Gå til innhold

Visste ikke hvor 2-åring var ved henting bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle hente 2-åringen i bhg på tirsdag, spurte jeg hvor hun var. Fikk da beskjed om at hun var på "rom 1" eller "rom 2". Hun var ingen av de stedene. Jeg lette litt og fant henne på et kontor. Der satt hun under bordet mens det var fire større gutter der. Hun sa verken glad eller sur ut.

Denne hendelsen stiller vi spørsmålstegn ved og har sendt mail til ped.leder og spurt hva de tenker om hendelsen.

Hva tenker dere? Skal ikke de ansatte ha sånn høvelig oversikt over barna? Når kan vi forvente å få svar på mailen vi sendte på tirsdag?

I dag da jeg kom med barnet i bhg, gikk pedleder inn i bhg akkurat da han så vi kom inn porten til bhg. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke

Anonymous poster hash: 45208...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker om "hendelsen"?

Ærlig talt, barnet var ikke der de trodde det var, men det var jo ikke akkurat borte heller... og det var i et rom med noen større barn, hvor du sier selv at det var jo ingen situasjon, barnet hadde det helt ok. Ingen tegn på at noe negativt hadde skjedd. 

Tenker du at de eldre barnehage guttene var i ferd med å voldta barnet ditt...? 

De skulle ikke ha vært på kontoret, men vet du, slikt skjer! Barnehage er ikke en-til-en oppfølging, og barna vandrer noen ganger. Det er også flere barn i en barnehage, og det gjør da ingenting om barnet ditt var med noen som var eldre!

Jeg har selv ei snuppe på 1,5 år. Noen ganger er hun andre steder enn de voksne antar. Da er hun gjerne i nærheten, men har gått videre fra leken hun var i. Noen ganger blir hun inkludert i leken til de eldre barna ute, og da kan hun leke i hele barnehageområdet uten at en voksen til en hver tid ser henne. Det er så stor voksentetthet i en barnehage at det alltid er noen som vil høre det om et barn eksempelvis begynner å gråte. Det er bare fint at de eldre lærer å leke med de yngre, og for de yngre å bli inkludert - de lærer masse av de eldre barna. Også må man faktisk stole på at det stort sett går fint. Og om det skulle være en uheldig episode i ny og ne, så er det sånn som skjer. 

Jeg synes du overreagerer kraftig her, og jeg tenker at du fremstår som litt "vanskelig" og at du kommer til å få mye å bekymre deg over nå etterhvert hvor barna (i barnehagen) får mer og mer frihet og "mindre tilsyn". 

Anonymous poster hash: ed32d...665
Skrevet

Jeg tolker det slik at du tror at guttene var i ferd med å voldta din datter, at pedleder også mistenkte det, og derfor rømte da han så deg. Jeg er glad du ikke har barn i bhg der jeg jobber!

Anonymous poster hash: d8fb1...39d

Skrevet

Jeg tolker det slik at du tror at guttene var i ferd med å voldta din datter, at pedleder også mistenkte det, og derfor rømte da han så deg. Jeg er glad du ikke har barn i bhg der jeg jobber!

Anonymous poster hash: d8fb1...39d

Hvordan i all verden klarer du å lese at guttene var i ferd med å voldta? Fantasien deres tar fullstendig overhånd. Vi reagerte ikke på at det var gutter, men selve situasjonen med at de ikke visste hvor hun var og at hun på ingen måte var i øyesyn. I mailen vi skrev til pedleder refererte vi ikke til kjønn overhodet.

Jeg er glad barnet mitt ikke er i bhg hvor du jobber for da virker ikke særlig empatisk/reflektert

Hvis det var tilfelle at pedleder rømte da han så meg, så er han vel av den konfliksky typen.

Vi har snakket med flere i omgangskretsen vår som jobber i bhg og de mener vi har grunn til å stille spørsmålstegn

Skrevet

Hvordan i all verden klarer du å lese at guttene var i ferd med å voldta? Fantasien deres tar fullstendig overhånd. Vi reagerte ikke på at det var gutter, men selve situasjonen med at de ikke visste hvor hun var og at hun på ingen måte var i øyesyn. I mailen vi skrev til pedleder refererte vi ikke til kjønn overhodet.

Jeg er glad barnet mitt ikke er i bhg hvor du jobber for da virker ikke særlig empatisk/reflektert

Hvis det var tilfelle at pedleder rømte da han så meg, så er han vel av den konfliksky typen.

Vi har snakket med flere i omgangskretsen vår som jobber i bhg og de mener vi har grunn til å stille spørsmålstegn

Barn i barnehage kan faktisk ikke alltid være i øyesyn. Da må du heller ha henne hjemme eller hos dagmamma. De kan ikke, og BØR ikke være i øyesyn hele tiden. De har rett til å ikke bli overvåket hvert sekund. Du overreagerer veldig. 

Skrevet

Barn i barnehage kan faktisk ikke alltid være i øyesyn. Da må du heller ha henne hjemme eller hos dagmamma. De kan ikke, og BØR ikke være i øyesyn hele tiden. De har rett til å ikke bli overvåket hvert sekund. Du overreagerer veldig.

At de ikke alltid kan være i øyesyn har jeg skjønt, men å være i ett helt annet rom synes jeg blir noe annet. Samt når vi gjentatte ganger har oppfattet den ansatte som var på vakt da som lat

HI

Skrevet

Oi. Jobber selv i bhg og vet hvor raskt noen barn flytter seg fra sted til sted. Noen barn er forutsigbare og sitter lenge i sandkassa, ved et bord osv. Andre barn flytter seg fra sted til sted konstant. Du kan akkurat ha sett per på et lekeapparat før du plustselig ser han sykler rundt hjørnet når foreldrene kommer. Med antall barn per voksen kan man ikke ha full kontroll på alle til en hver tid. Husk også at når tidligvakt og mellomvakt går hjem har senvakt ansvaret alene. Det kan være mange barn igjen på en voksen.

Har selv en aktiv toåring som flytter seg og finner annet å leke med på et blunk. Har flere ganger hentet og fått beskjed han sitter der å leker med biler for så å oppdage at han plutselig er i dukkekroken eller med en bok i sofaen.

Dette er ikke noe å gå videre med. Det er en menneskelig glipp som skjer, og som vil fortsette å skje når de voksne skal følge med på mange barn samtidig.

Anonymous poster hash: 5961b...4e9

Skrevet

At de ikke alltid kan være i øyesyn har jeg skjønt, men å være i ett helt annet rom synes jeg blir noe annet. Samt når vi gjentatte ganger har oppfattet den ansatte som var på vakt da som lat

HI

Som sagt.... du kommer til å få mange ubehagelige opplevelser nå etterhvert med den innstillingen.... Måten du tenker på samsvarer litt dårlig med hvordan det fungerer i en bhg og ofte også hva en bhg tenker det bør være. Det er da bare flott at hun får utforske litt selv? Noen hadde hørt henne om hun hadde begynt å grått. 

Skrevet

Som sagt.... du kommer til å få mange ubehagelige opplevelser nå etterhvert med den innstillingen.... Måten du tenker på samsvarer litt dårlig med hvordan det fungerer i en bhg og ofte også hva en bhg tenker det bør være. Det er da bare flott at hun får utforske litt selv? Noen hadde hørt henne om hun hadde begynt å grått.

Selvfølgelig flott at hun får utforske selv, så fremt det ikke går på bekostning av sikkerheten. Ingen hadde nok hørt om hun begynte å gråte, da kontoret er et stykke unna basen

Skrevet

Oi. Jobber selv i bhg og vet hvor raskt noen barn flytter seg fra sted til sted. Noen barn er forutsigbare og sitter lenge i sandkassa, ved et bord osv. Andre barn flytter seg fra sted til sted konstant. Du kan akkurat ha sett per på et lekeapparat før du plustselig ser han sykler rundt hjørnet når foreldrene kommer. Med antall barn per voksen kan man ikke ha full kontroll på alle til en hver tid. Husk også at når tidligvakt og mellomvakt går hjem har senvakt ansvaret alene. Det kan være mange barn igjen på en voksen.

Har selv en aktiv toåring som flytter seg og finner annet å leke med på et blunk. Har flere ganger hentet og fått beskjed han sitter der å leker med biler for så å oppdage at han plutselig er i dukkekroken eller med en bok i sofaen.

Dette er ikke noe å gå videre med. Det er en menneskelig glipp som skjer, og som vil fortsette å skje når de voksne skal følge med på mange barn samtidig.

Anonymous poster hash: 5961b...4e9

Takk for flott svar 😊

Skrevet

Ville ikke gjort dette til en stor sak om det bare er snakk om denne ene hendelsen. Kan jo hende barnet nettopp hadde gått inn på dette kontoret. Som andre sier, det er vanskelig å ha blikkontakt med alle hele tida. Kanskje visste de hvor 2-åringen var bare noen minutter tidligere.

Anonymous poster hash: 1015c...883

Skrevet

HI

Den ansatte? Hvorfor legger du skylden på en ansatt, når det var flere ansatte der?

Anonymous poster hash: 42bbf...d69

Skrevet

snakk om og overdrive og være hysterisk

Anonymous poster hash: 41849...71c
Skrevet

Selvfølgelig flott at hun får utforske selv, så fremt det ikke går på bekostning av sikkerheten. Ingen hadde nok hørt om hun begynte å gråte, da kontoret er et stykke unna basen

"Sikkerheten"?!!?!

Du kødder nå, sant?

Anonymous poster hash: 548dd...7d6

Skrevet

Her i byen døde et barn pga at de ansatte ikke fulgte med. I ettertid fikk barnehagen kritikk og pålegg om å gå gjennom rutiner. Barn i barnehage skal være trygge, og under oppsyn av ansatte til enhver tid. Hva om HI sin 2 åring hang seg i gardinsnora på kontoret?

HI: Dette er faktisk noe du kan og bør stille spørsmål ved.

Og til de som har svart HI: Håper dere ikke er barnehageansatte!!!

Anonymous poster hash: bf23e...916

Skrevet

"Sikkerheten"?!!?!

Du kødder nå, sant?

Anonymous poster hash: 548dd...7d6

Hvorfor skulle jeg ha interesse av å kødde? Jeg aner ikke hvilke saker som er på kontoret der. Er ikke meningen at barn skal være der inne. De hadde åpnet porten der

Skrevet

Den ansatte? Hvorfor legger du skylden på en ansatt, når det var flere ansatte der?

Fra kl 16 er det kun en ansatt som er til stede på basen

Skrevet

Her i byen døde et barn pga at de ansatte ikke fulgte med. I ettertid fikk barnehagen kritikk og pålegg om å gå gjennom rutiner. Barn i barnehage skal være trygge, og under oppsyn av ansatte til enhver tid. Hva om HI sin 2 åring hang seg i gardinsnora på kontoret?

HI: Dette er faktisk noe du kan og bør stille spørsmål ved.

Og til de som har svart HI: Håper dere ikke er barnehageansatte!!!

Endelig et saklig svar! Takk 😊 Skjønner ikke at folk kan ta så lett på at en 2-åring er inne på et kontor som ikke er egnet for barn.

Skrevet

Endelig et saklig svar! Takk 😊 Skjønner ikke at folk kan ta så lett på at en 2-åring er inne på et kontor som ikke er egnet for barn.

Så trist. Ingen foreldre burde oppleve at barnet dør i bhg. Hva var det som skjedde? Har også lest at i en bhg ble et barn kvalt av gardinsnor

Skrevet

Jobber i barnehage, men på storbarnsavdeling. Til og med der sørger vi for å ha en oversikt over hvor barna er. På småbarnsavdelingen har de alltid et øye med barna, ute og inne. At en toåring har gått inn på et kontor et stykke unna syns jeg ikke er greit. Da kan toåringen også lett komme seg ut av barnehagen. Denne gangen gikk det bra, men det er mye som kan skje!

Foreldre skal vite at barna er trygge i barnehagen. Vi barnehageansatte SKAL vite hvor barna er. Blir det for mye for de ansatte å passe på må barnehagen enten gjøre noe med rutinene sine ellers må de som jobber der finne seg en annen jobb.

Anonymous poster hash: 469cd...a6c

Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme under oppstart på min da ettåring. Var siste dagen av tilvenning, og han var uten meg i barnehagen for første gang.

Kom for å hente ham etter to timer, da ante de ikke hvor han var! Vi brukte over en halvtime på å lete, og fant ham til slutt i lekekrok på en annen avdeling. Denne avdelingen hadde heller ikke fått med seg at han hadde kommet dit, liten ninjaunge med andre ord. Jeg var rimelig svett på det tidspunktet, men de beklaget seg veldig (jeg var ikke sur, bare på gråten) og lovte at sånt ikke skulle skje igjen.

Det gjorde heller ikke det på en del år.

Men en dag da han var fire sto plutselig han og en kompis på døra her, midt i barnehagetiden! Det var bare flaks at jeg var hjemme, ble syk ila arbeidsdagen og dro hjem.

Jeg ringte først moren til det andre barnet for å betrygge henne om at sønnen hadde det bra, hun visste ikke at sønnen var borte engang, og da begynte det å ringe noen bjeller hos meg: ingen hadde ringt meg for å si ofra at ungen var borte heller..

Snakket med ungene, fikk av de de våte klærne og så ringte jeg barnehagen. På det tidspunktet kan det ikke ha gått mindre enn 45 min siden de stakk av, og det forutsett at de løp hele veien fra barnehagen og hjem til oss.

Samtalen gikk slik: "Hei, det er mamma'n til XX som ringer, mangler dere noen barn?" "Hei, nei, det tror jeg da ikke!?", "Ånei, jeg har nemlig to av de her!!". De hadde altså ikke fått med seg at de manglet to barn. DA ble jeg frustrert og krevde gjennomgang av rutiner, kunne fort blitt farlig. Tok over 7 mnd før jeg fikk svar på klagen..

Hvor lang tid det tar til du får svar hi, kommer an på om sjefen syns det er brudd på rutinene eller ei..

Anonymous poster hash: 0a3d0...471

Skrevet

Så trist. Ingen foreldre burde oppleve at barnet dør i bhg. Hva var det som skjedde? Har også lest at i en bhg ble et barn kvalt av gardinsnor

Her i Tromsø døde ei lita jente av skadene etter at hun ble hengende i en gardinsnor. De ansatte var i rommet ved siden av.

Skrevet

Fra kl 16 er det kun en ansatt som er til stede på basen

Bare 1 ansatt, så har de minst tre rom åpne som de kan leke i så seint på dagen. Det stusser jeg på. Jobber og i barnehage, vi er aldri alene på vakt  og vi lukker ned rom på ettermiddagen for å samle barna for å ha mest mulig oversikt. Det er  jo tydelig at den ansatte der ikke har oversikt når barna kan være på så mange rom

Skrevet

Da jeg skulle hente 2-åringen i bhg på tirsdag, spurte jeg hvor hun var. Fikk da beskjed om at hun var på "rom 1" eller "rom 2". Hun var ingen av de stedene. Jeg lette litt og fant henne på et kontor. Der satt hun under bordet mens det var fire større gutter der. Hun sa verken glad eller sur ut.

Denne hendelsen stiller vi spørsmålstegn ved og har sendt mail til ped.leder og spurt hva de tenker om hendelsen.

Hva tenker dere? Skal ikke de ansatte ha sånn høvelig oversikt over barna? Når kan vi forvente å få svar på mailen vi sendte på tirsdag?

I dag da jeg kom med barnet i bhg, gikk pedleder inn i bhg akkurat da han så vi kom inn porten til bhg. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke

Kødder du?? Si at du tuller!🙈aldri hørt om NOEN som har reagert så keaftig på INGENTING. uff så flaut 😣

Anonymous poster hash: 511ce...ded

Skrevet

Kødder du?? Si at du tuller!🙈aldri hørt om NOEN som har reagert så keaftig på INGENTING. uff så flaut 😣

Anonymous poster hash: 511ce...ded

Svaret ditt til HI er skremmende! HI burde reagert mye kraftigere! Et barn - og iallefall ikke en 2 åring- skal ikke være uten oppsyn i barnehagen. Les mine innlegg ang barnehageulykken her i Tromsø. Nesten skummelt og betenkelig at du kanskje har ansvar for barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...