Gå til innhold

Bruker dere tampong om natten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg gjort i årevis, nå står det i avisen at det er farlig?! Hvis jeg har bind på om natten sover jeg bare dårlig, og det renner blod overalt 🙁

 

Anonymous poster hash: 64f51...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bruker tampong om natten. Ellers ser det ut som i en skrekkfilm i senga ;) Har aldri hatt noe problemer med det.

 

Anonymous poster hash: 2d274...e68

Skrevet

NÅ står det i avisa?? Eh hallo, dette er da allmennkunnskap.

 

Skaff deg menskopp, så slipper du tss

 

Anonymous poster hash: a6536...520

Skrevet

Menskopp har jeg prøvd, det var IKKE for meg!!

 

Anonymous poster hash: 64f51...94b

Skrevet

Gjorde det før, men nå bruker jeg bare menskopp. Tømmer og vasker den morgen og kveld. Ligger masse info om dem på youtube.

 

Anonymous poster hash: 7d31f...156

Skrevet

Gjorde det før, men sto opp og skiftet hver 6.time (før jeg visste å sette pris på sammenhengende søvn, haha). Men etter jeg fikk barn blør jeg så mye at det er helt uaktuelt. Hater også bind, så nå satser jeg alt på hormonspiral 😃

 

Anonymous poster hash: e04af...5ee

Skrevet

Nei bruker bind

 

Anonymous poster hash: 47d47...230

Skrevet

O.b. sier på sin nettside at det er helt trygt å bruke tampong om natten..! #forvirret

 

HI

 

Anonymous poster hash: 64f51...94b

Skrevet (endret)

Ja det gjør jeg, og bekymrer meg ikke et sekund.

Har også brukt menskopp men ser ikke hvordan de som mener det er "bedre" med tanke på TSS kan si det. Det er en infeksjon som oppstår i kroppen og har ingen verdens ting med tampongen i seg selv å gjøre. Ligger du med menskopp ligger blodet bare og skvulper rundt uten å komme ut (delikat, ja jeg vet...) og det kan neppe være mer gunstig i så måte.

De tilfellene man har sett har stort sett vært gjenglemte tamponger. En natt er ganske ufarlig, og TSS kan også oppstå uten menstruasjon også...

Endret av Brennheite Badeand
Skrevet

Ja, det bruker jeg.

 

Anonymous poster hash: b6921...7f3

Skrevet

Nei det hadde jeg aldri klart! Syns tampong er kjempe ubehagelig å gå med. Bruker stort sett bare bind...

 

Anonymous poster hash: 9ef1e...151

Skrevet

Ja, og etter jeg begynte med det har livet blitt bitte litt enklere! 😊👍

 

Anonymous poster hash: cfec2...71b

Skrevet

Jeg har alltid brukt OB på natta helt til jeg oppdaget menskopp! 

For en fantastisk oppfinnelse! 

 

Glemmer jo at jeg har mensen :D 

 

Kan legge til at jeg blør lite, så på dag 1 og 2 tømmer jeg den morgen og kveld. Da er den litt over halvfull. på dag 3 og 4 tømmer jeg den kun morgen ifb. med dusjingen. 

 

Hurra for menskopp! :D



Anonymous poster hash: 7089c...06b
Skrevet

 

Jeg har alltid brukt OB på natta helt til jeg oppdaget menskopp!

For en fantastisk oppfinnelse!

 

Glemmer jo at jeg har mensen :D

 

Kan legge til at jeg blør lite, så på dag 1 og 2 tømmer jeg den morgen og kveld. Da er den litt over halvfull. på dag 3 og 4 tømmer jeg den kun morgen ifb. med dusjingen.

 

Hurra for menskopp! :D

 

Anonymous poster hash: 7089c...06b

Går du med gammelt mensblod i 24 timer inne i deg. Fy faen så vemmelig og uhygeniskt.
Skrevet

Går du med gammelt mensblod i 24 timer inne i deg. Fy faen så vemmelig og uhygeniskt.

Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝🏻️

 

Anonymous poster hash: 18d59...b30

Skrevet

Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝🏻️

 

Anonymous poster hash: 18d59...b30

Det er jo akkurat sånn det fungerer!

Jeg bruker det jeg også men det kunne aldri falle meg inn å vente et døgn med å tømme og vaske den....

Skrevet

Nei. Den skal jo sitte der maks 8 timer, og færre timer hvis man blør mye. Kan bli trøblete om natten.

Jeg foretrekker bind om natten, helt klart.



Anonymous poster hash: 73ccd...444
Skrevet

Ja det gjør jeg, og bekymrer meg ikke et sekund.

Har også brukt menskopp men ser ikke hvordan de som mener det er "bedre" med tanke på TSS kan si det. Det er en infeksjon som oppstår i kroppen og har ingen verdens ting med tampongen i seg selv å gjøre. Ligger du med menskopp ligger blodet bare og skvulper rundt uten å komme ut (delikat, ja jeg vet...) og det kan neppe være mer gunstig i så måte.

De tilfellene man har sett har stort sett vært gjenglemte tamponger. En natt er ganske ufarlig, og TSS kan også oppstå uten menstruasjon også...

Nå vet jeg ikke. Men jeg tipper at en vesentlig forskjell er at ved tanpbruk kommer det til luft til blodet, mens en menskopp stopper lufttilgang.

Hvis det er tilfellet, vil det forklare hvorfor det er en svært stor forskjell på infeksjonsfaren på tanpongernog menskopp.

 

Anonymous poster hash: 16514...d9a

Skrevet

Nå vet jeg ikke. Men jeg tipper at en vesentlig forskjell er at ved tanpbruk kommer det til luft til blodet, mens en menskopp stopper lufttilgang.

Hvis det er tilfellet, vil det forklare hvorfor det er en svært stor forskjell på infeksjonsfaren på tanpongernog menskopp.

 

Anonymous poster hash: 16514...d9a

Dette.

 

Anonymous poster hash: 18d59...b30

Skrevet

Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝

 

Anonymous poster hash: 18d59...b30

Mener du at den har rensesystem da eller?

 

Jeg bruker stort sett tampong, en sjelden gang bind. Hater bind, det er grusomt å gå med

 

Anonymous poster hash: 60578...a44

Skrevet

 

Mener du at den har rensesystem da eller?

 

Jeg bruker stort sett tampong, en sjelden gang bind. Hater bind, det er grusomt å gå med

 

Anonymous poster hash: 60578...a44

Bakterier som får oksygen stortrives. I et vakuum lever ingenting. Menskopp er så godt som et vakuum.

 

 

 

Anonymous poster hash: a6536...520

Skrevet

Kunne ikke ramlet meg inn å sove med tampong om natten.

 

Anonymous poster hash: 976d1...57b

Skrevet

Bruker bind. Kan ikke fordra tampong! Å samle blodet i en bomullsdott inne i kroppen i flere timer synes jeg er langt mere ekkelt enn bind.

 

Anonymous poster hash: 3d2b1...064

Skrevet

Bruker stort sett nattbind, men hender innimellom, om blødningene er store og jeg må sove ordentlig, at jeg bruker tampong. Men er da veldig nøye på at det ikke blir for mange timer.



Anonymous poster hash: 4b8c6...f90
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort.



Anonymous poster hash: f3cc5...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...