Gå til innhold

Førsteklassinger og venner, krangling osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med førsteklassinger, særlig dere med jenter, hvordan er vennesituasjonen på skolen? Og hvor ofte får dere høre fra barnet om situsjoner med krangling, konflikter osv?

Jeg synes det sosiale miljøet på 1. Trinn hos oss begynner å utvikle seg til små gjenger på 2-4 jenter eller gutter, og at de leker lite på tvers. Men dette er kanskje helt vanlig?

Anonymous poster hash: e0653...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi slet veldig i starten. Vi tok det opp med lærer som satte i gang lekevenn og vi inviterte/sendte henne på besøk. Nå er det helt supert.

Anonymous poster hash: 62da2...3ba

Skrevet

Jenta mi slet veldig i starten. Vi tok det opp med lærer som satte i gang lekevenn og vi inviterte/sendte henne på besøk. Nå er det helt supert.

Anonymous poster hash: 62da2...3ba

altså, jenta mi har to stykker hun leker mye med. Men noen ganger så er de to andre ikke på SFO (sykdom osv), og da har hun plutselig ingen å leke med. Jeg spør om hun ikke da kan leke med noen av de andre - men det kan hun ikke for de andre leker allerede med noen sier hun.

Og i dag hadde de plutselig kranglet en del (to av dem - tredjemann var ikke på SFO), og da hadde hun heller ingen å leke med sier hun.

HI

Anonymous poster hash: e0653...5f1

Skrevet

Her lekes det med alle slik jeg har skjønt det. Også på tvers av klassene på sfo. Noen sjefer her og der er det sikkert, men jeg har sagt ifra til datteren min at da fjerner hun seg fra den personen. Hun finner alltid noen å leke med. Så tror og håper miljøet er ok. Noen drama vil det bestandig bli, men sånn er livet.

Anonymous poster hash: a9048...0d9

Skrevet

Har hatt mange diskusjoner med min datter. Uff jenter kan være fæle og lærere kan fort overse. Jeg har kjøpt gps klokke til jenta mi. Hun ringer meg gjerne om hun føler seg alene eller noen ikke er så greie. Da tar jeg ofte en prat med de gjennom denne klokken og vips alt er løst. Hehe lite som skal til men det betyr så mye. Det er livet er feil å si. Da har man ikke opplevd mobbing eller det å være ensom!!!

Anonymous poster hash: 6756e...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...