Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Nettingtruser Store bind Deo Lypsyl Tannbørste + tannkrem 2 ammetshirts 2 cardigans for enkel tilgang 2 joggebukser Shampo + balsam ( Snacks - hva slags snacks? ) Lader til telefon Bluetooth høyttaler Klær til baby Anonymous poster hash: c0caa...0d1
Mumua Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Ta med fuktighetskrem. Jeg måtte få hentet ammeputen min hjemme også så neste gang tar jeg med BBhugme`en min med en gang. Tøfler bør du ha eller sandaler som er lett å ta på uten å måtte bøye seg ned. Av snacks ville jeg tatt med nøtter, sjokolade og kanskje noen kjeks. Masse god drikke, jeg hadde med cola, iste og vann så jeg kunne veksle litt både under fødsel og etterpå. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Et håndspeil. Plutselig vil du se at hodet kommer ut, og fra min erfaring har de ikke speil på fødestuene (jeg er veldig nysgjerrig når jeg føder, altså, og setter meg opp og tar imot baby selv. Men er trist for at jeg ikke fikk se på at jeg presset ut baby). Anonymous poster hash: c7c77...d6e
Chupa chups Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Elastisk bæresjal. Jeg oppdaget ikke før tredjemann hvor fantastisk det var å ha den lille bylten tett inntil meg fra første stund. En helt ny barselopplevelse. Anbefales.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Anbefaler drikkeflaskene til Nike. Da kan du drikke i alle mulige stillinger🙃🙂 Anonymous poster hash: 32620...d8b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Nå vet jeg ikke noe om hvordan din kropp blir rett etter fødsel, men om den reagerer som min med giga pupper så ville jeg anbefale noen store, løse t-skjorter eller singleter. Ingen ammetopp har passet min kropp de første ukene. Ellers fin liste🙂 Snacks tar du med det du liker. Lykke til! Anonymous poster hash: 3d438...312
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 Et ukeblad eller en lettlest bok. Babyen min sov i nesten 1,5 døgn etter fødselen, var bare våken for å amme, jeg kjedet meg... Anonymous poster hash: c4bac...6f1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Hva skal du med nettingtruser? Det får du på føden. (Jeg brukte boksere fra Change.) Amme bh, minst to str større enn du er nå Viiide topper. Magen er stor (altså type 5 mnd gravid) så lenge du er på barsel. Av mat foretrekker jeg banan, energibar, energidrikk eller noe uten kullsyre. Morgenkåpe hvis ikke du får enerom. Slippers/tøfler Anonymous poster hash: 69de0...248
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Et håndspeil. Plutselig vil du se at hodet kommer ut, og fra min erfaring har de ikke speil på fødestuene (jeg er veldig nysgjerrig når jeg føder, altså, og setter meg opp og tar imot baby selv. Men er trist for at jeg ikke fikk se på at jeg presset ut baby). Anonymous poster hash: c7c77...d6e Uææææææ! Vil du virkelig se på dét??? 😱😱😱😱
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Ta med fuktighetskrem. Jeg måtte få hentet ammeputen min hjemme også så neste gang tar jeg med BBhugme`en min med en gang. Tøfler bør du ha eller sandaler som er lett å ta på uten å måtte bøye seg ned. Av snacks ville jeg tatt med nøtter, sjokolade og kanskje noen kjeks. Masse god drikke, jeg hadde med cola, iste og vann så jeg kunne veksle litt både under fødsel og etterpå. Masse lykke til Tusen takk!😌Fuktighetskrem, div snacks og forskjellig drikke er ført opp😃 Er det pes å ikke ha ammepute mener du? Dette er min første, så har ingen peiling 🙈 Anonymous poster hash: c0caa...0d1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Elastisk bæresjal. Jeg oppdaget ikke før tredjemann hvor fantastisk det var å ha den lille bylten tett inntil meg fra første stund. En helt ny barselopplevelse. Anbefales. Hva slags sjal ville du anbefalt? Dette er min første så jeg vet ikke så mye om sjal, annet enn at det ser veldig hendig ut😊 Anonymous poster hash: c0caa...0d1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Hva skal du med nettingtruser? Det får du på føden. (Jeg brukte boksere fra Change.) Amme bh, minst to str større enn du er nå Viiide topper. Magen er stor (altså type 5 mnd gravid) så lenge du er på barsel. Av mat foretrekker jeg banan, energibar, energidrikk eller noe uten kullsyre. Morgenkåpe hvis ikke du får enerom. Slippers/tøfler Anonymous poster hash: 69de0...248 Takk for tipsa! er energidrikk greit å drikke under fødselen? Tenker på mye koffein + baby og alt det der😅 Anonymous poster hash: c0caa...0d1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Et håndspeil. Plutselig vil du se at hodet kommer ut, og fra min erfaring har de ikke speil på fødestuene (jeg er veldig nysgjerrig når jeg føder, altså, og setter meg opp og tar imot baby selv. Men er trist for at jeg ikke fikk se på at jeg presset ut baby). Anonymous poster hash: c7c77...d6e Hyler av latter 😂😂😂 Er med på fødsler innimellom og dette har jeg heldigvis ikke opplevd ennå 😂 Anonymous poster hash: e4bea...36b
Mumua Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Tusen takk!Fuktighetskrem, div snacks og forskjellig drikke er ført opp Er det pes å ikke ha ammepute mener du? Dette er min første, så har ingen peiling Anonymous poster hash: c0caa...0d1 Det var pes uten for meg, men mange klarer seg fint uten og Jeg har store pupper og etter fødselen var det pupper overalt, så ammingen ble litt komplisert Da var det kjekt med en god ammepute for å avlaste, hadde også veldig vondt i ryggen etter de stakk epiduralen feil tre ganger (men det var ikke noe big deal altså, bare sårt de første dagene etterpå). Ammeputen støttet så jeg kunne sitte godt under amming, og jeg ammet mer eller mindre døgnet rundt, så for meg var den gull verdt.
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Flipflops til å ha i dusjen slik at du slipper å gå barbent. Funker fint som innesko også. Klær til babyen og ekstra skift til deg - jeg hadde med for lite. Sminke Ta med behaglige klær som ser OK ut - å sette et barn til verden er INGEN unnskyldning for å se ut som et takras. God dag/nattkrem Leppepomade - grusomt tørr luft på sykehus. Bodylotion, dusjsåpe og shampo/balsam. Smokk Ammepute Skjøteledning til mobillader +powerbank Kamera Juice, mineralvann, frukt, bær, granolabarer, litt sjokolade, hjemmebakte havrekjeks med f.eks.tørkede tranebær. Dersom jeg skulle ha født igjen skulle jeg hatt med en sånn liten kjølebag som du plugger i veggen til kald drikke. Da jeg lå på klinikken ble vi tilbudt lunken husholdningssaft. Sjekk ut take away-muligheter i nærheten. Vi fikk servert grøt!!! Jeg klikket i vinkel (litt hormonell) og brølte noe i retning: "Jeg er på sykehus - IKKE i fengsel" ... og Kjæresten suste ut etter sushi 😂😂😂 Er ikke all mat som er like fristende - kjekt å ha en plan B.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 Flipflops til å ha i dusjen slik at du slipper å gå barbent. Funker fint som innesko også. Klær til babyen og ekstra skift til deg - jeg hadde med for lite. Sminke Ta med behaglige klær som ser OK ut - å sette et barn til verden er INGEN unnskyldning for å se ut som et takras. God dag/nattkrem Leppepomade - grusomt tørr luft på sykehus. Bodylotion, dusjsåpe og shampo/balsam. Smokk Ammepute Skjøteledning til mobillader +powerbank Kamera Juice, mineralvann, frukt, bær, granolabarer, litt sjokolade, hjemmebakte havrekjeks med f.eks.tørkede tranebær. Dersom jeg skulle ha født igjen skulle jeg hatt med en sånn liten kjølebag som du plugger i veggen til kald drikke. Da jeg lå på klinikken ble vi tilbudt lunken husholdningssaft. Sjekk ut take away-muligheter i nærheten. Vi fikk servert grøt!!! Jeg klikket i vinkel (litt hormonell) og brølte noe i retning: "Jeg er på sykehus - IKKE i fengsel" ... og Kjæresten suste ut etter sushi Er ikke all mat som er like fristende - kjekt å ha en plan B. Hehehe... Du er virkelig noe for deg sjøl Anonymous poster hash: cf459...2e6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 Hyler av latter 😂😂😂 Er med på fødsler innimellom og dette har jeg heldigvis ikke opplevd ennå 😂 Anonymous poster hash: e4bea...36b Heldigvis..? Hvorfor? Merkelig uttalelse fra noen som skal delta i andres fødsler. Finnes det regler for hva man skal gjøre og ikke gjøre? Jeg syns det er kjempespennende å se babyen komme til verden. Hvorfor skal bare faren og fødselshjelperen få lov til å se!? Heldigvis med siste baby fikk jeg til å sette meg halvveis opp og ta imot babyen selv. Fantastisk opplevelse. Anonymous poster hash: c7c77...d6e
Chupa chups Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 Hva slags sjal ville du anbefalt? Dette er min første så jeg vet ikke så mye om sjal, annet enn at det ser veldig hendig ut😊 Anonymous poster hash: c0caa...0d1 Caboo close carrier er vel et sjal du slipper å knyte. Men jeg bruker Ergo elastisk sjal. Knytes først (finnes en fantastisk bra video på nett der en pappa gjør det) og baby oppi etterpå. Husk at sjalet skal sitte mot kroppen som en tettsittende topp, da får du baby tett inntil og høyt oppe). Du kjenner ikke at du bærer en nyfødt, men SÅ godt å ha baby tett inntil så mye ❤️
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Heldigvis..? Hvorfor? Merkelig uttalelse fra noen som skal delta i andres fødsler. Finnes det regler for hva man skal gjøre og ikke gjøre? Jeg syns det er kjempespennende å se babyen komme til verden. Hvorfor skal bare faren og fødselshjelperen få lov til å se!? Heldigvis med siste baby fikk jeg til å sette meg halvveis opp og ta imot babyen selv. Fantastisk opplevelse. Anonymous poster hash: c7c77...d6e Jeg deltar ikke i fødselen, hvis det er en trøst... Jeg er i utgangspunktet ikke med på de koselige fødslene, heller. Så speil hadde blitt helt feil. Men skjønner virkelig ikke hva det er man vil se i et speil. Hver sin lyst. Anonymous poster hash: e4bea...36b
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 Jeg deltar ikke i fødselen, hvis det er en trøst... Jeg er i utgangspunktet ikke med på de koselige fødslene, heller. Så speil hadde blitt helt feil. Men skjønner virkelig ikke hva det er man vil se i et speil. Hver sin lyst. Anonymous poster hash: e4bea...36b Jeg lurer på hvem som har lyst til å se sin egen fiffinett bli sprengt av noe på størrelse med en cantalupe-melon ... *grøss*
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2017 #21 Skrevet 12. januar 2017 Hehehe... Du er virkelig noe for deg sjøl Anonymous poster hash: cf459...2e6 Jeg er da ikke urimelig ... Det er ikke kult å se på babybilder og oppdage at man ser ut som noe fra "Night of the Living Dead", grøt er avskyelig og husholdningssaft er å betrakte som djevelens munnvann 😊
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #22 Skrevet 12. januar 2017 Jeg lurer på hvem som har lyst til å se sin egen fiffinett bli sprengt av noe på størrelse med en cantalupe-melon ... *grøss* Se sitt eget barn komme til verden? Hvem vil IKKE det?? JEG har ihvertfall lyst til det! Og er uendelig takknemlig for at jeg er såpass tilstede og i form under fødselen til å kunne gjøre det. Og fiffinetten ble ikke sprengt. Den ble midlertidig utvidet 😄 Anonymous poster hash: c7c77...d6e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #23 Skrevet 12. januar 2017 Ville lagt til crocs eller slippers (her er det påbudt å ha på noe på beina når du går rundt inne på rommet eller i gangene). Ellers er det ikke så mye du trenger. Fine klær og sminke er ikke nødvendig;) Anonymous poster hash: d8680...9c3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #24 Skrevet 12. januar 2017 Nok klær til babyen og nok gode ammetopper og BHer til deg selv. Det blir fort melkesøl og gulp på klærne dine, jeg hadde med for lite klær både til meg selv og baby Ellers brukte jeg flipp flopps hele tiden inne, veldig kjekt! Behagelige ammeinnlegg, god fuktighetskrem til ansiktet og nok av hårstrikk var godt brukt i min bag. Brukte nettingtrusene på sykehuset, og bindene de hadde der. Det jeg savnet når jeg lå på barsel var slik "øyemaske" som er med iskald gele inni for å ha over øynene eller i panna. Var så hoven i øynene etter fødselen pga lang pressetid at noe iskaldt hadde lindret både hodepine og veldig hovne øyne! Anonymous poster hash: 6f52b...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå