Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Det er jo så demotiverende! Jeg spiste 2 knekkebrød med ost etter begge rundene. Ikke mer enn det. Dette skjer hver gang jeg begynner å trene/mosjonere. Jeg mener å ha lest om at dette er noe som andre sliter med og... noen her? Som kan forklare hvorfor? Gikk på vekta idag og har altså gått opp 2 kilo siden mandag...?! Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Mamma til 2 søte Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Det samme her 😁 Så derfor kommer jeg aldri skikkelig igang heller 😝
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Det samme her Så derfor kommer jeg aldri skikkelig igang heller Argh, det er jo så irriterende!! Nå har jeg gått ned 35 kilo og skulle igang med å jogge/gå fort/gå, også vips! Vekta går oppover. Ikke første gang jeg erfarer det heller, og det er jo bare så utrolig kjipt!! Hadde jeg spist en hel masse dritt etterpå så hadde det vært greit, med 2 knekkebrød med ost og en kopp te kan da virkelig ikke inneholde 2 kilo! Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #4 Skrevet 12. januar 2017 De aller fleste som begynner å trene, overvurderer både intensitet og kaloriforbruk på treningen og dermed føler de kan spise litt ekstra pga treningsøkten. Fortsatt er det sånn at kosthold teller mest ved vektnedgang. Dersom du forbrenner 150 kalorier på en joggetur og kompenserer med et knekkebrød med ost når du kommer hjem, er du like langt. Dersom du spiste litt ekstra den dagen fordi du hadde trent, kan det godt være at du har hatt en vektoppgang. Men ikke to kg, det skal mye til på to dager. Syklus spiller inn ++. Få oversikt over energi inntaket og legg deg litt under. Joggeturene er en fin bonus😄 Anonymous poster hash: d8254...768
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Uansett hva du har spist så går du ikke opp 2 kg på noen få dager. Vekta kan være kroppen som holder på vann, tarminnhold osv. Det er ikke så enkelt at du kan sette joggetur - knekkebrødene etterpå opp mot hverandre. Det handler om helheten, hva du spiser totalt og hvor mye bevegelse du har totalt. Anonymous poster hash: 0037e...033
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Ja, jeg er jo klar over at det antagelig er vann som kroppen holder på og det er helt greit. Det gjør det ikke mindre demotiverende. Nå forbrant jeg forøvrig 450 kalorier på en tur og det er ikke så mange kalorier i 2 knekkebrød med ost altså Jeg bruker fitbit og lifesum og spiste de dagene rundt 1200 kalorier (jeg er slankeoperert, derav det lave inntaket). Fant en side nå som forklarte om dette med økt vannmengde og blodmengde, så jeg får bare ta tiden til hjelp og se om det blir bedre. At jeg tidligere har spist mer enn jeg har forbrent fordi jeg blir så ekstremt sulten etter trening er helt ok og riktig. Men ikke denne gangen! Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 De aller fleste som begynner å trene, overvurderer både intensitet og kaloriforbruk på treningen og dermed føler de kan spise litt ekstra pga treningsøkten. Fortsatt er det sånn at kosthold teller mest ved vektnedgang. Dersom du forbrenner 150 kalorier på en joggetur og kompenserer med et knekkebrød med ost når du kommer hjem, er du like langt. Dersom du spiste litt ekstra den dagen fordi du hadde trent, kan det godt være at du har hatt en vektoppgang. Men ikke to kg, det skal mye til på to dager. Syklus spiller inn ++. Få oversikt over energi inntaket og legg deg litt under. Joggeturene er en fin bonus😄 Anonymous poster hash: d8254...768 Du er ikke "like langt". Musklene fortsetter å brenne energi etter at joggeturen er over. Du vil også på sikt få større muskelmasse, som vil brenne mer energi både i aktiv og passiv tilstand. Anonymous poster hash: 4b875...ff5
sug lut Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Ingen sammenheng. To joggeturer er for lite til å påvirke noe som helst, så det er ingen grunn til å bruke de to kiloene som unnskyldning for å slutte. Ikke vei deg mer enn en gang i uka, max.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Ingen sammenheng. To joggeturer er for lite til å påvirke noe som helst, så det er ingen grunn til å bruke de to kiloene som unnskyldning for å slutte. Ikke vei deg mer enn en gang i uka, max. Neida, jeg skal ikke slutte, jeg bare blir litt trassen når jeg endelig har klart å komme meg etter 2 år med så store smerter at all bevegelse har vært forerdelig. Nå hadde jeg LYST å jogge, og jeg klarte det, uten å ligge flat av smerter i flere uker etterpå. Da blir jeg rett og slett litt sur når jeg "legger på meg". Men fant denne teksten på en fitnesside og skal slå meg til ro med den (Sånn i fall andre lurer og) Hvorfor øker din vekt når du begynner å trene?Man kan ofte se at man legger på seg i begynnelsen når man starter å trene. Og det kan være svært demotiverende hvis ett av dine treningsmål er å gå ned i vekt. Dersom du øker i vekt er det sjelden fordi du legger på deg fett, men langt oftere fordi du samler opp karbohydrater (sukker) i kroppen til å begynne med. For hvert gram sukker lagrer kroppen også tre gram vann. Dette kan gi ei total vektøkning på et kilo. I tillegg kan enda mer vann samles opp fordi dine muskler blir trenet og blir litt "sliten". Når dine muskler er ømme økes vannoppsamlingen i kroppen. I tillegg vil din kropp ganske hurtig øke produksjonen av blod for å møte de økte treningskravene. Det kan fort bli 1-2 liter blod ekstra dersom du går fra inaktiv til aktiv. Det tar 6-8 uker med jevn trening før musklene dine begynner å utvikles på grunn av den økte belastningen. Dersom du trener hardt kan du legge på deg ganske mange kilo med muskelmasse i løpet av de følgende uker og måneder. Hvis du trener moderat, vil oppbyggingen av muskler vanligvis stoppe etter 3-4 måneder. Hvis du trener lett, vil muskeloppbyggingen stoppe igjen ganske fort. Muskelmassen vedlikeholdes gjennom trening. Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Hjelp, ventet du resultater etter to joggeturer? Du kødder nå?😂 Vektnedgang handler om livsstilsendring over måneder og år. Til og med jeg som er slank og veltrent går litt opp og ned i vekt. Mye spiller inn, næringsinntak, væskemengde i kroppen, osv. Du bør seriøst bare konsentrere deg om å få en sunnere livsstil, og drite i badevekta i mange uker! Anonymous poster hash: bf68b...a92
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 Hjelp, ventet du resultater etter to joggeturer? Du kødder nå? Vektnedgang handler om livsstilsendring over måneder og år. Til og med jeg som er slank og veltrent går litt opp og ned i vekt. Mye spiller inn, næringsinntak, væskemengde i kroppen, osv. Du bør seriøst bare konsentrere deg om å få en sunnere livsstil, og drite i badevekta i mange uker! Anonymous poster hash: bf68b...a92 Har du lest alt jeg har skrevet? Jeg har på ingen måte forventet og våkne opp slank og smekker etter 2 turer, men jeg har slitt med vekta siden jeg var 12 år gammel og har nå tatt slankeoperasjon for å få bukt med problemet. Jeg har gått ned 35 kilo, jeg har vært inaktiv pga smerter og når jeg omsider kan jogge, endelig, uten vondt, så er det drit kjipt å GÅ OPP 2 kilo på 4 dager. Og det må faktisk være greit å føle det sånn. Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Men du vet jo like godt som alle oss andre at de to kiloene ikke er fett? Hvorfor blir du irritert av det? Anonymous poster hash: 86deb...c7a
Mamma til 2 søte Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Mange her som ikke vil skjønne hva du mener 😊 Jeg vet iallefall akkurat hva du mener. Og alle som sier at "herregud forventer du resultater etter 2 joggeturer" eller "du spiser for mye". Men nå har du jo også funnet svaret på det og jeg hadde en liten aning om at det hadde en type sånn forklaring (aldri orket å Google det). For dere som snakker om livsstilsendring, man trenger ikke å være overvektig ellerusunn for å begynne å trene 😁
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Mange her som ikke vil skjønne hva du mener Jeg vet iallefall akkurat hva du mener. Og alle som sier at "herregud forventer du resultater etter 2 joggeturer" eller "du spiser for mye". Men nå har du jo også funnet svaret på det og jeg hadde en liten aning om at det hadde en type sånn forklaring (aldri orket å Google det). For dere som snakker om livsstilsendring, man trenger ikke å være overvektig ellerusunn for å begynne å trene Nei, men jeg forstår at det er vanskelig å skjønne for de som ikke har en daglig kamp mot kiloene... Japp, og det gir jo mening! Så får jeg heller denne gang passe godt på matinntaket og ikke spise meg opp på sjokolade fordi "ingenting hjelper likevel" Anonymous poster hash: 4122c...ee5
Mamma til 2 søte Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Nei, men jeg forstår at det er vanskelig å skjønne for de som ikke har en daglig kamp mot kiloene... Japp, og det gir jo mening! Så får jeg heller denne gang passe godt på matinntaket og ikke spise meg opp på sjokolade fordi "ingenting hjelper likevel" Anonymous poster hash: 4122c...ee5 Du har jo vært superflink da! Og jeg er sikker på at du klarer å fortsette 😊 Jeg er ikke overvektig, men noen ekstra kg rett etter treningsstart er likevel frustrerende😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå