Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/veldedighet/fattighusets-styremedlemmer-ga-pengegave-til-seg-selv/a/23896096/ Anonymous poster hash: 95499...9b3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Sløvt jo, men jeg skjønner ikke alle som hyler om at de aldri skal gi penger igjen osv. De som sitter i styret er like fattige som de som benytter seg av fattighuset. Folk er så grådige. Anonymous poster hash: b23ea...b76
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Det er ikke bare litt uheldig, det er VELDIG uheldig. Og ikke minst veldig uprofesjonelt, men det er jo styrt av frivillige så akkurat det er vel til en viss grad formildende. Men de burde virkelig ha skjønt selv at å dele slike penger ut til seg selv ikke går an. Anonymous poster hash: 340d5...087
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Frekt. Har hvert år samlet inn gaver til fattighuset til jul. Neste år så skal jeg finne noen andre. Slutt på å støtte de. Vet jeg rammer brukerne men da får de melde seg andre steder. Vet hvem én av de familiene er også. Greit, de har ikke best økonomi men når de har egen leilighet, har råd til bil og ungene går på fritidsaktiviteter så er de vel ikke helt i målgruppa for å få ferie. Anonymous poster hash: f34c4...182
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Frekt. Har hvert år samlet inn gaver til fattighuset til jul. Neste år så skal jeg finne noen andre. Slutt på å støtte de. Vet jeg rammer brukerne men da får de melde seg andre steder. Vet hvem én av de familiene er også. Greit, de har ikke best økonomi men når de har egen leilighet, har råd til bil og ungene går på fritidsaktiviteter så er de vel ikke helt i målgruppa for å få ferie. Anonymous poster hash: f34c4...182 Er man fattig når man har "alt" man trenger, bare ikke dyr ferie? Ok, da synes jeg ikke dette er greit likevel. Man er IKKE fattig når man har så mye. Anonymous poster hash: b23ea...b76
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Er man fattig når man har "alt" man trenger, bare ikke dyr ferie? Ok, da synes jeg ikke dette er greit likevel. Man er IKKE fattig når man har så mye. Anonymous poster hash: b23ea...b76 Får meg til å lure på hva mer de har forsynt seg av? Klart dette ikke er det eneste. Dette viser at det er en ukultur der. Anonymous poster hash: f34c4...182
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 Det er veldig uheldig! Og når jeg ser bildet av damen i styret som påstår hun er fattig slår det meg at veldig fattig kan hun ikke være når hun tydeligvis har råd til mer enn nok mat/godis... Anonymous poster hash: e04fd...384
Monajenten Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Det er veldig uheldig! Og når jeg ser bildet av damen i styret som påstår hun er fattig slår det meg at veldig fattig kan hun ikke være når hun tydeligvis har råd til mer enn nok mat/godis... Anonymous poster hash: e04fd...384 Akkurat den kommentaren kunne du ha spart deg for. Med mindre du kjenner vedkommende (noe jeg tviler på utifra hva du skriver) så har du overhodet ikke peiling på årsaken til hennes vekt.
soleia Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Oj, det var uprofft. Skjønar at dei som er aktive brukarar og i styret ynskte å bli vurdert til dette, men då måtte det i det minste bli ei slags loddtrekking mellom fleire familiar, og ikkje berre tildele seg sjølv nesten heile potten. Var det kanskje berre tre av styremedlemmane som var barnefamiliar, sidan dei klarte å finne to andre familiar utanom?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Frekt. Har hvert år samlet inn gaver til fattighuset til jul. Neste år så skal jeg finne noen andre. Slutt på å støtte de. Vet jeg rammer brukerne men da får de melde seg andre steder. Vet hvem én av de familiene er også. Greit, de har ikke best økonomi men når de har egen leilighet, har råd til bil og ungene går på fritidsaktiviteter så er de vel ikke helt i målgruppa for å få ferie. Anonymous poster hash: f34c4...182 Du er jo bare smålig Anonymous poster hash: aa977...9a7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Du er jo bare smålig Anonymous poster hash: aa977...9a7 Enda mer smålig å stjele fra de som har minst. Og jeg slutter da ikke å gi, jeg gir gjennom mer seriøse aktører. Anonymous poster hash: f34c4...182
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Akkurat den kommentaren kunne du ha spart deg for. Med mindre du kjenner vedkommende (noe jeg tviler på utifra hva du skriver) så har du overhodet ikke peiling på årsaken til hennes vekt. Hun er sterkt overvektig, noe som kommer av overspising i 99,9 % av alle tilfeller. Det er heller ikke rakettforskning at mennesker med lavere inntekt oftere både røyker og er mye oftere overvektige enn velutdannede som er i det høyere sjiktet lønnsmessig. Virkelig fattige mennesker ser ikke ut som om de spiser godteri for 100kr dagen. Anonymous poster hash: e04fd...384
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Det er ikke bare uheldig, det er ulovlig! Synd for de som trenger hjelpen! Men det er vel strengt tatt ikke verre enn de store hjelpeorganisasjonene som bruker 40% av bidragene til administrasjon! Anonymous poster hash: 96608...223
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Det er pinlig. Kjempepinlig. Anonymous poster hash: d0bda...fb9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Får meg til å lure på hva mer de har forsynt seg av? Klart dette ikke er det eneste. Dette viser at det er en ukultur der. Anonymous poster hash: f34c4...182 Det tenkte jeg og på. Er dette første gang de deler ut til seg selv tro Hi Anonymous poster hash: 95499...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå