Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hva forventes? Har barnet faste oppgaver? Hjelper til her og der? Lønn for å rydde rommet sitt/ rydde etter seg generelt? Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: 406a7...2ff
tvkrus Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Min er 8år ikke direkte faste oppgaver men han hjelper til med som å rydder inn og ut av oppvaskmakina, vaske bordet,dekke opp bordet ,rydde sko og feie/støvsuge gangen, sette på vaskemaskin, henge opp klær og brette klær, mate kaniner ,hente ved ,tenne opp , og legge i ovnen. Noe ganger gjør han det alene og noe sammen meg eller søsken. Har ikke eget rom så har tingene sine i stua de rydder han før an legger seg eller er ferdig med de. Får ikke lønn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Husarbeid får man ikke lønn for her i huset, jeg forventer at alle bidrar etter evne for å få "Familien AS" til å gå rundt, ikke for å tjene penger. Sånne "Hva får jeg for det?" unger vil jeg ikke ha, de skal hjelpe til hjemme fordi det er sånn livet er, alle i et hus må bidra. De skal tross alt bli voksne en gang, og dette er barnelærdom. 8 og 10 åringene må holde rommet sitt i orden, de dekker gjerne bordet, hjelper til med å henge opp tøy, hjelper med rydding o.l når jeg ber om det osv. 12-åringen har søpla som fast oppgave, han må også støvsuge litt, holde rommet i orden, rydde kjellerstua osv. Ingen er vanskelige å be egentlig, de kan bli bedt om å ta ut av oppvaskmaskinen, kutte grønnsaker til middag, rydde i gangen osv. Anonymous poster hash: 73086...a2d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 6 og 8 år. Her måned rydde etter seg i gangen, rydde rom og gjøre lekser før de får benytte nettbrett. Samtidig skal de hjelpe til å dekke av/på bordet ved alle måltider og de må støvsuge rommene en dag i uken. Så må de hjelpe meg å vaske huset en dag i uken. Gjør de alle oppgaver, blir det spillkveld, brus og godis på lørdager Anonymous poster hash: 366fd...d98
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 6 og 8 år. Her måned rydde etter seg i gangen, rydde rom og gjøre lekser før de får benytte nettbrett. Samtidig skal de hjelpe til å dekke av/på bordet ved alle måltider og de må støvsuge rommene en dag i uken. Så må de hjelpe meg å vaske huset en dag i uken. Gjør de alle oppgaver, blir det spillkveld, brus og godis på lørdager Anonymous poster hash: 366fd...d98
Giss Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Min 7-åring er med å rydde/vaske rommet sitt. Ingen faste oppgaver men når jeg ber om hjelp med noe forventer jeg å få det. F eks å gå ut med søpla, vaske opp/tørke, vaske vasken på badet, koste entreen, skuffe snø osv. Jeg betaler ikke for husarbeidet, men de får faste lommepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå