Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Skal ha med venn hjem fra skolen på akuratt fylt 9, som ikke bruker sete eller pute i egen bil. Tror hun er akuratt på grensa ang høyde og vekt. Foreldrene mener da hun ikke trenger pute men hvordan er det i forhold til loven? Om politiet plutselig stopper meg kan jeg få bot eller andre problemer om jeg ikke selv kjøper pute hun sitter på i min bil? Anonymous poster hash: b781d...f74
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Skal ha med venn hjem fra skolen på akuratt fylt 9, som ikke bruker sete eller pute i egen bil. Tror hun er akuratt på grensa ang høyde og vekt. Foreldrene mener da hun ikke trenger pute men hvordan er det i forhold til loven? Om politiet plutselig stopper meg kan jeg få bot eller andre problemer om jeg ikke selv kjøper pute hun sitter på i min bil? Anonymous poster hash: b781d...f74 Har alltid hatt en pute ekstra i bilen som andres barn sitter på , for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 10cd8...2e3
Roheryn Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Du er ansvarlig for å sikre mindreårige i bilen når du kjører, så ja. Er hun ikke lang/tung nok til å sitte uten er det du som straffes for det om du blir stoppa. Dette lærte du vel egentlig på kjøreskolen 😉
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Selvfølgelig. Hvem skulle ellers vært ansvarlig for bilsikringen om det ikke var sjåføren?? Anonymous poster hash: a4661...595
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Du får da ikke bot om hun ikke over vekt/-lengdekrava Anonymous poster hash: 8bc16...f3c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Så lenge hun er over 135 eller veier over 35 kg er det helt lovlig å kjøre uten pute eller liknende. Min niåring er 142. Hun er den nest minste i klassen. Anonymous poster hash: 6f09b...8ee
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Har med ekstra pute. Er jeg usikker blir det pute. Protesterer de minner jeg de på hvem sin bil det er mens ungene mine sukker oppgitt over at "jeg er jo hønemor på andre unger også". Anonymous poster hash: 75caa...75b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Ok hjelpes da kjører 2/3 av de i klassen til barnet mitt ulovlig.... og halvparten gjorde det også ifjor. Da kjøper jeg pute,noe jeg hadde planer om. Min 8 1/2 åring sitter tilogmed i beltestol enda hun. Anonymous poster hash: b781d...f74
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 På trygg trafikk står det beltestol til 135 eller 36kg. Sitte framme med kollisjonspute fra 140cm og bilpute frem til 150cm. Ville hatt ekstra bilpute. Har selv en lang 8 åring som fortsatt sitter i sin beltestol. Der får hun sitte til ryggen ikke passer lengre. Har ekstraputer selv om jeg skulle ha med meg noen hjem. Skjer titt og ofte. Anonymous poster hash: a75f1...e96
soleia Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 Om ho er under 135 cm er det eit krav om at ho skal bruke barnesikring. Vi har kjøpt ei ekstra pute til slike høve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå