Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Motsatt problemstilling (samme tema som på Kvinneguiden..) Jeg har vært gift i ca 10 år, og har den siste måneden falt for en singel mann som også har følelser for meg. Vi har ikke vært fysiske, men har hatt samtaler med mye spenning i, selv om vi har snakket om vanlige ting. Nå i helgen valgte jeg/vi å kutte kontakten fordi jeg er gift, og ønsker ikke å ødelegge familien min. Men nå har jeg skikkelig abstinenser... Har ikke "flammen" på sosiale medier etc, så jeg vet ikke hvordan han har det, hva han driver med eller noe, og jeg savner ham så... Drømmer om ham og lengter etter å prøve hvordan det hadde funket. Vi hadde en veldig kjemi, samtalene våre var veldig givende, og vi klikket på så mange områder. Nå føles det som jeg angrer på at jeg ikke var utro.... Andre med lignende opplevelse? Vil denne følelsen gi seg? Hilsen fortvilet Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Dersom du har det godt i det forholdet du nå er i, anbefaler jeg deg ABSOLUTT IKKE å være utro. Følelsene vil etterhvert gå over, og du vil takke høyere makter for at du ikke tok det feilsteget! Anonymous poster hash: 07aea...3df
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Det at man er i et langvarig forhold gjør man ikke blind, døv, stum eller skrur av følelsene. Å forelske seg i andre kan fort skje. Hvorvidt man blir stormende forelsket i en annen eller ikke er viktig, men hva man gjør når det skjer. Jeg har vært der du er nå, og gjorde det samme valget, og fikk abstinenser. Når forelskelsen ga seg, og abstinensene forsvant var jeg utrolig glad for valget jeg hadde tatt.Både ovenfor min mann jeg elsker og respekterer utrolig mye, og mine barn som har to foreldre sammen. Masse lykke til Anonymous poster hash: c6a78...9ea
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Vil du beholde familien din så er du ikke utro. Når du er utro er det mye som kan gå galt, så selv om dere tror dere ikke blir oppdaget, så er det alltid gode sjanser for at det kan skje. Å kutte tvert slik at du ikke vet noe om hva den andre mannen driver med vil gjøre at det raskere går over. Anonymous poster hash: 5e8ca...8eb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Jeg vil beholde familien min, derav valget om å kutte kontakten. Men det er så vondt.... Prøver å tenke på annet og å holde meg opptatt, men det verker etter ham.... Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Jeg vil beholde familien min, derav valget om å kutte kontakten. Men det er så vondt.... Prøver å tenke på annet og å holde meg opptatt, men det verker etter ham.... Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f Det har gått noen dager, gi det mer tid. Anonymous poster hash: 28532...1b3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har angret på at jeg ikke grep konkrete sjanser, ja. Fordi den mannen jeg da anstrengte meg for å være trofast mot ikke var verd det. Det har skjedd meg i to ulike forhold. I det ene tilfellet fikk jeg så mye pes og sjalusi at jeg like godt kunne ha hatt en orgie i taklampa med alle spillerne i hele Bundesligaen. Når jeg altså ikke hadde kysset fyren på munnen engang... I det andre tilfellet angret jeg fordi kjæresten min viste seg å være utro selv. Det var en irriterende oppdagelse, tatt i betraktning at jeg hadde fått tilbud jeg avviste. Bare fordi jeg skulle gjøre det som var rett. Hva som er riktigst i din situasjon kan ingen av oss si, HI. Anonymous poster hash: be291...9e9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Jeg tenker at det kommer an på hva du vil ha ut av det. Er du forelsket i han og ønsker et forhold med han, eller er det bare sex? Vil du ha sex med han fordi han tenner deg, slik at det egentlig er han du vil ha, eller vil du være utro for å ha en helt annen type sex enn hva du er vant med? Jeg ville tenkt meg nøye om her. Hva er konsekvensene, hva skjer om mannen din finner ut av det? Kan dere heller snakke om alternativene? Åpent forhold, sex med andre, begge med like premisser? Tenk på konsekvensene nøye. Og finn ut om det virkelig er mannen eller spenningen du er ute etter. Nå tenker du sikkert at det blir helt fantastisk - men hva om det blir virkelig dårlig. Og skulle mannen din finne ut av det, hvordan vil du føle deg da? Tenk på samvittigheten din. Og du.. om du er ute etter spesiell type sex, bruk tid og finn en mann som er erfaren og kan gi deg deg du trenger sexuelt, uten å legge noe følelser i det. Anonymous poster hash: ccb03...346
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har vært i samme situasjon. Selv om det føles tungt nå så har du tatt rett valg. Jeg valgte annerledes å det er det verste valget jeg noen gang har tatt. Anonymous poster hash: 0414e...ab7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 Har vært utro, hadde sterke følelser for han jeg var utro med! Har fortalt alt til mannen min og han har valgt å tilgi meg. Nå har vi det bedre enn på lenge! Men skulle ha vært erfaringen foruten😔 Anonymous poster hash: 8d6c3...5e9
Luksusdyret Skrevet 12. januar 2017 #11 Skrevet 12. januar 2017 HI, jeg forstår ikke dette. Du sier at det er vanskelig å komme over ham, selv om du kuttet ham ut før noe skjedde (noe som du fortjener mye skryt for!). Sex forsterker som regel følelser hos kvinner. Så logisk sett hadde det vært enda vanskeligere for deg å la ham gå hvis dere faktisk hadde hatt sex. Så jeg forstår ikke hva konkret du angrer på her. Du gjorde det jo lettere for deg å komme over ham ved å ikke være fysisk. Fantasier forsvinner raskere enn minner om fysiske erfaringer. Når du ikke har vært nær en mann, kan du overbevise deg om at han er liten der nede, dårlig i senga, lukter dårlig og så videre, for å hjelpe deg selv å komme over ham. Men hvis du hadde hatt sex med ham og det var bra, kunne du ikke lenger overbevise deg selv om at gresset muligens ikke er grønnere på andre siden.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #12 Skrevet 12. januar 2017 HI, jeg forstår ikke dette. Du sier at det er vanskelig å komme over ham, selv om du kuttet ham ut før noe skjedde (noe som du fortjener mye skryt for!). Sex forsterker som regel følelser hos kvinner. Så logisk sett hadde det vært enda vanskeligere for deg å la ham gå hvis dere faktisk hadde hatt sex. Så jeg forstår ikke hva konkret du angrer på her. Du gjorde det jo lettere for deg å komme over ham ved å ikke være fysisk. Fantasier forsvinner raskere enn minner om fysiske erfaringer. Når du ikke har vært nær en mann, kan du overbevise deg om at han er liten der nede, dårlig i senga, lukter dårlig og så videre, for å hjelpe deg selv å komme over ham. Men hvis du hadde hatt sex med ham og det var bra, kunne du ikke lenger overbevise deg selv om at gresset muligens ikke er grønnere på andre siden. Jeg ble betatt av ham før jeg så hvordan han så ut. Vi har veldig mange like verdier, samtidig som vi utfordret hverandre. Han er veldig dyktig innen sitt felt, og har et veldig spennende yrke, vi har lik humor, forstår hverandre osv. Jeg føler jeg tenner på og ønsker å være sammen medpersonen, ikke bare "prøve ut" kroppen hans. Lurer på hvor betatt jeg hadde blitt om vi hadde ligget sammen. Jeg føler meg ekstremt betatt nå.....! Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #13 Skrevet 12. januar 2017 . Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #14 Skrevet 12. januar 2017 Du kan ikke angre på at du er et skikkelig menneske. Du har gjort det rette. Gi det tid. Enten går det over, ellers kan du vurdere å gå fra mannen (og splitte familien) for å teste ut hvordan dette forholdet eventuelt utvikler seg. Det som absolutt er galt er å gå bak ryggen på mannen og svikte familien. Styrkeklem! Anonymous poster hash: 4ef91...5e8
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 Jeg ble betatt av ham før jeg så hvordan han så ut. Vi har veldig mange like verdier, samtidig som vi utfordret hverandre. Han er veldig dyktig innen sitt felt, og har et veldig spennende yrke, vi har lik humor, forstår hverandre osv. Jeg føler jeg tenner på og ønsker å være sammen medpersonen, ikke bare "prøve ut" kroppen hans. Lurer på hvor betatt jeg hadde blitt om vi hadde ligget sammen. Jeg føler meg ekstremt betatt nå.....! Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f Kan jeg spørre hvordan du møtte han? Siden du ble betatt før du så han. Anonymous poster hash: d94ec...a06
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #16 Skrevet 12. januar 2017 Jeg ble betatt av ham før jeg så hvordan han så ut. Vi har veldig mange like verdier, samtidig som vi utfordret hverandre. Han er veldig dyktig innen sitt felt, og har et veldig spennende yrke, vi har lik humor, forstår hverandre osv. Jeg føler jeg tenner på og ønsker å være sammen medpersonen, ikke bare "prøve ut" kroppen hans. Lurer på hvor betatt jeg hadde blitt om vi hadde ligget sammen. Jeg føler meg ekstremt betatt nå.....! Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f Så det du sier er at du egentlig ikke ønsker å bare være utro, du ønsker å gå fra mannen din og bli sammen med denne mannen? I såfall, les deg litt opp inne på dine, mine, våre, så vil du se hvor mye dårligere livet ditt kommer til å bli om du velger å gå ned den veien. Du vil ha alle problemene du har i ditt nåværende forhold når den første forelskelsen legger seg: spenning forsvinner, mindre sex, sure sokker, skjevfordeling av husarbeid etc. I TILLEGG vil du ha en hel pose full av NYE problemer: ny kjæreste behandlet ikke ungene ok, han må forholde seg til sin kravstore eks ang sine barn, din eks ble forlatt og er ikke spesielt samarbeidsvillig, han får seg ny kjæreste som vil være med å bestemme ting rundt deres barn etc etc. Jeg lover deg, du kommer til å angre! Spesielt hvis han er ok han du er gift med. Børst heller støv av han og gå inn for å gjøre det alternativet attraktivt. Anonymous poster hash: dd41d...998
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #17 Skrevet 12. januar 2017 Så det du sier er at du egentlig ikke ønsker å bare være utro, du ønsker å gå fra mannen din og bli sammen med denne mannen? I såfall, les deg litt opp inne på dine, mine, våre, så vil du se hvor mye dårligere livet ditt kommer til å bli om du velger å gå ned den veien. Du vil ha alle problemene du har i ditt nåværende forhold når den første forelskelsen legger seg: spenning forsvinner, mindre sex, sure sokker, skjevfordeling av husarbeid etc. I TILLEGG vil du ha en hel pose full av NYE problemer: ny kjæreste behandlet ikke ungene ok, han må forholde seg til sin kravstore eks ang sine barn, din eks ble forlatt og er ikke spesielt samarbeidsvillig, han får seg ny kjæreste som vil være med å bestemme ting rundt deres barn etc etc. Jeg lover deg, du kommer til å angre! Spesielt hvis han er ok han du er gift med. Børst heller støv av han og gå inn for å gjøre det alternativet attraktivt. Anonymous poster hash: dd41d...998 Du har helt rett!! Men akkurat nå ser jeg bare hvor fint vi kunne hatt det...Han har forresten ingen barn. Mannen min er snill og god, men veldig egoistisk (har ADHD og ser oftest bare seg selv). Føler meg som en mor for mannen min, han har så lite oversikt. Mens han jeg er betatt av er mer voksen, reflektert osv. Søren altså....😭 Har vært uten kontakt i fire dager, og kroppen verker... Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #18 Skrevet 12. januar 2017 Du har helt rett!! Men akkurat nå ser jeg bare hvor fint vi kunne hatt det...Han har forresten ingen barn. Mannen min er snill og god, men veldig egoistisk (har ADHD og ser oftest bare seg selv). Føler meg som en mor for mannen min, han har så lite oversikt. Mens han jeg er betatt av er mer voksen, reflektert osv. Søren altså....😭 Har vært uten kontakt i fire dager, og kroppen verker... Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f Ah, uten barn og en krevende og utfordrende jobb. Ser du han hoppe med stor iver inn i jobben som familiefar? Hjelpe med lekser, kjøre til kamper, hente/levere i barnehagen, bruke lørdagskvelden til å legge overtrøtte unger fulle av sukker istedenfor vin og intellektuelt utfordrende samtaler med venner? Når du blir alene med ungene kommer du til å bli for sliten til å sitte våken og diskutere eksistensielle spørsmål til langt på natt, spesielt hvis ikke ny-fyren er innstilt på familie-greia og bare vil ha single-deg. Angående det du sier om mannen din, du er klar over at du i din nåværende sinnstilstand bare leter etter negative sider og grunner for å gå for han nye, sant? Anonymous poster hash: dd41d...998
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #19 Skrevet 12. januar 2017 Ah, uten barn og en krevende og utfordrende jobb. Ser du han hoppe med stor iver inn i jobben som familiefar? Hjelpe med lekser, kjøre til kamper, hente/levere i barnehagen, bruke lørdagskvelden til å legge overtrøtte unger fulle av sukker istedenfor vin og intellektuelt utfordrende samtaler med venner? Når du blir alene med ungene kommer du til å bli for sliten til å sitte våken og diskutere eksistensielle spørsmål til langt på natt, spesielt hvis ikke ny-fyren er innstilt på familie-greia og bare vil ha single-deg. Angående det du sier om mannen din, du er klar over at du i din nåværende sinnstilstand bare leter etter negative sider og grunner for å gå for han nye, sant? Anonymous poster hash: dd41d...998 [/u En del av meg digger deg for ærligheten!! Du har så rett......! Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2017 #20 Skrevet 12. januar 2017 Ah, uten barn og en krevende og utfordrende jobb. Ser du han hoppe med stor iver inn i jobben som familiefar? Hjelpe med lekser, kjøre til kamper, hente/levere i barnehagen, bruke lørdagskvelden til å legge overtrøtte unger fulle av sukker istedenfor vin og intellektuelt utfordrende samtaler med venner? Når du blir alene med ungene kommer du til å bli for sliten til å sitte våken og diskutere eksistensielle spørsmål til langt på natt, spesielt hvis ikke ny-fyren er innstilt på familie-greia og bare vil ha single-deg. Angående det du sier om mannen din, du er klar over at du i din nåværende sinnstilstand bare leter etter negative sider og grunner for å gå for han nye, sant? Anonymous poster hash: dd41d...998 [/u En del av meg digger deg for ærligheten!! Du har så rett......! Hi Anonymous poster hash: d55dd...46f Hehe, vet jeg er brutal. Det som er med forelskelse er at den lammer fornuften og får ufornuftige løsninger til å fremstå som fornuftige. Har så liten lyst til at du skal sitte der med skjegget fullt av postkasser når ny-fyren er på nok en ny vin og litteraturkveld, mens du sitter hjemme med omgangssyke unger, og eksen din sitter hjemme under ullpleddet med ny-dama si (som ungene elsker!) og ser på Netflix-serier... Anonymous poster hash: dd41d...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå