Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Så lenge jeg kan huske har jeg vært hekta på potetgull. Jeg elsker potetgull. Kunne spist 100 poser om dagen. Nå holder jeg på å avvenne meg med potetgull. Andre som har det sånn? Kan kroppen min mangle noe siden jeg fyser på dette hele tiden? Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Jeg også, spiser det hver eneste dag.... Anonymous poster hash: 692ab...5fb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Har det problemet jeg også. Er på dag to uten nå. Må spise ekstra måltid med ordentlig mat istedet for. For blir så himmelsk sulten uten snacksen. Anonymous poster hash: 03825...b46
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Jeg også, spiser det hver eneste dag.... Anonymous poster hash: 692ab...5fb Jeg har gjort det. Ikke spist potetgull nå på 5 dager. Må prøve å kutte helt. Tar jeg et flak spiser jeg til det er tomt. Håper jeg klarer det. Hi Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Ja... det er min svakhet. Spiser det ikke hver dag da... prøv å bare kutte med litt og litt. Vet det høres utrolig kjipt ut, men prøv å tygg på en gulerot når du får cravings... det er sprøtt og tar litt tid å tygge. Prøv å få fokus over på noe annet i mellomtiden. Gå en tur ut evt. Ha klar gulrøtter i kjøleskapet. Ha evt litt dipp til gulrøttene. Hjelper også litt å pusse tennene. Tenk på hvor chipsen legger seg! Anonymous poster hash: 6fd34...fe0
Chupa chups Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Ja, kan godt spise en hel pose i slengen. Men jeg drikker mye te. Med honning eller melk. Har tekoppen i handa konstant, det gir meg noe å gjøre med hendene, og får fokuset bort fra behovet for snacks.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Takk for tips. I fjor klarte jeg å holde meg unna potetgull i 5 mnd. Så sprakk jeg. Kan ikke spise litt, må holde meg helt unna. Hi Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #9 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har det på samme måte med godteri, måtte kutte det helt, og har ikke spist godteri på flere år nå. Potetgull inneholder vel også en del sukker, kanskje det er den samme avhengigheten som trigges der? Anonymous poster hash: 95741...e05
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Jeg har det på samme måte med godteri, måtte kutte det helt, og har ikke spist godteri på flere år nå. Potetgull inneholder vel også en del sukker, kanskje det er den samme avhengigheten som trigges der? Anonymous poster hash: 95741...e05 Jeg tror det er det saltet. For jeg kan spise sjokolade eller annet søtt, og likevel være like desperat etter potetgull etterpå. Det må være saltet som gjør det... Anonymous poster hash: 692ab...5fb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Til skrekk og advarsel: Jeg tåler ikke så godt fett. Særlig ikke usunt fett. Jeg blir kvalm og får sure oppstøt av det. Så det jeg reagerer på gir en veldig god indikasjon på andelen usunt fett i en matvare. Og er det noe jeg reagerer veldig og umiddelbart på så er det potetgull. Fy flate så dårlig jeg blir av det. Hadde dere visst hva det inneholdt, er jeg sikker på at det hadde vært lett som fy å holde seg unna. For øvrig reagerer jeg også på pølser. Men ikke så mye som potetgull. Anonymous poster hash: 9e6fd...682
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 Alt annet snacks og godteri er ikke noe problem. Jeg kan ta en eller to, og så være ferdig med det. Det samme gjelder mat og drikke. Det er altså bare det potetgullet.... Hi Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 Kombinasjonen av fett og sukker (karbohydrater fra potetene) er det verste for kroppen! Og det som gjør oss hekta. Det er det samme med is, og en del sjokolade. Anonymous poster hash: 67a24...e2f
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Jeg også elsker potetgull!! Spiser det nærmest hver dag selv. Ikke bra.. Prøver å kompensere med popcorn da, ihvertfall hakket sunnere. Lykke til, vi er flere i samme båt!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #15 Skrevet 11. januar 2017 Jeg kunne lett ha spist en pose hver dag. Men for ca et år siden, bestemte jeg meg for at potetgull hørte helgen til. Så nå er det ihvertfall begrenset til fredag, lørdag og søndag. Og da får jeg ikke spise en hel pose hver dag, nei. Vi deler en fredag og lørdag, og hvis det er noe igjen i skapet til søndagen, tar vi en halv da og. Det funker faktisk ganske greit. Anonymous poster hash: 1973a...241
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #16 Skrevet 11. januar 2017 Det verste er jo at når jeg spiser dette så må jeg være alene. Klarer ikke at noen ser meg spise. Nå har jeg vært uten i 6 dager. Hi Anonymous poster hash: 75e12...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå