Gå til innhold

Barn som spyr om natten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre natten på rad nå har mini på 18 mnd spydd ned hele senga, i flere omganger. Hele dagen er hun i super form, spiser og leker. Ikke tegn på sykdom i det hele tatt. 

Synes det er litt ekkelt....

Andre som har opplevd, eller som vet noe om dette?

Anonymous poster hash: 58ff5...965
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at de spyr om natten. Begrens heller inntaket om dagen.

- 4 barns mamma.

Anonymous poster hash: ae7a5...d7b
Skrevet

Mellomste hadde en slik runde med omgangssyke da hun var ca 2 år. Fin form på dagen, men spydde hver natt i ei uke. Var omgangssyke for ble smittet av storebror.

Anonymous poster hash: a73ca...a23

Skrevet

Helt normalt at de spyr om natten. Begrens heller inntaket om dagen.

- 4 barns mamma.

Anonymous poster hash: ae7a5...d7b

Man skal normalt IKKE begrense matinntaket pga oppkast hos barn, med mindre man har en avtale med lege.

Anonymous poster hash: de76d...325

Skrevet

Ene min har cøliaki og reagerte med oppkast. I starten kom det sent på kveldene. Var ellers i fin form og like blid. I ettertid så jeg noen andre små tegn som oppblåst mage, men da reagerte jeg ikke på det.

Etterhvert kom det på dagtid også.

Er sikkert ikke det, men greit å ha i bakhodet hvis det fortsetter.

Anonymous poster hash: 39f50...207

Skrevet

Kam det være omgangssyken? Min erfaring (vektlegger at dette slik jeg har opplevd det med mine barn) er at jo yngre de er jo friskere og mer energiske er de på dagtid. Når de først roer ned, enten nær det soves på dagtid eller på natten så har barnet spydd og virker skikkelig dårlig. Kan jo prøve å heve hodeenden av senga.

Dersom det vedvarer må du kontakte lege, kan være intoleranse eller noe også.

Anonymous poster hash: b102a...c38

Skrevet

Sånn var sønnen min også. Kastet opp på natten. Ikke veldig ofte, men ofte nok :( Har aldri funnet et normalt svar på hvorfor. I dag er han 3,5 år og har ikke kastet opp på natta på over et år, bortsett fra når han er syk, noe som ikke er ofte lenger heldigvis :)

Anonymous poster hash: 65ed6...e33
Skrevet

Her holdt mini på med det samme, I tre uker 😧 Fin på dagen, oppkast om natta. Endte til slutt opp på sykehuset, viste seg at mini var forstoppelse herfra til månen + reflux. Så nå (6 år senere) går han fortsatt på movicol og opmeprazol. Slutter vi, blir det oppkast pga forstoppelse.

Ikke sikkert det er samme tilfelle hos dere, men da er dere I hvertfall klar over hva det kan Være 😊 Masse god bedring!

Anonymous poster hash: ab33a...906

Skrevet

Min har også kastet opp på natten innimellom, barnet er nå 10 år og fortsatt hender det at det kommer oppkast på nattestid, gjerne mens barnet sover og at han våkner opp pga brekbinger. Har aldri fått noe svar på hva som er årsaken.

Jeg tror at kanskje barnet har spist for mye noen kvelder og derfor kaster opp på natten. Men årsakene kan nok være så mye rart.

Anonymous poster hash: 5f816...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...