Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har begynt å svette så mye ved skrittet, altså i den gropen som ligger mellom låret og ytre kjønnsleppe. Det er særlig når jeg er litt stresset/nervøs. Kan være ifbm. møter, legebesøk, foreldresamtaler etc. Ser det blir en svetterose i trusa fra hver side, men som ikke møtes på midten. Buksen blir også fuktig og jeg har til og med sett at stolen er fuktig når jeg har reist meg noen ganger. skikkelig ekkelt! Denne svetten lukter skikkelig surt og stramt. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Vasker meg med såpe i dusjen hver dag. Burde jeg prøve deo der? Noen råd? Andre som har dette problemet? Er ekkelt og flaut. Svetter ikke mye under armene og lukter aldri svette derfra. Anonymous poster hash: 303f2...32b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Ja! Jeg har også begynt med det ca det siste året.Det er utrolig irriterende og ekkelt (Det stedet heter lysken, by the way). Jeg har faktisk begynt å ta på deodorant der om morgenen. Og så er det best å ha naturlige tekstiler (ikke polyester osv), innbiller jeg meg, og helst ikke så trange klær. Noen ganger har jeg med ekstra truse på jobb, og skifter en gang i løpet av dagen. Og evt. noen intimservietter. Har ingen andre tips, dessverre :-( Anonymous poster hash: 5c501...c73
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Har det på samme måte. Blitt veldig ille etter jeg fikk barn nr 3, som er 9 mnd nå. Jeg har også med skift på jobb(er i permisjon nå) og bruker en egen deo der nede etter jeg dusjer hver morgen. Kjipt, men ikke så mye man får gjort noe med. Anonymous poster hash: d4de2...063
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 Takk for svar, dere. Får kanskje prøve deo jeg også, da. Bruker bomullstruser og bomullsbukser, stort sett. Interessant at du nr to skriver at det har oppstått etter fødsel. For meg har det oppstått etter spontanabort, faktisk. Har ikke tenkt på det før du nevnte fødsel. Kanskje forklaringen er hormoner som er endret? Lysken var det, ja, kom ikke på ordet. :-) Hvilken deo bruker du der? Anonymous poster hash: 303f2...32b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har det også sånn 😣😣 Tenkte plutselig på om det kunne hjulpet med talkum der etter dusj? Anonymous poster hash: 7d51d...a99
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har det også sånn. Og når dere nevner det så tror jeg faktisk det begynte etter første spontanabort. Kan jo virke som det KAN ha noe med hormonforandringer å gjøre da. 🤔 Anonymous poster hash: d7aec...9e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Flere med gode råd? Anonymous poster hash: 9c10c...47d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Du får kjøpt antiperspirant krem på apoteket, som er god. Stop 24? Jeg synes at en vanlig deodorant tørker for sent der det ikke er så mye lufttilgang, så jeg bruker enten en stick eller en krem. På meg også etter fødsler. Anonymous poster hash: e6f8e...c19
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535 Er så glad for at vekten kan man gjøre noe med, men dumheten din kan man ikke gjøre noe med... Anonymous poster hash: 19314...dca
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535 Herregud, for en dum kommentar. Du fortjener egentlig ikke noe svar, men: Nei, jeg er ikke overvektig og har aldri vært det. Svette har med svettekjertler å gjøre, ikke fett. Elementær lærdom, jenta mi... Noen har områder med flere svettekjertler enn andre. Det er snakk om ren uflaks, tro det eller ei. Anonymous poster hash: d7aec...9e2
Luksusdyret Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535 Nei, det gjør det ikke. Har samme problem, og hos meg er det overflødig hud etter 4 fødsler som bidrar til dette. Og det går ikke an å bli kvitt ved å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #13 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535 Jeg hadde det etter fødsel ved 3 barn. Sa var jeg overvektig. Vet ikke om det er pga tiden, men 24 kg og 9 mnd etterpå var det blitt mye bedre. Jeg er til vanlig ikke en varm person. Men når jeg har noen kg ekstra å drasse på blir jeg varmere. Merker det kommer fortere da. Har det enda, men ikke så voldsomt:) Anonymous poster hash: 24a2d...ea1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde det etter fødsel ved 3 barn. Sa var jeg overvektig. Vet ikke om det er pga tiden, men 24 kg og 9 mnd etterpå var det blitt mye bedre. Jeg er til vanlig ikke en varm person. Men når jeg har noen kg ekstra å drasse på blir jeg varmere. Merker det kommer fortere da. Har det enda, men ikke så voldsomt:) Anonymous poster hash: 24a2d...ea1 Nettop. Svetting har selvsagt mye med overvekt å gjøre. Hi spurte om flere innspill og jeg svarte. Har selv slitt med overvekt og svette. Anonymous poster hash: 7f74d...535
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 Nettop. Svetting har selvsagt mye med overvekt å gjøre. Hi spurte om flere innspill og jeg svarte. Har selv slitt med overvekt og svette. Anonymous poster hash: 7f74d...535 http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/svetting-14029.html?page=4 Anonymous poster hash: d7aec...9e2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/svetting-14029.html?page=4 Anonymous poster hash: d7aec...9e2 Alle overvektige har en tendens til å svette mer. Mer å bære på. Jeg har selv vært veldig overvektig og har tatt slanke operasjon. Så sånn er det Anonymous poster hash: 7f74d...535
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 Er dere overvektige? Det hjelper å gå ned i vekt Anonymous poster hash: 7f74d...535 Nei, har bmi på 22, så er ikke overvektig. Har aldri vært det heller. Hi Anonymous poster hash: 303f2...32b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 Nei, har bmi på 22, så er ikke overvektig. Har aldri vært det heller. Hi Anonymous poster hash: 303f2...32b Så bra for deg 😊😊 Anonymous poster hash: 7f74d...535
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 Har de siste ukene etter at jeg startet tråden, prøvd noe nytt. Jeg vasker meg med såpe og skrubber kraftig området som svettelukten kommer fra, med en skrubb/hampvott. Begynte med dette fordi jeg luktet svette derfra også når jeg var nydusjet. Første gangen skrubbet jeg og så såpe tre ganger hver, og etter det har det i hvert fall ikke luktet svette der når jeg egentlig skal være ren. Skrubber nå godt hver dusj, tydelig at såpevask i dusjen ikke var nok. Nå lukter svetten i hvert fall mindre, men har problemet fortsatt. Synes også at problemet er større i siste halvdel av syklusen. Anonymous poster hash: 303f2...32b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 Jeg går på en medisin som får meg til å svette, skal bytte medisin om ikke så lenge. Jeg bruker truseinnlegg for å suge opp svetten nedentil, så jeg slipper å bytte truse og bukse flere ganger daglig. Har også opplevd våt flekk på stoler Anonymous poster hash: 46097...3c1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #21 Skrevet 3. februar 2017 Har de siste ukene etter at jeg startet tråden, prøvd noe nytt. Jeg vasker meg med såpe og skrubber kraftig området som svettelukten kommer fra, med en skrubb/hampvott. Begynte med dette fordi jeg luktet svette derfra også når jeg var nydusjet. Første gangen skrubbet jeg og så såpe tre ganger hver, og etter det har det i hvert fall ikke luktet svette der når jeg egentlig skal være ren. Skrubber nå godt hver dusj, tydelig at såpevask i dusjen ikke var nok. Nå lukter svetten i hvert fall mindre, men har problemet fortsatt. Synes også at problemet er større i siste halvdel av syklusen. Anonymous poster hash: 303f2...32b Prøv stop 24. Anonymous poster hash: c44c9...acd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #22 Skrevet 3. februar 2017 Prøv stop 24. Anonymous poster hash: c44c9...acd Stop 24 krem løste problemet fullstendig for meg. Ikke antydning til lukt nå Anonymous poster hash: 8ba2a...024
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #23 Skrevet 3. februar 2017 Her er intim-deo: https://www.apotek1.no/produkter/deodoc-deospray-intim-50ml-964752p Anonymous poster hash: ce4ca...777
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #24 Skrevet 4. februar 2017 Skjørt/kjoler (mest mulig lufting), deo eller truseinnlegg med lukt, bomullstruse og du er klar for å møte verden Hos meg er det periodevis mindre. Anonymous poster hash: 9d3b1...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå