Gå til innhold

fikk melding fra lærer til eldste her, ringe å si unnskyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 åringen hadde sammen med 3 andre jenter i går sagt at en annen jente i klassen var stygg. Hun hadde selvfølgelig syntes det var leit.

Jeg kan tenke meg at de har sagt unnskyld på skolen i dag, men jeg har lyst til at vi ringer de i ettermiddag så hun kan si unnskyld en gang til. Blir det riktig?

Har ikke fått snakket med hun enda siden hun er på skolen, men dette er ikke greit. Syns det var leit at hun har sagt noe sånt. Vi har snakket så mye om det. Må og høre hennes versjon og.

Anonymous poster hash: 9a4cd...46f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dere skal ta det over telefonen. Dra hjem til henne og si det ansikt til ansikt. I tillegg synes jeg dere skal forsøke å få jentene med på noe sammen, som en tur i svømmehallen eller noe annet hyggelig for å komme ut av den dårlige stemningen.

Anonymous poster hash: 633ba...efa

Skrevet

Kan liksom ikke skjønne hvorfor hun har sagt, de leker sammen hver dag og er med hverandre hjem rett som det er, så syns det er rart.

Skulle gjerne gjort det, men har ikke bil i dag og de bor et stykke unna oss, ikke gå avstand. Så tenkte derfor å ringe. Takk for svar.

Hi

Skrevet

Jeg synes ikke dere skal ta det over telefonen. Dra hjem til henne og si det ansikt til ansikt. I tillegg synes jeg dere skal forsøke å få jentene med på noe sammen, som en tur i svømmehallen eller noe annet hyggelig for å komme ut av den dårlige stemningen.

Jeg ville ikke hatt andre foreldre i klassen på døren uten en avtale først.

Anonymous poster hash: 0835d...931

Skrevet

Så flott at du ønsker å ordne opp i dette :) Det er det dessverre ikke alle foreldre som ville gjort...

Jeg ville snakket med jenta etter skolen om dette. Så ville jeg nok tatt en telefon til foreldrene til den andre jenta og sagt at du har hørt hva som hadde skjedd og at du beklager dette og har snakket med ditt barn. Så ville jeg samtidig invitert med jenta på noe hyggelig - badeland, kino eller noe annet koselig. 

Om det er slik at disse jentene ikke er venner i det hele tatt, og det er heeeelt rart og unaturlig å invitere henne med på noe, så ville jeg nok heller tatt med jenta di over (etter avtale med andre foreldre) og sagt ordentlig unnskyld.

Jeg er selv mor til et barn som har blitt mye mobbet og fått mange kommentarer av ulike barn (på oppfordring av mobberen). Det hadde betydd veldig mye for meg å bare få en telefon av foreldrene av ett av de andre barna. Da hadde jeg visst at de brydde seg og ikke syntes det var greit ihvertfall. Hadde føltes veldig godt :)

Anonymous poster hash: 2c66d...1a4
Skrevet

Har du ingen tanke for barnet det gjelder her? Og å kalle dette "dårlig stemning" er å bagatellisere mobbing, det er åpenbart ikke en gjensidig konflikt vi snakker om her. 

HI: Jeg ville ha tatt en prat med foreldrene til de andre jentene som har vært med på dette også for å være sikre på at alle tar det alvorlig, og så med foreldrene til barnet det gjaldt for å høre hva de tenkte videre.

Å ringe for å si unnskyld er mest sannsynlig en bedre ide enn å møte opp, og det kan muligens fungere å forsøke å skape gode relasjoner mellom alle jentene, men det forutsetter at jenta selv orker dette og er nok også avhengig av om dette bare var en av mange ting som har skjedd, eller starten på en negativ utvikling (da er det i så fall enklere). 

Anonymous poster hash: bfcb9...1ae

Skrevet

Har du ingen tanke for barnet det gjelder her? Og å kalle dette "dårlig stemning" er å bagatellisere mobbing, det er åpenbart ikke en gjensidig konflikt vi snakker om her.

HI: Jeg ville ha tatt en prat med foreldrene til de andre jentene som har vært med på dette også for å være sikre på at alle tar det alvorlig, og så med foreldrene til barnet det gjaldt for å høre hva de tenkte videre.

Å ringe for å si unnskyld er mest sannsynlig en bedre ide enn å møte opp, og det kan muligens fungere å forsøke å skape gode relasjoner mellom alle jentene, men det forutsetter at jenta selv orker dette og er nok også avhengig av om dette bare var en av mange ting som har skjedd, eller starten på en negativ utvikling (da er det i så fall enklere).

Anonymous poster hash: bfcb9...1ae

Jeg oppfattet det som om dette var en engangshendelser, ikke mobbing. Ikke alt ubehagelig som foregår mellom barn er så alvorlig og jeg ville nok ringt på forhånd. Bare å vite at de var hjemme hadde jo vært greit.

Skrevet

Nå har jeg ikke fått vite hvem de andre jentene er, det har vel ikke lærer "lov" til å si. Men får nok vite det av jenta mi etterpå uansett.

Hvis jeg skal dra dit hadde jeg ringt på forhånd for å høre om de er hjemme og om det er greit å komme.

Så vidt jeg vet så har aldri dette skjedd før, har aldri fått noen melding fra lærer eller andre foreldre om noe sånt. Så jeg trur det er en engangshendelse, men det er uansett ikke greit.

Jenta mi og hun som ble sagt stygg til er som sagt gode venner og leker mye sammen både på skole, sfo og vært med hverandre hjem flere ganger, så skjønner det liksom ikke helt.

Ikke misforstå, hun er absolutt ikke en perfekt unge, men syns det er rart at hun har sagt noe sånt.

Takk for svar dere.

Hi

Skrevet

Men er jenta stygg da? Det har noe å si det også.

Anonymous poster hash: 59ae5...b51

Skrevet

Nei det har ikke noe og si, man kaller ikke andre stygg uansett!

Skrevet

Så bra at du vil ringe !! Hadde satt pris på det. Alt for mange foreldre som ikke ser at ungene sine kan være stygge !!

Anonymous poster hash: 9cfa7...1bd

Skrevet

Altså stygg mot andre

Skrevet

Nei, jenta er ikke stygg, verken utseende eller oppførsel.

Fikk vite hva som hadde skjedd og det var at jenta mi, ei til og to gutter i klassen hadde rekk opp hånden lek, rekk opp hånden den som syns ..... er stygg, da hadde alle 4 gjort det, den jenta som ble kalt stygg var ikke tilstede. Det var en av guttene som sa det.

Så hadde jenta mi og hun andre sagt hva som hadde skjedd i friminuttet når de var på trening fordi de angret og ville si unnskyld.

Samme historie fikk den andre mammaen og.

Datteren min har ringt og sagt unnskyld til hun og vi tok en lang prat om dette. Så trur det har ordnet seg.

Hi

Skrevet

Har en gutt som ble mye mobbet gjennom hele skolen.

En eneste gang - i åttende klasse, ringte en mor og sa at hun ville ta med seg gutten sin fordi han skulle si unnskyld.

Det var etter en spesiell episode hvor skolen tok affære til en forandring...

Det gjorde inntrykk. Og flere burde gjort det! Selv om det er en engangsforeteelse...

Anonymous poster hash: b4533...326

Skrevet

Så bra av dere !! Så mange foreldre som aldri tar til seg noen ting og nekter for alt alltid

Skrevet

Takk :) syns dette er viktig og det koster så lite å si unnskyld og følge det opp. Ingen barn er perfekte og uskyldige og barn gjør og sier mye rart, men ting må tas tak i.

Hi

Skrevet

Herregud

Det har bare noe å si hvis man er stygg innvendig, sånn som deg

Anonymous poster hash: cff1f...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...