Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Har en sønn på 8 år som er veldig sjalu på sin søster på 7. Nå som hun er hjemme fra skolen pga feber er han veldig opphengt i at hun kanskje får se mer på tv enn henne. Det er også andre ting som at han hauker over henne at hun gjør de tingene som hun skal, oppfører seg mer som en forelder enn en bror. Jeg vokste opp som enebarn så søskensjalusi har jeg lite erfaring med. Ser bare at det er heftige følelser i sving. Vi er nøye på at vi ikke forskjellsbehandler så jeg skjønner ikke hvor det kommer ifra. Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 1a6c2...05d
Anyne Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Gi den sjalu mer egentid. Det er en fryktelig vond følelse
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Han får allerede mer alenetid med oss pga faglige utfordringer, det er en balansegang siden vi ikke vil at lillesøster føler seg oversett. Anonymous poster hash: 1a6c2...05d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Selv om dere objektivt sett ikke forskjellsbehandler så skal jeg love deg at han klarer fint å finne ting som han regner som forskjellsbehandling Bruker dere mer tid på henne til å gjøre gøye ting, slipper hun lettere unna lekser, dvs dere bruker kanskje mer tid på ham men tiden går til slikt han ikke vil? Hva sier han selv? Etterligner han den oppførselen dere har mot ham men ikke mot lillesøster? Ville tatt et skritt tilbake og sett på situasjonene utenfra! Kanskje dere får noen ahaopplevelser Anonymous poster hash: d645b...2e9
Gjest Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Hvor nøye er dere på at dere ikke forskjellsbehandler? For noen drar dette altfor langt og syr heller puter under armene på dem. Søsken skal oppleve forskjell, men de skal oppleve jevn forskjell. Noen ganger får en en gode, andre ganger den andre. Til sammen over tid får de begge likt. Det er viktig at de får ting alene for å lære å se den andre har noen en selv vil ha, men så slå seg til ro med at neste gang er det sin egen tur. Søsken skal ikke alltid ha det likt. De må få kjenne på misunnelse og lære å takle den. Derfor tar jeg ofte med en og en ut, kjøper noe til bare en eller sitter med bare en i armkroken. Dette synes de er helt greit for de husker at forrige gang var det dem, og de elsker denne one on one tiden. Så når en er syk er det ingen av de andre som blir sjalu på mere tv tid eller pad tid, for de vet at ting kommer til de alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå