Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Jeg er håpløs når det kommer til klær. Og av den grunn, har jeg ingen stil og ingen pene feminine klær å bruke. På jobb har jeg arbeidsuniform, så store dele av tiden slipper jeg å tenke på klær. Jeg er overvektig, men det er ganske jevnt fordelt på kroppen. Har en mage jeg ikke vil skal synes for mye. Har store bryster og stor rumpe, men fortsatt litt timeglassfasong. Har også en "oksete" øvre overkropp, om noen forstår hva jeg mener Klær er som regel for trange over brystet og skuldrene, selv om det på en måte er riktig størrelse på resten av kroppen. Under alt fettet har jeg en kraftig muskelbygning som får meg til se maskulin ut Har trent en del opp igjennom livet selv om jeg er litt for glad i mat. Jeg er ikke veldig høy, men 174 cm over bakken er litt høyere enn gjennomsnittet. Så jeg fremstå som alt annet enn nett. Hva burde jeg kle meg i? Har tenkt at en cardigan kanskje er noe jeg burde kjøpe meg. Ser andre har det Men hvilken lengde er best for sånne som meg? Hva skal jeg ha under, og hvor langt skal det være? Skal man ha skinny jeans eller fleared jeans osv. En ting jeg føler jeg burde styre unna, er strikket tøy. Fremhever okseryggen min bare enda mer føler jeg. Jeg har til min store forskrekkelse kjøpt meg en svart halvlang kåpe og støvletter med litt hel. Så yttertøyet er litt feminint iallefalll Har noen noe tips og forslag til hva som kan passe meg? Er ganske så fortvilet nå. Har 3 arrangementer jeg må på innen kort tid. Anonymous poster hash: 08f4f...657
Lommerusk Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Hva med kjole? Stretchkjoler er min redning når jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg. Kan dresses opp og ned. F.eks denne eller liknende https://m.zalando.no/anna-field-jerseykjole-scarab-an621c090-m11.html
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Hva med kjole? Stretchkjoler er min redning når jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg. Kan dresses opp og ned. F.eks denne eller liknende https://m.zalando.no/anna-field-jerseykjole-scarab-an621c090-m11.html Den var veldig fin. Men det ser ut som om magen kommer til strutte frem. Mer enn hva jeg er komfortabel med. Kan gjerne gå litt inn under brystene, men det må ikke være tettsittende på magen Har du strømpebukser på deg når du har kjole? I så fall hvordan strømpebukser? Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Den var veldig fin. Men det ser ut som om magen kommer til strutte frem. Mer enn hva jeg er komfortabel med. Kan gjerne gå litt inn under brystene, men det må ikke være tettsittende på magen Har du strømpebukser på deg når du har kjole? I så fall hvordan strømpebukser? Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657 Det er ikke sikkert det gjør noe om magen synes. Jeg syns ofte sånne kjoler som denne og omslagskjoler som er litt kroppsnære kan være veldig fine på overvektige kvinner. Det er femininint og mykt, og det gjør ikke noe om det vises at du har former - det er verre med vide, løse klær som får deg til å se større ut enn du er - og i tillegg til å se formløs ut. Anonymous poster hash: 7f3d1...535
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Det er ikke sikkert det gjør noe om magen synes. Jeg syns ofte sånne kjoler som denne og omslagskjoler som er litt kroppsnære kan være veldig fine på overvektige kvinner. Det er femininint og mykt, og det gjør ikke noe om det vises at du har former - det er verre med vide, løse klær som får deg til å se større ut enn du er - og i tillegg til å se formløs ut. Anonymous poster hash: 7f3d1...535 Du sier noe der. Synes selv andre formfulle damer ser flotte ut i sånne klær. Jeg passer dårlig i klær fra zizzi f.eks. De blir for vide og legger til kg mine. Jeg har dessverre ikke kommet dit hen at jeg fult klarer å akseptere kroppen min når andre ser den. Og siden jeg jobber i et mannsdominert yrke, er jeg ekstra nærtagende siden alle gransker meg fra topp til tå når jeg har private klær på. Og ikke minst skal kommentere kroppen min. Noen kommentarer er heldigvis positive, men synes det er vanskelig også. De har stort sett kun sett meg i en for stor uformelig arbeidsuniform. Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Er denne noe jeg kan bruke? Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har også bred overkropp/okserygg, og føler med deg! Brede skuldre, store overarmer, store bryst, og smal midje ser ofte litt rart ut er i tillegg lav, så ser fort ut som en firkant i store klær! Det som hjalp på fremtoningen var å jobbe med holdningen. Litt vanskelig å forklare, men tenk at tuppen på skuldrene skal peke bak og ut, ikke frem og ned. Gjør det foran et speil, så ser du når det blir riktig. Krever endel arbeid, men har også en bonus i form av mindre ryggvondt Skuldrene blir jo ikke mindre, men man ser rakere og sterkere ut, mindre "oksete". Til kjole bruker jeg alltid (hold in) strømpebukse, med mindre jeg er i Syden (da bruker jeg som regel en hold in shorts). Da glattes valkene litt ut, og klærne sitter penere. Jeg liker at de sitter stramt og er høye, de har noen gode på HM. Svarte om vinteren, ofte hudfargede om sommeren. Du har ellers en såpass forskjellig kroppsfasong fra meg at det er vanskelig å gi råd... Men generelt sett synes jeg tettsittende kjoler med litt ermer (da fremheves ikke skulderpartiet) er fint på de aller fleste. Bla litt på feks zalando sine sider, eller andre klesbutikker, og prøv å se for deg de tingene du liker på deg selv Anonymous poster hash: db343...5bb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Forresten, jeg ville unngått jeans som er store nede. Det er ikke veldig vanlig for tiden, så du vil tiltrekke deg oppmerksomhet bruk skinny eller slike som er rette i ankelen, avhengig av hvilke sko du bruker. Mørke farger er nøytralt og slankende, og rynkene i stoffet blir mindre tydelige. Cardiganen du limte inn er nøytral og fin, jeg hadde blitt gal av de lange flappene nederst, og hadde sett enda mindre ut enn det jeg er Men vil tro den kan fungere til deg. Innsving er bra Unngå lengder som stopper der du er bredest, da ser du bare firkantet ut. Anonymous poster hash: db343...5bb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 Forresten, jeg ville unngått jeans som er store nede. Det er ikke veldig vanlig for tiden, så du vil tiltrekke deg oppmerksomhet bruk skinny eller slike som er rette i ankelen, avhengig av hvilke sko du bruker. Mørke farger er nøytralt og slankende, og rynkene i stoffet blir mindre tydelige. Cardiganen du limte inn er nøytral og fin, jeg hadde blitt gal av de lange flappene nederst, og hadde sett enda mindre ut enn det jeg er Men vil tro den kan fungere til deg. Innsving er bra Unngå lengder som stopper der du er bredest, da ser du bare firkantet ut. Anonymous poster hash: db343...5b Takk for gode tips Så jeg kan ha korte cardiganer og trøyer/bluser som stopper rett over rumpa? Vil det gi illusjon om mer midje og mindre rumpe? Haha... Kan jeg a ha en singlet under som går over rumpa? Det med holdningen stemmer nok på meg også. Jeg amatørbokser, så holdningen er liksom ikke blitt bedre på en måte. Føler meg litt teit når jeg retter meg helt ut og trekker skuldrene bakover til riktig posisjon, ser ut som om jeg dytter puppene mine foran meg Hi Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Jeg er enig i det som blir sagt her, ang overdeler som stopper før rumpa og som er smale i livet. Og hvis du har lag på lag, feks topp under cardigan, bør disse stoppe på samme sted, sånn at du ikke får flere "stopper" Ellers så tipser jeg om omslag(men ikke jakker som må surres mange ganger rundt midjen, bare "jukse"omslag altså) og draperinger på magen, og v-utringninger. Mange kjoler som har dette nå. Slike kjoler er ofte heldige på litt store jenter, syns jeg. Ha en matt, svart tynn strømpebukse til, og svarte nette sko. Anonymous poster hash: 3a504...196
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Takk for gode tips Så jeg kan ha korte cardiganer og trøyer/bluser som stopper rett over rumpa? Vil det gi illusjon om mer midje og mindre rumpe? Haha... Kan jeg a ha en singlet under som går over rumpa? Det med holdningen stemmer nok på meg også. Jeg amatørbokser, så holdningen er liksom ikke blitt bedre på en måte. Føler meg litt teit når jeg retter meg helt ut og trekker skuldrene bakover til riktig posisjon, ser ut som om jeg dytter puppene mine foran meg Hi Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657 Og det gjør du jo til en viss grad, men god holdning og en god bh (som er et must! Har du ikke en god bh blir det aldri bra) gjør underverker for stilen Singlett over rumpa (særlig lyse) fremhever den bare og ser rart ut. Heller ha en trøye/skjorte som du tar nedi buksen foran, og en lengre cardigan. Eller lange skjorter med et belte i livet. Mitt beste tips er egentlig at du googler bilder og prøver deg frem til det du liker og trives i. Hvis du ikke liker det du går i blir det sjeldent fint uansett Du kan feks ta en titt her https://girlwithcurves.com/post/132058613004/best-of-2016 http://m.asos.com/women/curve-plus-size/cat/?cid=9577&cr=6&via=top&channelref=paid%20search&affid=12919&gclid=COD5n9nvudECFQteGQod0WABbQ&gclsrc=aw.ds&un_jtt_redirect Anonymous poster hash: db343...5bb
Lommerusk Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 Den var veldig fin. Men det ser ut som om magen kommer til strutte frem. Mer enn hva jeg er komfortabel med. Kan gjerne gå litt inn under brystene, men det må ikke være tettsittende på magen Har du strømpebukser på deg når du har kjole? I så fall hvordan strømpebukser? Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657 Synes egentlig det er mer kledelig med litt figurnære klær på personer som har ekstra kilo. Ikke pølseskinn da. Jeg har liknende kjole og bruker sorte strømper og ankelstøvletter til.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 Synes egentlig det er mer kledelig med litt figurnære klær på personer som har ekstra kilo. Ikke pølseskinn da. Jeg har liknende kjole og bruker sorte strømper og ankelstøvletter til. Ja, enig. Jeg har en god venninne som er ganske lita og tjukk med store pupper. Men hun bruker så å si bare sånne kjoler, gjerne med et belte i livet, der hun er smalest, og kanskje en liten cardigan til. Og hun er bare så utrolig stilig! Alltid nydelig og vekledd, og hun ser virkelig kjempeflott ut i de kjolene. Anonymous poster hash: 7f3d1...535
Leeloo76 Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Lag deg en Pinterest-konto om du ikke har, så kan du lage deg en oppslagstavle der med inspirasjon og tips om hva som kler din kroppsfasong. Og invester i godt undertøy, som noen nevnte, det kan gjøre underverker for fasongen. Vedr. holdning; fikk tips fra en turntrener at trikset ikke er å dra skuldrene bakover, men å "løfte" brystbenet opp og frem, da får man visst automatisk riktig holdning. Hva med å enten ta en bli ny-dag (finnes flere salonger som tilbyr dette), eller leie inn en personal shopper noen timer (finn en med gode referanser, PS er ikke akkurat en beskyttet tittel ) for å få litt drahjelp?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #15 Skrevet 11. januar 2017 Takk for mange tips. Forstår ikke hvordan dere klarer å se alt jeg Flinke dere.! Men om jeg skulle kjøpe meg disse støvlene, hva kan jeg ha til da? Gjerne bukse. (ønsker meg disse fryktelig mye) Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #16 Skrevet 11. januar 2017 Takk for mange tips. Forstår ikke hvordan dere klarer å se alt jeg Flinke dere.! Men om jeg skulle kjøpe meg disse støvlene, hva kan jeg ha til da? Gjerne bukse. (ønsker meg disse fryktelig mye) Anonymous poster hash: 08f4f...657 Jeg ville tatt meg en tur på Lindex. Der har de mange fine jeans. De har store str og (nå vet jeg ikke hvilken str du bruker, men du sier selv du er litt stor) Anonymous poster hash: 4827f...f05
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #17 Skrevet 11. januar 2017 Jeg ville tatt meg en tur på Lindex. Der har de mange fine jeans. De har store str og (nå vet jeg ikke hvilken str du bruker, men du sier selv du er litt stor) Anonymous poster hash: 4827f...f05 Jeg bruker str 46 i bukser, og alt fra 48-50 i overdeler. Får sjeldent plass til puppene i str 48, og 50 blir ofte for slaskete rundt midjen. Føler meg så hjelpeløs i klesjungelen Men skal prøve meg på Lindex. Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
spørsmåltegn Skrevet 11. januar 2017 #18 Skrevet 11. januar 2017 Hei! Nå har jeg vært på en liten webshopping: http://www.only.com/no/no/on/damemote/topper/plissert-bluse-med-2-4-ermer-15133459.html?cgid=on-tops&dwvar_colorPattern=15133459_Black#recoverfilters=&start=1 -den blusen kjøpte jeg til mammma igår (hun har en kropp som du beskrive). Magefetten viser ikke og den er kjempefin http://www.only.com/no/no/on/damemote/skjoert/belagt-plissert-midiskjoert-15137765.html?cgid=on-skirts&dwvar_colorPattern=15137765_Black#start=1 -plissert skjørt er inn på moten og kroppsformene vises ikke +++ noen svarte strømpebukser er fint. Svarte strømpebusker gjør at beina ser tynnere ut
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #19 Skrevet 11. januar 2017 Passer dette sammen? Og støvlene lenger opp? Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #20 Skrevet 11. januar 2017 Manglet et bilde. Anonymous poster hash: 08f4f...657
spørsmåltegn Skrevet 11. januar 2017 #21 Skrevet 11. januar 2017 Manglet et bilde. Anonymous poster hash: 08f4f...657 ja det er kjempe fine, men jeg syns den svarte cardiganen passer bedre
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #22 Skrevet 11. januar 2017 Eller burde jeg ha en kort cardigan? Hva slags strømpebukser? Dette er ment til noe i jobbsammenheng. Ikke sommerfest eller julebord. Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657
spørsmåltegn Skrevet 11. januar 2017 #23 Skrevet 11. januar 2017 Eller burde jeg ha en kort cardigan? Hva slags strømpebukser? Dette er ment til noe i jobbsammenheng. Ikke sommerfest eller julebord. Hi Anonymous poster hash: 08f4f...657 http://pierrerobert.no/tights-50-den-hold-in-svart/p/786 kanskje dei?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #24 Skrevet 11. januar 2017 Hm... Det støvlettene kan bli vanskelige, fordi de har en upraktisk lengde på skaftet. Blir fort til at de kapper leggen på midten, slik at du ser kort og rund ut. Ville i tilfelle hatt dem til svart strømpebukse og et skjørt som slutter et stykke over knærne. Du kan prøve svarte eller mørkeblå skinnyjeans, kan være det går. Jobbanledning som ikke skal være sånn superfint i mannsdominert miljø ville jeg gått for mørke sko, en bluse/topp etter ønske, smykke og diskré ørepynt eller stor ørepynt, og en fin cardigan. Eventuelt og/eller et stort skjerf, avhengig av hvor det er. Anonymous poster hash: db343...5bb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #25 Skrevet 11. januar 2017 Du kan forresten godt kombinere de skoene, ei svart strømpebukse uten mønster (feks 70 eller 90 denier), kjolen og cardiganen. Sleng på et smalt belte i livet, et smykke, ørepynt, ei klokke, eller en kombinasjon, og du har et antrekk Ville ikke hatt kort cardigan. Anonymous poster hash: db343...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå