Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Min datter på 16år sliter med at hun til stadighet får tilbake sopp i underlivet. Hun bruker sopp Salve og på riktig måte i antall dager. Hun er bra i en mnd eller to og symptomer er vekke, så kommer den tilbake på ny. Jeg har gitt disse råd: kutte ut ob om natten,ligg naken om natten pga hun bruker string, kutt ned på sukker da soppen elsker sukker, bruk ph vennlig såpe til underlivet, ikke overdriv dusjing og tørk godt nedentil. Hun påstår hun følger disse rådene men allikevel kommer soppen tilbake. Noen andre med gode råd eller synspunkter? Anonymous poster hash: a06d1...400
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Skyll underlivet med eddikkvann. Ikke bruk string Luftige klær Brukt aplikator også? Anonymous poster hash: ce813...155
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Er du SIKKER på at det er sopp og ikke klamydia eller kjønnsvorter? Prøvd kur med stikkpille og krem? Har dere kun prøvd canesten? Anonymous poster hash: ff319...8c3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Bruke vanlige truser og kutte ut tamponger. Anbefaler menskopp i stedet for tamponger og bind. Anonymous poster hash: d84c1...7df
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Jeg var veldig plaget med det samme problemet når jeg kom i puberteten. Gikk igjennom alle tenårene uten å vite hva som feilet meg før jeg dro til en gynekolog, trodde det var sopp. Der fikk jeg vite at jeg hadde skjedekatar og at jeg hadde mest sannsynlig gått med det helt siden jeg ble plaget - altså i 13-års alderen. Så mitt råd er å få henne til en lege/gynekolog som kan finne ut om det er det eller noe annet. Anonymous poster hash: 13d80...ecc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Bruker hun p-piller? Jeg får sopp nesten hver måned når jeg tar hormonprevensjon, jeg tåler det absolutt ikke. Jeg får det også av vanlige tamponger, må bruke Ellen tamponger fra apotek. De er dyrere, men det er de absolutt verdt. https://www.komplettapotek.no/search?q=ellen+tampong Anonymous poster hash: d3820...9e1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Kutt helt bort sukker i en lengre periode. Gi henne gode tarmbakterier i en lengre periode. Kjøp de på helsekosten som har flere bakterier i seg enn de på apoteket. Har hun hatt antibiotikakur(er) start først med en av de sterkeste typene som man bruker etter antibiotikakurer. Etter at hun har begynt med probiotika for tarmfloraen (som påvirker bakteriefloraen i hele kroppen), så la henne også ta en runde eller to med vaginale bakterier - fås på apoteket. Om hun er seksuelt aktiv kan det være at partneren hennes også må behandles mot sopp. Dessverre informeres det ofte fra helsepersonell om at mannen ikke trenger behandles, men det er i mange tilfeller feil. Har opplevd det selv. Hadde aldri hatt sopp før, byttet partner, begynte å slite veldig med sopp, ene kuren etter den andre (noe som ble veldig problematisk siden jeg egentlig ikke tåler soppsalven og det var som om den svidde av huden i området). Var flere ganger til lege som hver eneste gang var veldig arrogant og hevdet det var helt unødvendig at partneren ble behandlet. Til slutt nektet jeg å ha sex med ham før han dro til legen. Første lege sa til ham at det var unødvendig. Jeg nektet fortsatt å ha sex. Han gikk til en annen lege, fikk salven (den gangen måtte man ha resept), og etter det fikk jeg aldri sopp igjen. Anonymous poster hash: c62b2...b23
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Hun har kun hatt en kjæreste hun har hatt sex med, er testet for kjønnssykdommer da hun trodde det før jeg fortalte at det mest sannsynlig var sopp pga hvit tykk utflod og konstant kløe. Sopp salven fungerer til en viss grad, men det kommer rast tilbake. Ang skjedekatar så var det ukjent og noe vi kan nevne for lege. Hi Anonymous poster hash: a06d1...400
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Hun har kun hatt en kjæreste hun har hatt sex med, er testet for kjønnssykdommer da hun trodde det før jeg fortalte at det mest sannsynlig var sopp pga hvit tykk utflod og konstant kløe. Sopp salven fungerer til en viss grad, men det kommer rast tilbake. Ang skjedekatar så var det ukjent og noe vi kan nevne for lege. Hi Anonymous poster hash: a06d1...400 Hun må kjøpe en kombopakke med både krem og tablett til å føre inn i vagina. Blir det ikke borte da kan det hende hun må ha reseptbelagt soppmedisin som tas oralt og virker i hele systemet. Det er kjempeviktig med melkesyrebakterier da, ta en måneds intensivkur først. https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/udos-cho-prob-super8-30-kap/?gclid=CMH6mde6uNECFV5JGQodmkUH6w Anonymous poster hash: d3820...9e1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 Jeg prøvde alt, men ble kvitt soppen først da jeg kjøpte tablett på apoteket. Husker ikke navnet, men er reseptfri. Anonymous poster hash: dd17b...d83
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #11 Skrevet 10. januar 2017 Diflucan er reseptfri nå,tablett. Har en datter som har dette kronisk,har også vært innlagt pga komplikasjoner pga soppen. Ingenting hjelper,vært hos spesialister, alle sammen hun måtte leve med det. Hun skal nå prøve candidadiett og se om det hjelper. Anonymous poster hash: 7edec...85b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Skrevet 10. januar 2017 Jeg prøvde alt, men ble kvitt soppen først da jeg kjøpte tablett på apoteket. Husker ikke navnet, men er reseptfri. Anonymous poster hash: dd17b...d83 Diflucan er det eneste som hjelper meg. Jeg pleide å få sopp etter hver menstruasjon frem til jeg begynte å bruke menstruasjonskopp. Selv med bind fikk jeg infeksjon. Anonymous poster hash: a9b3d...5e9
amandine Skrevet 10. januar 2017 #13 Skrevet 10. januar 2017 Jeg var også plaget md tilbakevendende sopp lenge. Helt til jeg begynte med menskopp. Har ikke hatt det siden, de siste 6-7 årene. Før det fikk jeg det jevnlig, selv etter behandling med diflucan. Fikk tips om menskopp av legen på KK, og har siden gitt tipset videre til min egen fastlege som ble kjempeglad og nå har begynt med kopp selv. Verdt et forsøk?
Blondzilla Skrevet 10. januar 2017 #14 Skrevet 10. januar 2017 Går hun på p-piller? Jeg har nesten kronisk sopp når jeg går på p-piller. Aldri ellers.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #15 Skrevet 10. januar 2017 Hun MÅ slutte med string. Og bør bruke bomullstruser. Litt kjipt kanskje...men for en som er så plaget må det til. Menskopp er supert! Anonymous poster hash: f287a...6a0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #16 Skrevet 10. januar 2017 Bruker dere parfymefritt vaskepulver? Jeg og ny partner ble plutselig ekstremt plaget med sopp, prøvde absolutt alt uten effekt. Prøvde så å bytte til sensitivt vaskepulver og droppe skyllemiddel. Har ikke vært plaget siden. Må ha utviklet en akutt overfølsomhet mot vaskepulver, enda vi begge er i slutten av 20 årene. Og det var soppinfeksjoner som plaget oss, diflucan brukte å hjelpe en ukes tid, mannen ble ikke like plaget som meg men ble smittet. Grusom tid!! Anonymous poster hash: e0520...7eb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #17 Skrevet 10. januar 2017 Jeg fikk endelig bukt med problemet etter en 6-ukers tablettkur (1 pille hver uke). Fikk resept hos gynekolog. Anonymous poster hash: 552b1...83b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #18 Skrevet 10. januar 2017 Bare krem funker ikke, hun må bruke stikkpiller også. I tillegg kutte ut tamponger helt og bruke bomullstruser en periode Anonymous poster hash: 6d561...439
Syngensang Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 Bare krem funker ikke, hun må bruke stikkpiller også. I tillegg kutte ut tamponger helt og bruke bomullstruser en periode Anonymous poster hash: 6d561...439 Og alle truser må vaskast på minst 60 grader. Det er kanskje ein selfølge, men enkelte har dyrt undertøy som ikkje toler meir enn 40 grader.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #20 Skrevet 11. januar 2017 Min datter på 16år sliter med at hun til stadighet får tilbake sopp i underlivet. Hun bruker sopp Salve og på riktig måte i antall dager. Hun er bra i en mnd eller to og symptomer er vekke, så kommer den tilbake på ny. Jeg har gitt disse råd: kutte ut ob om natten,ligg naken om natten pga hun bruker string, kutt ned på sukker da soppen elsker sukker, bruk ph vennlig såpe til underlivet, ikke overdriv dusjing og tørk godt nedentil. Hun påstår hun følger disse rådene men allikevel kommer soppen tilbake. Noen andre med gode råd eller synspunkter? Anonymous poster hash: a06d1...400 Det er ingenting som hjelper dersom ikke alle truser vaskes på minst 60 grader. Soppen setter seg i stoffet. Anonymous poster hash: df4e0...f15
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #21 Skrevet 11. januar 2017 Trange bukser og string må hun slutte med for en periode. Anonymous poster hash: df4e0...f15
Magia Skrevet 11. januar 2017 #22 Skrevet 11. januar 2017 P-piller, eller andre p-preparater kan gi sopp. Noen får sopp av enkelte typer toalettpapir, vaskemiddel, skyllemiddel. Det kan også henge sammen med kosthold. En lengre kur med diflucan kan hjelpe (fins reseptfritt, men for en større kur bør man ha resept, hvis ikke blir det svindyrt). Stakkars! Føler med henne. Jeg sliter med det samme. Har hun vært hos lege og tatt prøver av soppen? Det kan være at det er noe annet enn sopp, eller det kan være at det er en sopptype som kremene ikke tar.
Magia Skrevet 11. januar 2017 #23 Skrevet 11. januar 2017 Har hørt om folk som blir kvitt problemet med hvitløkskapsler. Verdt å prøve, da det er ufarlig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #24 Skrevet 11. januar 2017 Bare som et obs: Jeg får sopp bare jeg ser et bind omtrent, men har ingen problemer med tamponger. Hun bør også unngå truseinnlegg. Mest mulig luft til underlivet Anonymous poster hash: bfc9e...47d
Havhesten Skrevet 11. januar 2017 #25 Skrevet 11. januar 2017 Kutt ut sukker og gjær en periode, google candidadiett og få tips. Jeg hadde sopp som var umulig å bli kvitt, dette hjalp sammen med melkesyrebakteriepiller fra helskosten. Et nytt liv! Og bomullstruser :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå