Gå til innhold

Er det vanlig eller uvanlig å ha med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

på 12 ukers kontrollen? Hva hadde du?

Hva gjør man på den første kontrollen? Er der da man hører hjertelyd? Husker ikke fra forrige gang, er så mange år siden...

Dette er hans første barn, mitt tredje.

Anonymous poster hash: 4e869...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ikke så mye. Jeg ser ingen hensikt ned å ta med mannen 😊 Du snakker med lege/jordmor, du får dette helsekortet, blodprøve, urinprøve. Det blir satt foreløpig termin. Ikke så veldig spennende.

Anonymous poster hash: 0809e...8cc

Skrevet

Hadde ikke med mannen annet enn ved ordinær UL.

Anonymous poster hash: f8b8d...41b

Skrevet

Jeg har fire barn, og mannen min har bare vært med på ultralyd + duotesten jeg hadde i siste svangerskapet.

Skrevet

Ok, da drar jeg alene 😊 takk for svar alle sammen.

Hi

Anonymous poster hash: 4e869...ede

Skrevet

Jeg tok med mannen i det ene svangerskapet. Kun fordi han uansett hadde fri. 😊

Hører ikke hjertelyd i uke 12. Ihvertfall har jeg aldri gjort det før i uke 16 tidligst.

Det er nok mulig å høre det, men sjansen er stor for at legen ikke finner noen lyd, og dermed kun uroer den gravide.

Anonymous poster hash: 7c767...9cb

Skrevet

Det er bare en samtale med legen, fylle ut helsekortet og ta blodprøver. Veldig uinteressant for mannen.

Hjertelyd venter de fleste leger med å lete etter til etter du har vært på ultralyd, det skaper så mye bekymring om de ikke finner den, og før uke 14-16 kan den være veldig vanskelig å finne.

Mannen min har være vært med på ultralyd, de legetimene hvor man snakker om diverse plager som hemoroider og åreknuter er ikke for han ;)

Anonymous poster hash: bf86f...42a
Skrevet

Han var med første graviditet, det hadde han ikke trengt. Var ikke med de to neste svangerskapene

Anonymous poster hash: 97329...0ba

Skrevet

Med unntak av oul var ikke mannnen med på noen ordinære kontroller.

Anonymous poster hash: 145b3...9d4

Skrevet

Jeg tok med mannen i det ene svangerskapet. Kun fordi han uansett hadde fri.

Hører ikke hjertelyd i uke 12. Ihvertfall har jeg aldri gjort det før i uke 16 tidligst.

Det er nok mulig å høre det, men sjansen er stor for at legen ikke finner noen lyd, og dermed kun uroer den gravide. Anonymous poster hash: 7c767...9cb

Jeg har hørt hjertelyd i uke 11. Har man lite magefett og en dose flaks så kan man være heldig å høre den :)

Anonymous poster hash: 8ec4a...f00

Skrevet

Hadde med mannen og kommende storebror på første kontroll hos jordmor fordi storebror hadde time hos helsesøster rett etterpå. Ellers var mannen bare med på ultralyd.

Anonymous poster hash: 361fe...02d

Skrevet

Jeg har hørt hjertelyd i uke 11. Har man lite magefett og en dose flaks så kan man være heldig å høre den :)

Jeg har hørt hjertelyden i uke 8, men da hos en gynekolog som brukte ultralydapparatet.

En vanlig allmennpraktiserende lege begynner ikke lete etter hjertelyd med doppler i uke 11/12.

Anonymous poster hash: bf86f...42a

Skrevet

Ja. Selvfølgelig kan man høre hjertelyd. Hjertet har jo da slått i noen uker.

Men jeg har aldri opplevd at fastlegen har lyttet etter hjertelyd i uke 12.

Anonymous poster hash: 7c767...9cb

Skrevet

Mannen min var med hver gang. Var ikke alltid så veldig spennende for han, men fikk jo høre hjertelyden hver gang og han var interessert i alt som foregikk.

Skrevet

Jeg hadde med mannen på alle ultralydene og på alle overtidskontrollene :)

Skrevet

Mannen min var med på kanskje halvparten, han syntes det var kjempekjekt med oppfølgingen og var superengasjert i svangerskapet begge gangene.

Anonymous poster hash: 73cee...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...