Gå til innhold

Dere som har levd med en psykopat;


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ønsket dere at venninnene deres oppførte seg?

 

Jeg har en venninne, og alle rundt henne (inkludert mannens venner) ser og forstår hvordan han er mot henne. Mange har spurt meg om jeg også har sett forandringen hos venninnen min.

 

Hun er dessverre i grepet til en psykopat. Selv sier hun at alt er så fint og bra. Nekter å si noe som helst. Men vi ser jo de enorme blåmerkene hennes på steder som det ikke er normalt å få det ved å "falle ned trappa", som hun sier.

 

Så spørsmålet mitt er da: Dere som har vært i et slikt elendig forhold; hvordan ønsket dere at vennene oppførte seg? Og at de skulle si?

 

Ønsket dere å bli konfrontert? Eller at de bare latet som ingenting?

 

Jeg er så usikker. Veldig lyst til å konfrontere henne, men er redd for å gjøre det verre. Vil ikke miste henne helt heller.

 

Anonymous poster hash: b7164...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han er voldelig betyr ikke nødvendigvis at han er psykopat da, men det er jo flisespikkeri.

 

Du må gå veldig stille i dørene om du vil beholde henne. Antagelig blir hun allerede veldig begrenset i sin omgang med andre enn han, og begynner du presse henne vil hun trekke seg unna.

 

Du må bare være der, fortelle med jevne mellomrom at du alltid vil være der for henne om hun skulle trenge noe og at din dør alltid er åpen for henne. Forhåpentligvis kommer hun av seg selv en dag.



Anonymous poster hash: 5006e...075
Skrevet

 

At han er voldelig betyr ikke nødvendigvis at han er psykopat da, men det er jo flisespikkeri.

 

Du må gå veldig stille i dørene om du vil beholde henne. Antagelig blir hun allerede veldig begrenset i sin omgang med andre enn han, og begynner du presse henne vil hun trekke seg unna.

 

Du må bare være der, fortelle med jevne mellomrom at du alltid vil være der for henne om hun skulle trenge noe og at din dør alltid er åpen for henne. Forhåpentligvis kommer hun av seg selv en dag.

 

Anonymous poster hash: 5006e...075

Så egentlig er det absolutt ingenting jeg kan gjøre??? Det er så utrolig frustrerende!

 

 

Anonymous poster hash: b7164...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...