Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 levere barnet til frokost. Jeg leverer normalt sett kl 10(som er rett før de går ut). Årsaken til at jeg leverer sent er fordi på morningen er eneste tiden jeg kan ha kvalitetstid med barnet, da spiser vi frokost og ser barnetv ilag under pleddet. Skolen min begynner ikke før halv 11 og er sent ferdig. Jeg betaler jo barnehagen for å passe barnet mitt, kan jeg ikke få bestemme selv når jeg skal levere?! (Skjønner det feks ikke hadde vært gunstig å levere midt under frokost, men da feks før eller etter) Anonymous poster hash: 6e58c...0eb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 De har vel en kjernetid antar jeg? De kan ikke kreve, men ønske. Her vil de at vi skal levere enten før kl. 8 eller etter 8.30 pga. frokost. Senest levering 9.30. Jeg leverer 8.30 hver dag pga. jeg begynner på jobb 8.45. Da spiser vi frokost hjemme og har god tid Anonymous poster hash: f0332...c34
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Her må vi levere innen 09.30. Da starter de med samling og styrte aktiviteter, så det er med god grunn. ☺ Men til frokost? Da lurer jeg på om det er pga barnet ditt. Hender det er vanskelig for ett barn å komme inn i leken når de blir levert så sent. Kansje de ser at det gjentar seg at venner av barnet ditt er så inne i leken når dere leverer at barnet ditt sliter med å få være med? Kan være noe sånt. ☺ At de vil hjelpe barnet for en grunn. ☺ Ikke noe problem å spøre om det er en sånn grunn til det altså. ☺ Så kan dere finne løsninger sammen. ☺ Anonymous poster hash: 18cd1...5e2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har verdens beste barnehage. Igår leverte jeg kl 14. Forrige dagen kl 11. Ingen spørsmål ingen sure fjes. Om de har noe spesielt en dag så sier de på forhånd. Er i permisjon så veldig deilig å ha det sånn 😁 Anonymous poster hash: 7d625...41f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har verdens beste barnehage. Igår leverte jeg kl 14. Forrige dagen kl 11. Ingen spørsmål ingen sure fjes. Om de har noe spesielt en dag så sier de på forhånd. Er i permisjon så veldig deilig å ha det sånn 😁 Anonymous poster hash: 7d625...41f Kl 14?? Er ikke dagen da snart over?? Anonymous poster hash: 4145d...c4a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 I bhg yngste går i har de ingen tidspunkt. De er veldig klar på at det er vi selv som velger når vi leverer og henter. Vi gjør det som passer best for oss. Anonymous poster hash: e6b81...94a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Her er de stadig på tur. Forsøker du å levere etter 09.30 må du regne med å komme til stengte durer hvis du ikke har en spesiell avtale. Stå opp litt tidligere så får dere like mye tid sammen og kan likevel levere i tide. Anonymous poster hash: ad176...149
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Be om en god grunn. Hvis barnet ditt blir gående "utenfor" hele dagen fordi de andre er kommet inn i lek, så skjønner jeg at de ønsket at hun kommer litt tidligere. Men de kan jo også påta seg å hjelpe henne inn i fellesskapet. Anonymous poster hash: a3dc2...435
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 Det samme har de sagt til meg men jeg bryr meg ikke om det. Jeg leverer han 9.15 å kjernetiden er 9.30. Vi har 40 minutt med buss for å komme oss til barnehagen å ingen av oss liker å stå tidlig opp så blir til at leverer sent stortsett hver dag. Anonymous poster hash: bd7a8...743
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Jeg regner med at de har kjernetid, og da uroer du gruppen, hvis du hver eneste dag leverer klokka 10. Det er unødvendig irriterende Anonymous poster hash: 59608...2e5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har verdens beste barnehage. Igår leverte jeg kl 14. Forrige dagen kl 11. Ingen spørsmål ingen sure fjes. Om de har noe spesielt en dag så sier de på forhånd. Er i permisjon så veldig deilig å ha det sånn Anonymous poster hash: 7d625...41f Det er er veldig spesielt og lite greit for barne å levere klokka 14.00. Jeg kan love deg ganske sikkert at det blir lagt merke til og at de snakker om deg Anonymous poster hash: 59608...2e5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 Enig med deg over. 🙄 Hos oss burde vi levere før sirkeltid kl. No. Om ikke går barnet glipp av mye info etc. Anonymous poster hash: 505e2...228
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 Det er er veldig spesielt og lite greit for barne å levere klokka 14.00. Jeg kan love deg ganske sikkert at det blir lagt merke til og at de snakker om deg Anonymous poster hash: 59608...2e5 Hva vet du om hva som er greit for hennes barn...? "Noen som ser"? Anonymous poster hash: a3dc2...435
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Pleier å si det til foreldre om barna ikke kommer inn i leken. Lek planlegges ofte under frokosten allerede, og ser bhg at barnet ditt sliter sosialt vet de at det kan hjelpe å være i bhg under frokosten. Anonymous poster hash: 0917a...0fe
