Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Det har jeg gjort i årevis, nå står det i avisen at det er farlig?! Hvis jeg har bind på om natten sover jeg bare dårlig, og det renner blod overalt 🙁 Anonymous poster hash: 64f51...94b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Ja, bruker tampong om natten. Ellers ser det ut som i en skrekkfilm i senga Har aldri hatt noe problemer med det. Anonymous poster hash: 2d274...e68
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 NÅ står det i avisa?? Eh hallo, dette er da allmennkunnskap. Skaff deg menskopp, så slipper du tss Anonymous poster hash: a6536...520
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Menskopp har jeg prøvd, det var IKKE for meg!! Anonymous poster hash: 64f51...94b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Gjorde det før, men nå bruker jeg bare menskopp. Tømmer og vasker den morgen og kveld. Ligger masse info om dem på youtube. Anonymous poster hash: 7d31f...156
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Gjorde det før, men sto opp og skiftet hver 6.time (før jeg visste å sette pris på sammenhengende søvn, haha). Men etter jeg fikk barn blør jeg så mye at det er helt uaktuelt. Hater også bind, så nå satser jeg alt på hormonspiral 😃 Anonymous poster hash: e04af...5ee
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Nei bruker bind Anonymous poster hash: 47d47...230
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 O.b. sier på sin nettside at det er helt trygt å bruke tampong om natten..! #forvirret HI Anonymous poster hash: 64f51...94b
Brennheite Badeand Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Ja det gjør jeg, og bekymrer meg ikke et sekund. Har også brukt menskopp men ser ikke hvordan de som mener det er "bedre" med tanke på TSS kan si det. Det er en infeksjon som oppstår i kroppen og har ingen verdens ting med tampongen i seg selv å gjøre. Ligger du med menskopp ligger blodet bare og skvulper rundt uten å komme ut (delikat, ja jeg vet...) og det kan neppe være mer gunstig i så måte. De tilfellene man har sett har stort sett vært gjenglemte tamponger. En natt er ganske ufarlig, og TSS kan også oppstå uten menstruasjon også... Endret 10. januar 2017 av Brennheite Badeand
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 Ja, det bruker jeg. Anonymous poster hash: b6921...7f3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #11 Skrevet 10. januar 2017 Nei det hadde jeg aldri klart! Syns tampong er kjempe ubehagelig å gå med. Bruker stort sett bare bind... Anonymous poster hash: 9ef1e...151
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Skrevet 10. januar 2017 Ja, og etter jeg begynte med det har livet blitt bitte litt enklere! 😊👍 Anonymous poster hash: cfec2...71b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #13 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har alltid brukt OB på natta helt til jeg oppdaget menskopp! For en fantastisk oppfinnelse! Glemmer jo at jeg har mensen Kan legge til at jeg blør lite, så på dag 1 og 2 tømmer jeg den morgen og kveld. Da er den litt over halvfull. på dag 3 og 4 tømmer jeg den kun morgen ifb. med dusjingen. Hurra for menskopp! Anonymous poster hash: 7089c...06b
Øyne som ser!! Skrevet 10. januar 2017 #14 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har alltid brukt OB på natta helt til jeg oppdaget menskopp! For en fantastisk oppfinnelse! Glemmer jo at jeg har mensen Kan legge til at jeg blør lite, så på dag 1 og 2 tømmer jeg den morgen og kveld. Da er den litt over halvfull. på dag 3 og 4 tømmer jeg den kun morgen ifb. med dusjingen. Hurra for menskopp! Anonymous poster hash: 7089c...06b Går du med gammelt mensblod i 24 timer inne i deg. Fy faen så vemmelig og uhygeniskt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #15 Skrevet 10. januar 2017 Går du med gammelt mensblod i 24 timer inne i deg. Fy faen så vemmelig og uhygeniskt. Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝🏻️ Anonymous poster hash: 18d59...b30
Brennheite Badeand Skrevet 10. januar 2017 #16 Skrevet 10. januar 2017 Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝🏻️ Anonymous poster hash: 18d59...b30 Det er jo akkurat sånn det fungerer! Jeg bruker det jeg også men det kunne aldri falle meg inn å vente et døgn med å tømme og vaske den....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #17 Skrevet 10. januar 2017 Nei. Den skal jo sitte der maks 8 timer, og færre timer hvis man blør mye. Kan bli trøblete om natten. Jeg foretrekker bind om natten, helt klart. Anonymous poster hash: 73ccd...444
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #18 Skrevet 10. januar 2017 Ja det gjør jeg, og bekymrer meg ikke et sekund. Har også brukt menskopp men ser ikke hvordan de som mener det er "bedre" med tanke på TSS kan si det. Det er en infeksjon som oppstår i kroppen og har ingen verdens ting med tampongen i seg selv å gjøre. Ligger du med menskopp ligger blodet bare og skvulper rundt uten å komme ut (delikat, ja jeg vet...) og det kan neppe være mer gunstig i så måte. De tilfellene man har sett har stort sett vært gjenglemte tamponger. En natt er ganske ufarlig, og TSS kan også oppstå uten menstruasjon også... Nå vet jeg ikke. Men jeg tipper at en vesentlig forskjell er at ved tanpbruk kommer det til luft til blodet, mens en menskopp stopper lufttilgang. Hvis det er tilfellet, vil det forklare hvorfor det er en svært stor forskjell på infeksjonsfaren på tanpongernog menskopp. Anonymous poster hash: 16514...d9a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 Nå vet jeg ikke. Men jeg tipper at en vesentlig forskjell er at ved tanpbruk kommer det til luft til blodet, mens en menskopp stopper lufttilgang. Hvis det er tilfellet, vil det forklare hvorfor det er en svært stor forskjell på infeksjonsfaren på tanpongernog menskopp. Anonymous poster hash: 16514...d9a Dette. Anonymous poster hash: 18d59...b30
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #20 Skrevet 10. januar 2017 Sa hun som ikke hadde satt seg inn i hvordan menskopp fungerer! ☝ Anonymous poster hash: 18d59...b30 Mener du at den har rensesystem da eller? Jeg bruker stort sett tampong, en sjelden gang bind. Hater bind, det er grusomt å gå med Anonymous poster hash: 60578...a44
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #21 Skrevet 10. januar 2017 Mener du at den har rensesystem da eller? Jeg bruker stort sett tampong, en sjelden gang bind. Hater bind, det er grusomt å gå med Anonymous poster hash: 60578...a44 Bakterier som får oksygen stortrives. I et vakuum lever ingenting. Menskopp er så godt som et vakuum. Anonymous poster hash: a6536...520
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #22 Skrevet 10. januar 2017 Kunne ikke ramlet meg inn å sove med tampong om natten. Anonymous poster hash: 976d1...57b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #23 Skrevet 10. januar 2017 Bruker bind. Kan ikke fordra tampong! Å samle blodet i en bomullsdott inne i kroppen i flere timer synes jeg er langt mere ekkelt enn bind. Anonymous poster hash: 3d2b1...064
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #24 Skrevet 10. januar 2017 Bruker stort sett nattbind, men hender innimellom, om blødningene er store og jeg må sove ordentlig, at jeg bruker tampong. Men er da veldig nøye på at det ikke blir for mange timer. Anonymous poster hash: 4b8c6...f90
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #25 Skrevet 10. januar 2017 Nei, det har jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: f3cc5...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå