Gå til innhold

Ang bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel 97 modell som jeg ga 25000 kr for for snart 2 år siden. Nå skal den EU-godkjennes og reprasjonen kommer på ca 8000 kr. Ville dere brukt det på en så gammel bil? Bare gått 98000 km.

Anonymous poster hash: 14ee0...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8000 for bil i to år til er jo billig!

Anonymous poster hash: 3df41...c4d

Skrevet

Vi spurte naf vi.

Fikk beskjed om at de ikke ville fikset det som var i veien med vår bil, da det ikke lønnet seg. Ja, problemet kom til å løses, men det ville garantert dukke opp nye feil snart.

Anonymous poster hash: 1fc7d...084

Skrevet

Vi spurte naf vi.

Fikk beskjed om at de ikke ville fikset det som var i veien med vår bil, da det ikke lønnet seg. Ja, problemet kom til å løses, men det ville garantert dukke opp nye feil snart.

Hvor gammel var bilen da?

Skrevet

Hvor gammel var bilen da?

Var 2003. Så ikke så gammel. Men hadde kjørt mye, og hatt lite service.

Klutsjen var ødelagt, og så sto bremsene for tur. Osv..

Skrevet

8000 for bil i to år til er jo billig!

Anonymous poster hash: 3df41...c4d

At den er EU godkjent gir abolutt INGEN garanti for at bilen går feilfritt i to år! Vår bil ble eu-godkjent i mai. I oktober fikk vi motorhavari så den ble kondemnert :P EU-kontrollen har ingenting med slike feil å gjøre

Anonymous poster hash: 6cb4e...8d0

Skrevet

Var 2003. Så ikke så gammel. Men hadde kjørt mye, og hatt lite service.

Klutsjen var ødelagt, og så sto bremsene for tur. Osv..

Hvor mye hadde reperasjonen komt på?

Håper jo å ikke få noe reperasjoner i mellom.

Skrevet

Kommer vel litt an på hva slags bil det er, noen merker er jo kjent for å være bedre enn andre. Men det er en gammel bil så det er stor sannsynlighet for at det stadig kommer noe nytt.

Jeg hadde en  2007 modell, kjøpte den når den var 10 år gammel og hadde den i 9 år. De første årene jeg hadde den så var den god som gull, men så begynte ting å komme. Og innen jeg kvittet meg med den, så hadde jeg brukt ganske mange tusen på den. Det var hele tiden noe nytt. og til slutt så hadde jeg brukt mer penger på den enn den var verdt desverre. Var så glad i den bilen.

Anonymous poster hash: c55b0...ef7

Skrevet

Er det selskapet som utførte kontrollen som har gitt prisoverslag og skal utføre reparasjonen?

Hvis så hadde jeg startet med å ta bilen til et nytt sted og fått en nr.2 vurdering på akkurat de sakene.

Det er så mye juks og ting som settes feil på og skiftes for tidligt.

Er det derimot NAF som har tatt EU-testen kan du stole på den.

Anonymous poster hash: 9acab...731

Skrevet

Klutsjen var vel på mellom 10-23000, da vi ringte rundt til ulike verksted. Bremsene sikkert på det samme.

Men bilen var over levetida si, så det ville bare ryke mer og mer. Og den hadde svært liten verdi.

Vi hadde kjøpt den for 30.000 noen år før, og tanken var å kjøre den til den røyk, og at den forhåpentligvis ville vare hele studietida uten reparasjoner. Det gjorde den. Og begynte å forfalle da vi var i jobb og ventet barn. Så da kjøpte vi oss en skikkelig bil i stdet for å fikse vraket.

Drivstoffutgiftene og forsikringen ble så radikalt senket, at vi betalte mindre i måneden for den "nye" bilen, selv om vi nå har billån og full kasko istedet for kun ansvarsforsikring.

Det er ikke alltid de eldste bilene er billigst.

Jeg kjenner mange som har solgt/vraket gammelt vrak, og betaler totalt sett mindre med nyere bil pga lavere drivstoffutgifter og lavere forsikring, på tross av billån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...