Gå til innhold

Bør man organisere seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næææh, er så mye bedre å være gratispassasjer. Eventuelt å stå alene ved konflikter med sjefen.

Anonymous poster hash: d64cb...82f
Skrevet

ja, det bør man.

hilsen tillitsvalgt i en nedbemanningsbedrift

Anonymous poster hash: 01b6e...1ee
Skrevet

Absolutt ikke. Pengene man betaler er ikke verdt noe,penger rett ut av vinduet. Før var jeg av en annen oppfatning,men etter at jeg var htv i noen år erfarte jeg at det var lite hjelp å få for de ansatte i flere situasjoner.

Flyttet og byttet jobb,engasjerte egen advokat da jeg havnet i konflikt med arbeidsgiver,og det var noe helt annet.

Spar heller pengene til den dagen du trenger hjelp og engasjer advokat.

Anonymous poster hash: ccbda...aee

Skrevet

Absolutt ikke. Pengene man betaler er ikke verdt noe,penger rett ut av vinduet. Før var jeg av en annen oppfatning,men etter at jeg var htv i noen år erfarte jeg at det var lite hjelp å få for de ansatte i flere situasjoner.

Flyttet og byttet jobb,engasjerte egen advokat da jeg havnet i konflikt med arbeidsgiver,og det var noe helt annet.

Det skulle vært sånn at urganisete ikke fikk goder som ble forhandlet frem av fagforeningene

Anonymous poster hash: 23384...af2

Skrevet

Jeg har også opplevd lite hjelp fra fagforening ved konflikt på arbeidsplassen (konflikt mellom samtlige ansatte og ledelse), og at fagforeningen er lite slagkraftig. Men, å ikke være fagorganisert er å være en lite opplyst snylter!

Det er fagforeningene som har fremforhandlet 8 timers arbeidsdag,  40 timers uke. Det er de som har satt HMS på agenda. Det er de som har presset på i lønnsforhandlinger som i dag gjør at den gjengse arbeidstaker har grei til god lønn i samtlige yrker, og har rettigheter ved sykdom og svangerskap. Å ikke anerkjenne fagforeningenes enorme innsats, men se på det som en "utgift" man kan skippe er kunnskapsløst! den lønna dere har i dag ville dere aldri i verden hatt uten en fagforenings innsats. Å ikke velge å delta i dette fellesskapet er skammelig, og på lik linje med å motta velferdsordninger uten behov!  

Anonymous poster hash: b4e1e...daa
Skrevet

Jeg har også opplevd lite hjelp fra fagforening ved konflikt på arbeidsplassen (konflikt mellom samtlige ansatte og ledelse), og at fagforeningen er lite slagkraftig. Men, å ikke være fagorganisert er å være en lite opplyst snylter!

Det er fagforeningene som har fremforhandlet 8 timers arbeidsdag, 40 timers uke. Det er de som har satt HMS på agenda. Det er de som har presset på i lønnsforhandlinger som i dag gjør at den gjengse arbeidstaker har grei til god lønn i samtlige yrker, og har rettigheter ved sykdom og svangerskap. Å ikke anerkjenne fagforeningenes enorme innsats, men se på det som en "utgift" man kan skippe er kunnskapsløst! den lønna dere har i dag ville dere aldri i verden hatt uten en fagforenings innsats. Å ikke velge å delta i dette fellesskapet er skammelig, og på lik linje med å motta velferdsordninger uten behov!

Anonymous poster hash: b4e1e...daa

Tåpligste jeg har lest.

Skrevet

Tåpligste jeg har lest.

Hva er tåpelig med det?

Anonymous poster hash: 23384...af2

Skrevet

Tåpeligste JEG har lest.

Anonymous poster hash: 14beb...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...