Gå til innhold

Hadde du turt å reise til "eksotiske" steder som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å oppleve noe nytt siden vi har sjansen i år, men planlegger samtidig graviditet.

Tør man å dra til steder som Kambodsja, Singapore, Sri Lanka, India osv som gravid?

Anonymous poster hash: 7d33d...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja spørs hvor. Singapore helt klart,rent og pent. India absolutt ikke!

Jeg reiste til Thailand i 1 mnd da var jeg 4 mnd gravid. Gikk helt supert😊

Anonymous poster hash: 8de14...7a9

Skrevet

Singapore ja, India nei.

Anonymous poster hash: c5fb8...b30

Skrevet

Var i Thailand 2005, visste ikke jeg var gravid. Gikk bra

Anonymous poster hash: 1071c...02a

Skrevet

Har lært om og dessverre erfart så mye med parasitter og div. andre sykdommer man kan få slike steder at nei, det hadde jeg absolutt ikke tatt sjansen på. Flere av disse infeksjonene kan være stumme i årevis, barn kan arve dem i svangerskapet også.

Så jeg tenker at det er ikke verdt det.

Anonymous poster hash: c8491...f70
Skrevet

Nei. Det hadde jeg ikke turd. Jeg har desverre ikke antistoffer for listeria eller toxoplasmose engang, så parasitter fra mer fjerne strøk hadde jeg aldri utsatt meg for.

Skal jeg på ferie vil jeg oppleve noe mer enn å spise og leve på kun turiststeder for vestlige turister altså..

Anonymous poster hash: c230c...8cf

Skrevet

Nei 👎🏻

Anonymous poster hash: db1da...bd4

Skrevet

Nei. Ikke ut av EU og ikke "sør for Gærnebeltet".

Skrevet

Ville vært redd for toxo og andre ulumskheter og så tror jeg heller ikke du hadde nytt det i fulle drag. En sånn type reise koster masse penger.. hva om du er 2 mnd gravid når dere drar og du spyr og er dårlig hver dag? Eller kanskje 6 mnd på vei og bekkenløsning fra helvete?

Anonymous poster hash: 5237f...009

Skrevet

Jeg var faktisk i Egypt som gravid.

En del forholdsregler som f.eks at jeg ikke tok i noen penger.

Anonymous poster hash: 16423...e79

Skrevet

Ne, det ville jeg IKKE gjort. Selv om det som regel går bra er risikoen alt for stor. Jeg ville ikke spist sukkertøy av en krukke der jeg viste at et var forgiftet heller.

Anonymous poster hash: bef00...9b2

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen. Selv om sjansen er liten , så synes jeg det ville vært en dyr pris å betale eks at fosteret hadde blitt skadet grunnet parasitter

Anonymous poster hash: cb8b7...7c6

Skrevet

Nei, først og fremst mht zikaviruset.

Anonymous poster hash: bc682...c55

Skrevet

Aldeles ikke til noen av dem du nevner. Kunne dog fint reist til Japan, der er det rent:) 

Anonymous poster hash: 367ba...574
Skrevet

Aldeles ikke til noen av dem du nevner. Kunne dog fint reist til Japan, der er det rent! :)

Anonymous poster hash: 367ba...574

Det hjelper jo ikke at det er rent når det er en fremmed bakterieflora.

Indianerne falt som fluer av vår influensa... (og selvfølgelig av andre årsaker. Men et så enkelt virus, som ikke rammer noen av oss som ikke er svekket, tok livet av en gruppe mennesker som virkelig ikke kan kalles for å være i svekket form).

Skrevet

Var og gikk i regnskogen i sentralamerika da jeg var gravid med min leges godkjenning. Stedene du nevner er ok synes jeg, utenom India. Har vært der mange ganger og blitt syk HVER gang.

Anonymous poster hash: 01bea...db4

Skrevet

Jeg var på 1 mnd rundreise i Kambodsja og Thailand når jeg var 5 mnd på vei. Gikk fint. Det er gravide damer der også

Anonymous poster hash: afc4b...020

Skrevet (endret)

Hvorfor ta sjansen? Når dere først er så heldige å være gravide, hva er galt med å vente med reising til eksotiske steder?

Dere har en "medpassasjer" som bare må henge på.

Ser ikke poenget med å drive med jungelvanfring, fjellklatring, sightseeing i suspekte bananrepublikker, rafting og andre ekstreme saker når man er gravid. Kari Traa hoppet fallskjerm i femte (?) måned - helt idiotisk. Når man har så dårlig dømmekraft stiller jeg meg svært tvilende til hvorvidt man er i stand til å ta vare på et barn.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Aldri i livet. Jeg har vært i Spania som gravid og det var langt nok for meg. Nå tror jeg egentlig ikke at jeg hadde reist utenfor norden pga zika, altså.

Anonymous poster hash: d02f1...de8
Skrevet

Ja.

Jeg var i Egypt bl.a., går bare godt. Ha samme regler som alle ikke-gravide: "Cook it, peel it or forget it."

Anonymous poster hash: 491b6...031

Skrevet

Jeg var på 1 mnd rundreise i Kambodsja og Thailand når jeg var 5 mnd på vei. Gikk fint. Det er gravide damer der også

Anonymous poster hash: afc4b...020

Seriøst? Det må være tidenes dårligste argument. Det dreier seg jo ikke om at det generelt sett er farlig å være gravid i andre land. Men at de har bakterier, virus og parasitter som kan være farlige for gravide som ikkehar blitt immune på et tidligere tidspunkt.

Det samme gjelder jo for andre kulturer som reiser til fremmede land også.

Skrevet

Seriøst? Det må være tidenes dårligste argument. Det dreier seg jo ikke om at det generelt sett er farlig å være gravid i andre land. Men at de har bakterier, virus og parasitter som kan være farlige for gravide som ikkehar blitt immune på et tidligere tidspunkt.

Det samme gjelder jo for andre kulturer som reiser til fremmede land også.

Hvordan kan andre KULTURER reise til fremmede land...?

Skrevet

Mente du bakteriekulturer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...