Gå til innhold

Mangde mat i bursdag? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

15 jenter på 12 år.

Hvor mye kjøttdeig trenger man?

 

Jeg er helt "grønn" på mengdeberegning i utgangspunktet.

I helga hadde vi med fire av de på skitur. Lite ski og mest grilling. Så de var nok ikke utsultet av skigåing. De drakk også brus og kakao og hadde spist kjeks når vi kom fram. 😄 Var nok mest koselig tenker jeg. Men jeg må si jeg ble litt satt ut da jentene spiste 6 pølser i brød hver. ...Jeg er vant til min egen, som skjelden spiser en hel pølse i brød.

Det var ikke jeg som hadde telling på det de spiste altså, det var de som snakket om det etterpå fordi de synes at det var rart at mi ikke spiste en hel engang.

 

Nå er jeg så redd for å lage for lite mat!

Hvor mye ville dere laget av?

 

 

Anonymous poster hash: be846...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du lage da, taco?

 

Jeg pleier regne litt i underkant av 200 g kjøtt pr person, noen spiser mindre og noen spiser mer (det kommer an på hvor mye grønnsaker de spiser) Blir alltid rester, men det er bedre med for mye enn for lite mat. Rester av tacokjøttdeig lager jeg pizza med dagen etter.



Anonymous poster hash: b7064...2e0
Skrevet

Er det taco du skal lage? 

Ville beregnet en halv pakke kjøttdeig på hver + 2-3 pakker ekstra. 



Anonymous poster hash: a5f94...ba1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, er Taco. 😂 Går litt unna i svingene her. 🙈

 

Rester er jeg ikke redd for, mer redd for å få for lite. 😜😄

Da satser vi på 3,5 kg.

De som er storspisere er glad i grønnsaker også, så da bør jo 3,5 kg holde. ...og masse grønnsaker.

 

Fikk handleliste av de:

 

Salat (hjertesalat, isbergsalat og rucola), agurk, paprika (rød, grønn og gul), mais, tomat, løk, revet ingefær, fersk ananas, chili, sopp, avokado, ost (mozarella og feta), Taco saus, rømme, dressing, guacamole (?), lefser, båter, skjell og sånne små som er midt mellom skjell og potetgull.

 

Små gourmetkokker, de vennene der. 😄😄 Hadde mitt barn skrevet den lista hadde det vært salat, agurk, mais og rømme i lefse, helst uten kjøtt... 😬😜😄

Godt dem er forskjellige. 😄

 

Er det noe jeg mangler da?

 

Anonymous poster hash: be846...e9b

Skrevet

Synes 200g pr barn var mye. Her er vi to voksne og to barn(4 og 9 år) til taco går det bare med 1 pk kjøttdeig og ofte er der enda noe igjen😅

 

Anonymous poster hash: cf190...9e2

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, er Taco. Går litt unna i svingene her.

 

Rester er jeg ikke redd for, mer redd for å få for lite.

Da satser vi på 3,5 kg.

De som er storspisere er glad i grønnsaker også, så da bør jo 3,5 kg holde. ...og masse grønnsaker.

 

Fikk handleliste av de:

 

Salat (hjertesalat, isbergsalat og rucola), agurk, paprika (rød, grønn og gul), mais, tomat, løk, revet ingefær, fersk ananas, chili, sopp, avokado, ost (mozarella og feta), Taco saus, rømme, dressing, guacamole (?), lefser, båter, skjell og sånne små som er midt mellom skjell og potetgull.

 

Små gourmetkokker, de vennene der. Hadde mitt barn skrevet den lista hadde det vært salat, agurk, mais og rømme i lefse, helst uten kjøtt...

Godt dem er forskjellige.

 

Er det noe jeg mangler da?

 

Anonymous poster hash: be846...e9b

Det var en voldsom bestilling :sjokkert:  Ikke sjenerte jenter dette skjønner jeg :D 

 

Anonymous poster hash: 8e903...470

Skrevet

Seriøst? Den handlelista??! Revet ingefær til taco? 😳

 

Jeg hadde laget taco slik jeg kan det, men hatt god grønn salat, hjemmelaget guacamole, gode cherrytomater osv til. Du trenger ikke lomper, skjell OG chips..?

 

Vi bruker 400 gr kjøttdeig til familie på 4.

 

Anonymous poster hash: 36fc0...718

Skrevet

Vi brukes 3 pk kjøttdeig på 2 voksne og en gutt på 13. Pluss masse grønnsaker.

 

Anonymous poster hash: 5be61...a43

Skrevet

Seriøst? Den handlelista??! Revet ingefær til taco? 😳

 

Jeg hadde laget taco slik jeg kan det, men hatt god grønn salat, hjemmelaget guacamole, gode cherrytomater osv til. Du trenger ikke lomper, skjell OG chips..?

 

Vi bruker 400 gr kjøttdeig til familie på 4.

 

Anonymous poster hash: 36fc0...718

Hva er feil med å lage gourmettaco når det er bursdag? Det blir jo ikke forventer hver gang...

 

 

Anonymous poster hash: 52b29...feb

Skrevet

Vi brukes 3 pk kjøttdeig på 2 voksne og en gutt på 13. Pluss masse grønnsaker.

 

Anonymous poster hash: 5be61...a43

Og vi bruker en på en familie på 5.. Så det er jammen forskjell 😊Ikke rart det er vanskelig å beregne!

 

Anonymous poster hash: 52b29...feb

Skrevet

Hva er feil med å lage gourmettaco når det er bursdag? Det blir jo ikke forventer hver gang...

 

 

Anonymous poster hash: 52b29...feb

Den handlelista var jo helt voldsom og jeg hadde ikke visst hvordan jeg skulle servert ingefær eller chili-en engang.. 😂

 

Anonymous poster hash: 36fc0...718

Skrevet

Vi brukes 3 pk kjøttdeig på 2 voksne og en gutt på 13. Pluss masse grønnsaker.

 

Anonymous poster hash: 5be61...a43

Seriøst?? Vi bruker en pakke på to voksne og to barn. Ikke noe problem om det er en gjest på besøk heller. Ville virkelig vurdert familiens kjøttforbruk.. det er lov å spise grønnsaker også!

 

Og SEKS pølser til en tolvåring??

 

Anonymous poster hash: b006c...e57

Skrevet

Jeg skjønner plutselig hvorfor det er mange overvektige, og hvorfor vi holder oss slanke i min familie..

 

Anonymous poster hash: b006c...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...