddneks" , men det som er ille er at det ikke er penger det står på😓

Skrevet

Familievernkontoret neste kanskje?

Skrevet

Men om dere tjener så bra, og han har angst for å ta opp lån så dere har lite gjeld, da kan det vel ikke ta lange tiden å spare til oppussing?

Dere trenger jo ikke ta hele huset på en gang. Ta et og et rom. Et rom i året kanskje, med oppsparte midler og betale litt av lønn hver måned så lenge dere holder på.

Anonymous poster hash: a08cf...744
Skrevet

Men om dere tjener så bra, og han har angst for å ta opp lån så dere har lite gjeld, da kan det vel ikke ta lange tiden å spare til oppussing?

Dere trenger jo ikke ta hele huset på en gang. Ta et og et rom. Et rom i året kanskje, med oppsparte midler og betale litt av lønn hver måned så lenge dere holder på.

Problemet er jo at han sløser bort pengene sine. Kjøper nye biler (hele tiden) , elsker dyre klær, mye dyr mat, gir meg masse dyre gaver osv. Når jeg påpeker dette sier han at han vil se meg spare slik at vi kan pusse opp. Jeg sparte til den store gullmedaljen. Men vi trengte ny bil da baby nr 3 kommer vips er alle spare pengene mine brukt opp på bil, da jeg selvsagt ikke for ta opp lån...

Skrevet

Hva ER det dere driver med? Dere tjener godt, du er gravid, men han kjøper dritt og krever at du skal spare?? Han lurer deg!

Vet du hva? Kjøp den leiligheten UANSETT. Det kan godt hende du trenger den selv.

Ultimatum til mannen; vi får det fint her innen ett år, ellers flytter vi.

Du kan ikke leve sånn, om du mistrives. Det er døden for forholdet og for din egen selvfølelse.

Du lever én gang. Liker du å ha det fint rundt deg, skal du ha det! Krev din rett, ikke gi deg!

Anonymous poster hash: 0d1a1...18a

Skrevet

Er han din eksmann, men dere bor sammen og du er gravid?

Anonymous poster hash: 30545...2c4

Skrevet

Jøssenavn! Du får ikke ta opp lån? Er du 14 og bor med din far?

Anonymous poster hash: 39045...cbb

Skrevet

Dette høres ut som den klassiske samboerfellen altså,

Du får ikke kjøpe deg inn i huset så han eier det 100% alene? Dine penger blir brukt til løpende utgifter uten at du får noe igjen for det. Han sløser bort sine penger?

Om det blir brudd nå og du flytter ut, hva får du med deg av verdier og hvor mye har du investert i boligen?

Du må stå på krava kvinne, skal dere ha felles økonomi eller delt økonomi?

Finn ut av det, snakk gjerne med en advokat, få avtaler på plass.

Han kan da ikke bestemme at du ikke skal ha billån. Hvem eier bilen på papiret nå som du har betalt den da, jeg håper for din skyld det er du.

Skrevet

Hvorfor brukte du penger på ny bil når du ergrer deg over at mannen kjøper bil for ofte?

Har du brukt opp alle sparepengene dine?

Er det egentlig bare mannen som sløser eller dere begge to?

Skrevet

Dette høres ut som den klassiske samboerfellen altså,

Du får ikke kjøpe deg inn i huset så han eier det 100% alene? Dine penger blir brukt til løpende utgifter uten at du får noe igjen for det. Han sløser bort sine penger?

Om det blir brudd nå og du flytter ut, hva får du med deg av verdier og hvor mye har du investert i boligen?

Du må stå på krava kvinne, skal dere ha felles økonomi eller delt økonomi?

Finn ut av det, snakk gjerne med en advokat, få avtaler på plass.

Han kan da ikke bestemme at du ikke skal ha billån. Hvem eier bilen på papiret nå som du har betalt den da, jeg håper for din skyld det er du.

Ja bilen er min. Huset er foreløpig hans men vi ble enige om at jeg eier 50% etter oppussingen da vi begge tar opp like mye lån hver. Husets verdi kommer til å stige med minst 4 millioner. Nei det er ikke ett dyrt hus men verdien slik den er nå er god underkant av 2 mil. I tillegg skall vi gifte oss så snart som mulig. Bare papir underskrift ikke noe bryllup.

For dere som lurer jeg prøver å stå på kravene mine. Han kaller meg da materialistisk og jeg har vurdert mange ganger å gå. Men jeg elsker han. Føler jeg ikke kan gå, jeg har jo ett "trygt" nedbetalt hus og tak over hodet...

Og nei han er ikke x mannen min! Jeg Eide en tomannsbolig sammen med min x. Den dr nå solgt.

Skrevet

Hvorfor brukte du penger på ny bil når du ergrer deg over at mannen kjøper bil for ofte?

Har du brukt opp alle sparepengene dine?

Er det egentlig bare mannen som sløser eller dere begge to?

Jeg måtte ha ny bil da det er jeg som kjører barna på skolen, de bilene han kjøper er ikke kjørbare til å kjøre barn med. Dette er veteran biler han samler på. Jeg prøver å ikke sløse men han tjener mer en meg og jeg har endel utgifter:(

Skrevet

Forvirret her 🙄

Anonymous poster hash: 43fb2...c50

Skrevet

Forvirret her 🙄

Anonymous poster hash: 43fb2...c50

Trenger ikke p være det! Er ikke verre en at jeg og den den nåværende samboeren min er uenige i bostandarden. Han har en fobi mot å ta opp lån. Huset er nedbetalt og han nekter nå å pusse opp og bygge ut slik som avtalt. Resten er bare bakgrunnsinformasjon. Vi tjener mer en nok for å betjene lånet. Flytte på seg nekter han også da det også involverer lån.

Skrevet

Samme tenker jeg. Og bo i den. Han elsker jo rønna si mer enn familien.

Anonymous poster hash: 873aa...c3c

Skrevet

Jeg måtte ha ny bil da det er jeg som kjører barna på skolen, de bilene han kjøper er ikke kjørbare til å kjøre barn med. Dette er veteran biler han samler på. Jeg prøver å ikke sløse men han tjener mer en meg og jeg har endel utgifter:(

Seriøst?

Sier du at han tjener mer enn deg, men du må holde bil, for han kjøper biler som ikke engang kan brukes til å kjøre ungene på skolen med? Flere biler, men altså bare som hobby/leketøy?

Dere er samboere, du er gravid - men sier likevel at du selv "har en del utgifter" som han altså IKKE har?

Selv om du brukte en del av dine penger på å pusse opp hans hus, fikk du ikke kjøpe deg inn i det?

HERREGUD så dumme enkelte kvinner er! Men det gjør selvsagt ingen ting om han lurer deg og ruinerer deg, for dette er jo Ekte Kierligheed med sukker på! Et umake forhold med en ansvarsløs guttunge av en ungkar som heller vil samle junk på tunet og leve som da han var single, selv om en baby er på vei!

Skrevet

Seriøst?

Sier du at han tjener mer enn deg, men du må holde bil, for han kjøper biler som ikke engang kan brukes til å kjøre ungene på skolen med? Flere biler, men altså bare som hobby/leketøy?

Dere er samboere, du er gravid - men sier likevel at du selv "har en del utgifter" som han altså IKKE har?

Selv om du brukte en del av dine penger på å pusse opp hans hus, fikk du ikke kjøpe deg inn i det?

HERREGUD så dumme enkelte kvinner er! Men det gjør selvsagt ingen ting om han lurer deg og ruinerer deg, for dette er jo Ekte Kierligheed med sukker på! Et umake forhold med en ansvarsløs guttunge av en ungkar som heller vil samle junk på tunet og leve som da han var single, selv om en baby er på vei!

Om du hadde fått med deg hele opplegget er det jeg som måtte ha bilen , ja. Det er mine barn jeg kjører på skolen og det var jeg som trengte en stor bil. I tillegg er jeg ikke en idiot, vi ble enige om å skrive over 50% av huset på meg når vi bygger ut.

Men ja han er umoden til tider selv om han ikke akkurat er ung lenger. Men den fobien for å ta opp lån sitter langt inn i han. Han er ellers en flott hardt arbeidende, snill mann som er dn flott stefar.

Men etter ennå en runde med illsint krangling fra meg. Beordret jeg han ut og han fikk faktisk de resterende tre underskriftene. Nå gjelder det for min del å "smi" mens jernet er varmt. X damen hans dro forresten også grunnet dette huset, så det er ikke bare jeg som har hatt problemer med han angående dette😂

Skrevet

Har jeg forstått dette rett?

Han står fremdeles som eier på huset, du har brukt en god del av dine penger på løpende utgifter og ting i huset?

Dere er liksom enige i å skrive over 50 % av huset på deg - men det er ikke blitt gjort?

Halvparten av huset skal liksom skrives over på deg når dere bygger ut - men han vil ikke ta opp lån som dere trenger til å bygge ut?

Du kjøpte bil som du trengte for å kjøre dine barn - han kjøper kun biler han ikke kan kjøre barn i?

Har han tenkt å kjøpe seg ny bil nå som dere venter barn sammen?

Vet du, dette høres ut som en egoistisk mann som er i forhold så lenge det er komfortabelt for ham og han ikke trenger gjøre noen endringer i sin egen sløsing og sine egne prioriteringer (regner med at det er nå du kommer og forteller at han egentlig er drømmemannen likevel). Det huset er tydeligvis så viktig for ham at han ikke vil endre noe.

Skal du ta opp en eneste krone i lån sammen med denne mannen så må du sørge for at eierforholdet på huset er sikret - dvs. at du har skriftlig kontrakt på at 50 % av huset er ditt. Det må vel også tinglyses for at det skal være gyldig, om jeg ikke tar helt feil - så sørg for at også det er i orden før du betaler en eneste krone til inn i huset.

Noe sier meg at mannen din vil trenere den prosessen, at han alltid vil ha en unnskyldning for å utsette det litt til.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror dessverre ikke dette er en mann som er villig til å gi fra seg halve huset som tydeligvis er så viktig for ham. Han har allerede valgt å ødelegge ett forhold pga. dette huset, og nå viser han deg med hele seg og alt han gjør at han er meget uvillig til å la deg bli medeier i huset og få noe som helst å si om hva dere skal gjøre med huset.

Dette toppet med det at han helt tydelig ikke ser seg selv som en del av familien med måten han konsekvent bare kjøper biler som dine barn ikke kan være med i.

Du sier han er en flott og hardtarbeidende mann som er en flott stefar.

Tja, det kan vel diskuteres, ut fra hvilke kriterier man mener er viktig for en familiemann...

Hardtarbeidende, javel, men kun interessert i å bruke pengene på seg selv og sine egne interesser.

Flott stefar... hvor flott er han når han konsekvent kjøper biler som gjør at han ikke kan ta med seg hverken dine barn eller deres kommende barn? Husk at dette er helt bevisste valg og prioriteringer fra hans side.

Han er også en mann som ikke ser sin partner, ikke har forståelse for at trygghet er viktig også for kvinnen, han har (og er?) ikke interessert i å gjøre noe for at du skal få en sikkerhet økonomisk og livsmessig, han er ikke interessert i å sørge for at moren til sitt kommende barn har det best mulig. For ham er det viktigere å gjøre ting slik han vil - uavhengig av hva det medfører av belastning for kvinnen han lever sammen med.

Hva er ellers bra med ham - gjør han det meste av husarbeidet og er en gud i senga?

Anbefaler deg å heller ikke gifte deg før halve huset står i ditt navn!

Anonymous poster hash: 5b9fb...080
Skrevet

Beklager å måtte si det, men dette er ikke en mann for deg. Du må komme deg vekk. Kjøp leilighet til deg selv, og for guds skyld ikke kjøp deg inn i denne rønna. Han er slik han er, og du må ikke lure deg selv til å tro at du (eller noen andre) kan forandre han.

Anonymous poster hash: 124f4...74b

Skrevet

Har jeg forstått dette rett?

Han står fremdeles som eier på huset, du har brukt en god del av dine penger på løpende utgifter og ting i huset?

Dere er liksom enige i å skrive over 50 % av huset på deg - men det er ikke blitt gjort?

Halvparten av huset skal liksom skrives over på deg når dere bygger ut - men han vil ikke ta opp lån som dere trenger til å bygge ut?

Du kjøpte bil som du trengte for å kjøre dine barn - han kjøper kun biler han ikke kan kjøre barn i?

Har han tenkt å kjøpe seg ny bil nå som dere venter barn sammen?

Vet du, dette høres ut som en egoistisk mann som er i forhold så lenge det er komfortabelt for ham og han ikke trenger gjøre noen endringer i sin egen sløsing og sine egne prioriteringer (regner med at det er nå du kommer og forteller at han egentlig er drømmemannen likevel). Det huset er tydeligvis så viktig for ham at han ikke vil endre noe.

Skal du ta opp en eneste krone i lån sammen med denne mannen så må du sørge for at eierforholdet på huset er sikret - dvs. at du har skriftlig kontrakt på at 50 % av huset er ditt. Det må vel også tinglyses for at det skal være gyldig, om jeg ikke tar helt feil - så sørg for at også det er i orden før du betaler en eneste krone til inn i huset.

Noe sier meg at mannen din vil trenere den prosessen, at han alltid vil ha en unnskyldning for å utsette det litt til.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror dessverre ikke dette er en mann som er villig til å gi fra seg halve huset som tydeligvis er så viktig for ham. Han har allerede valgt å ødelegge ett forhold pga. dette huset, og nå viser han deg med hele seg og alt han gjør at han er meget uvillig til å la deg bli medeier i huset og få noe som helst å si om hva dere skal gjøre med huset.

Dette toppet med det at han helt tydelig ikke ser seg selv som en del av familien med måten han konsekvent bare kjøper biler som dine barn ikke kan være med i.

Du sier han er en flott og hardtarbeidende mann som er en flott stefar.

Tja, det kan vel diskuteres, ut fra hvilke kriterier man mener er viktig for en familiemann...

Hardtarbeidende, javel, men kun interessert i å bruke pengene på seg selv og sine egne interesser.

Flott stefar... hvor flott er han når han konsekvent kjøper biler som gjør at han ikke kan ta med seg hverken dine barn eller deres kommende barn? Husk at dette er helt bevisste valg og prioriteringer fra hans side.

Han er også en mann som ikke ser sin partner, ikke har forståelse for at trygghet er viktig også for kvinnen, han har (og er?) ikke interessert i å gjøre noe for at du skal få en sikkerhet økonomisk og livsmessig, han er ikke interessert i å sørge for at moren til sitt kommende barn har det best mulig. For ham er det viktigere å gjøre ting slik han vil - uavhengig av hva det medfører av belastning for kvinnen han lever sammen med.

Hva er ellers bra med ham - gjør han det meste av husarbeidet og er en gud i senga?

Anbefaler deg å heller ikke gifte deg før halve huset står i ditt navn!

Anonymous poster hash: 5b9fb...080

Takk for langt svar, men det er ikke alltid så enkelt som det virker som. For han så er det med å ta opp lån ett dypere problem. Tror det er psykologisk hos han , en slags fobi eller angst lidelse. Han bruker mye penger på meg også som sagt mange fine ting til både meg og barna, og han ar selv sagt at dette er barna "våre" og at han kommer til å være like glad i de som sin egen.

Jeg har lært av tabbene med min ex om å ikke stole på menn mere. Mistet alle pengene mine der også .... fordi enkeltmannsforetaket hans gikk konkurs..(men lang og helt urelevant til denne historien ).

Huset skall tinglyses før vi gifter oss det var også planen, jeg har hatt mye diskusjon angående dette. Dette har vert og er det eneste vi krangler om faktisk.. men han har kommet seg en del på de årene da..det skall han ha. Og jeg er enig angående bilene hans men det er jo den eneste hobbien han har. Blir veldig feil av meg å ønske at han skall slutte med det.

Men nå håper vi at ballen har begynt å rulle i riktig retning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...