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Hva vet du om hva som er greit for hennes barn...? "Noen som ser"? Anonymous poster hash: a3dc2...435 Det sier seg jo selv at det er ganske kjedelig å bli levert når alle andre skal gå hjem... barnet går glipp av alle fellesopplegg den dagen og med stor sannsynlighet vil hun/han falle litt utenfor Lekegruppene som har blitt dannet den dagen. Om barnet kommer inn i lek så blir leken avbrutt til stadighet av barn som skal gå hjem. Så å bli levert kl 14 har lite å gjøre med hva som er best sosialt sett for barnet. Anonymous poster hash: 94cc2...d6b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 Fikk du ingen begrunnelse, å du spurte ikke heller? Det er litt rart når man får beskjeder man stusser på. Jeg vil tro at enten så forstyrrer du kjernetiden. Eller så sliter barnet ditt med å komme inn i leken når det leveres så sent. Det er det mange barn som gjør. De har ofte godt av å være der tidlig. Her har vi senest levering kl. 10. Jeg hadde fulgt rådet til bhg. om det grunnen er en av de over. Anonymous poster hash: 53d20...ddb
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 De må jo ha gitt deg en begrunnelse i tillegg til beskjeden? Enten har de kjernetid, eller barnet ditt sliter å komme inn i lek pga sen levering. Førstnevnte må respekteres og sistnevnte burde være god nok grunn til å forsøke å få det til et par ganger i uka. Anonymous poster hash: 2aef9...76c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 Det er er veldig spesielt og lite greit for barne å levere klokka 14.00. Jeg kan love deg ganske sikkert at det blir lagt merke til og at de snakker om deg Anonymous poster hash: 59608...2e5 Jeg vet ikke årsaken til at det omtalte barne blir levert kl 14, men jeg kan fint tenke meg følgende: Mor jobber turnus og har sett barnet lite siste dagene og velger å ha gullklumpen hjemme den dagen frem til hun skal på seinvakt kl 14:30. Far er på arbeid og slutter ikke før kl 16. I stedet for å la gullklumpen på 5år være alene hjemme i 2,5timer, så leverer hun i barnehagen kl 14. Behøver ikke å være sø innmari sensasjonelt selv om noen går utenfor den forbaska normalen. Fikk du ingen begrunnelse, å du spurte ikke heller? Det er litt rart når man får beskjeder man stusser på. Jeg vil tro at enten så forstyrrer du kjernetiden. Eller så sliter barnet ditt med å komme inn i leken når det leveres så sent. Det er det mange barn som gjør. De har ofte godt av å være der tidlig. Her har vi senest levering kl. 10. Jeg hadde fulgt rådet til bhg. om det grunnen er en av de over.Anonymous poster hash: 53d20...ddb Dette! HI, du må først kartlegge hvorfor barnehagen ønsker du leverer tidlig, så kan du gjøre deg opp en mening. Anonymous poster hash: 463e0...272
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Her er jeg hjemme i permisjon og leverer til 9.30 hver dag. Har gitt beskjed til bhg om at hvis han sliter med å komme inn i leken så vil jeg ha beskjed slik at jeg kan levere tidligere. Men så langt så går det veldig greit. Aktiviteter i bhg begynner gjerne 9.30-10. Anonymous poster hash: f3ce6...13a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 I vår barnehage sier de at vi kan levere når vi vil og så sier de heller fra hvis det er noen barn som hatt problemer med å komme inn i leken fordi de alltid kommer sent. På turdager må vi evt komme dit de er hvis vi leverer sent. Anonymous poster hash: a6b96...790
the amazing spidermamma Skrevet 12. januar 2017 #21 Skrevet 12. januar 2017 Men spurte du ikke om hvorfor de ville at du skulle levere tidligere?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #22 Skrevet 12. januar 2017 Tipper det er forstyrrende for gruppen at et barn hele tiden blir levert i kjernetiden. Snakk med dem. Ikke vanskeligere enn det. Visst kan du sikkert bestemme deg for å fortsette å levere sent, men verden kretser ikke rundt ditt barn, viktig å ta hensyn til barnehagen som helhet. Anonymous poster hash: cd33a...f40
Mamma_til_2 Skrevet 12. januar 2017 #23 Skrevet 12. januar 2017 Noen barn sliter når de blir levert i kaoset under påkledning, det kan og være at andre barn reagerer når dere kommer inn midt i påkledning. Snakk med bhg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #24 Skrevet 12. januar 2017 Det sier seg jo selv at det er ganske kjedelig å bli levert når alle andre skal gå hjem... barnet går glipp av alle fellesopplegg den dagen og med stor sannsynlighet vil hun/han falle litt utenfor Lekegruppene som har blitt dannet den dagen. Om barnet kommer inn i lek så blir leken avbrutt til stadighet av barn som skal gå hjem. Så å bli levert kl 14 har lite å gjøre med hva som er best sosialt sett for barnet. Anonymous poster hash: 94cc2...d6b Barnehagen her er åpen til 17.00. Så at ungene går hjem kl 14.00 må jo være kun hvis foreldrene egentlig har fri eller jobber halv dag. Anonymous poster hash: a3dc2...435
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #25 Skrevet 12. januar 2017 Her er det kjernetid fra Kl 9. Men jeg leverer bestandig til/i frokost for jeg vet at barnet mitt trenger å være der før de setter igang skikkelig. Største leverte jeg så sent som mulig. Unger er forskjellig. Er kjernetiden fra kl 10 og ungen kommer rett inn i leken ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: c098a...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå