Gå til innhold

Mannen sier stygge ting i krangler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som "du er ikke god i hodet", "hold kjeft" Osv.... han klarer ikke beherske seg noen ganger. Dette begynner å tære på meg og respekten for han. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre😯

 

Anonymous poster hash: c4722...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å krangle med han da, krangler fører sjelden til konstruktive løsninger uansett.

 

Du får helt konsekvent si: Slutt å snakk til meg på den måten, vi får snakke sammen om dette når du har roet deg ned.

 

Så går du og gjør noe annet.



Anonymous poster hash: dcf5e...ec9
Skrevet

Å si stygge ting er vel det som oftest kjennetegner en krange?

 

Anonymous poster hash: 2315f...957

Skrevet

Å si stygge ting er vel det som oftest kjennetegner en krange?

 

Anonymous poster hash: 2315f...957

Er det det? Er det virkelig normalt? Jeg kan bli høylytt/sint les:krangle, uten å si slemme ting til han.

 

Anonymous poster hash: c4722...295

Skrevet

Min gjorde det. Flyttet til slutt. Og oppdaget at han var 100 ganger mer råtten enn jeg ante.

 

Anonymous poster hash: d24d9...618

Skrevet

Skjønner ikke dette kranglegreiene jeg...

 

At man er uenig av og til, blir irritert/frustrert, jada, men derfra til å begynne brøle og skrike til hverandre? Er det virkelig vanlig at voksne mennesker gjør det?

 

 



Anonymous poster hash: dcf5e...ec9
Skrevet

 

Skjønner ikke dette kranglegreiene jeg...

 

At man er uenig av og til, blir irritert/frustrert, jada, men derfra til å begynne brøle og skrike til hverandre? Er det virkelig vanlig at voksne mennesker gjør det?

 

 

 

Anonymous poster hash: dcf5e...ec9

Vet ikke. Her er det jeg som ofte tar opp problem og begynnere og diskutere... grunnen til at det blir høylytt er at mannen hever stemmen og sier fæle ting. 👎🏻

 

Anonymous poster hash: c4722...295

Skrevet

Personer som tyr til slike virkemidler hver gang de krangler mener jeg enten har en form for kontrollbehov, behov for å psyke ned partneren, eller er så usikker og hjelpesløs i mellommenneskelig kommunikasjon at de ikke greier å formidle det de mener eller føler på annen måte. Dessverre ofte en kombinasjon av disse.

 

Hi - du vet mannen er slik, det er ikke blitt noen endring. Krev parterapi. Vil han ikke - ikke kast bort livet ditt på ham.



Anonymous poster hash: d76bd...e8d
Skrevet

Det går fint å krangle uten personangrep. Er faktisk mye forskning på at parforhold hvor det sies stygge personlige ting under krangler ikke varer.

 

Har du snakket med han om dette i fredstid? Dette er noe han må endre

 

Anonymous poster hash: 67a78...f97

Skrevet

 

Personer som tyr til slike virkemidler hver gang de krangler mener jeg enten har en form for kontrollbehov, behov for å psyke ned partneren, eller er så usikker og hjelpesløs i mellommenneskelig kommunikasjon at de ikke greier å formidle det de mener eller føler på annen måte. Dessverre ofte en kombinasjon av disse.

 

Hi - du vet mannen er slik, det er ikke blitt noen endring. Krev parterapi. Vil han ikke - ikke kast bort livet ditt på ham.

 

Anonymous poster hash: d76bd...e8d

Skal hun kaste ut mannen si fordi han sier "hold kjeft" og "du er syk i hodet" Når han er sint??

 

Ikke rart skilemissestatestikken er høy...

 

Nei - det er ikke greit å snakke nedlatene/stygt til noen. Men det kan hende at slikt kommer litt på impuls. Når jeg blir skikkelig sint kan jeg fint komme med en glose eller to. Heldigvis skjer drt sjeldent. Men det betyr ikke at jeg er ett dårlig menneske. Jeg snakker ikke stygt til vanlig, jeg er ikke voldelig osv. Men i de ytterst sjeldne tilfellene hvor det renner over kan jeg si ting som er verre enn dette til mannen min.

 

 

Anonymous poster hash: 6efcd...eb1

Skrevet

Jeg er nok en såpass enkel sjel at hvis nannen min hadde ropt stygge ting til meg, hadde jeg aldri klart å legge det bak meg! Vi krangler/diskuterer mye, men kaller hverandre aldri stygge ting! En gang sa mannen;"er du helt knepp i skallen", og da begynte jeg å le! For det var så ekstremt lite likt han å si noe sånnt.

Mannen blir sint og irritert for de merkeligste ting, og den kjeften jeg får klarer jeg heller ikke legge bak meg! For den er urettferdig! Hadde han tilføyd stygge benevnelser på meg i tillegg hadde det vært kroken på døra for min del..

 

Anonymous poster hash: c5f51...042

Skrevet

Skal hun kaste ut mannen si fordi han sier "hold kjeft" og "du er syk i hodet" Når han er sint??

 

Ikke rart skilemissestatestikken er høy...

 

Nei - det er ikke greit å snakke nedlatene/stygt til noen. Men det kan hende at slikt kommer litt på impuls. Når jeg blir skikkelig sint kan jeg fint komme med en glose eller to. Heldigvis skjer drt sjeldent. Men det betyr ikke at jeg er ett dårlig menneske. Jeg snakker ikke stygt til vanlig, jeg er ikke voldelig osv. Men i de ytterst sjeldne tilfellene hvor det renner over kan jeg si ting som er verre enn dette til mannen min.

 

 

Anonymous poster hash: 6efcd...eb1

Jeg hadde også vurdert det som en skikkelig deal-breaker hvis min mann hadde sagt hold kjeft og du er syk i hodet osv. Det er faktisk IKKE greit - hverken for menn eller kvinner. Det går helt fint an å krangle uten å slenge slikt ordbruk rundt seg.

 

Anonymous poster hash: aaf44...112

Skrevet

Skal hun kaste ut mannen si fordi han sier "hold kjeft" og "du er syk i hodet" Når han er sint??

 

Ikke rart skilemissestatestikken er høy...

 

Nei - det er ikke greit å snakke nedlatene/stygt til noen. Men det kan hende at slikt kommer litt på impuls. Når jeg blir skikkelig sint kan jeg fint komme med en glose eller to. Heldigvis skjer drt sjeldent. Men det betyr ikke at jeg er ett dårlig menneske. Jeg snakker ikke stygt til vanlig, jeg er ikke voldelig osv. Men i de ytterst sjeldne tilfellene hvor det renner over kan jeg si ting som er verre enn dette til mannen min.

 

 

Anonymous poster hash: 6efcd...eb1

 

Det er tvert om motsatt - en av grunnene til at skillsmissestatistikken er så høy er at par ikke kan å kommunisere med hverandre, ikke greier å behandle hverandre med respekt. De parene som greier å ha diskusjoner og krangler og likevel beholde respekten har større sjanse for å holde sammen enn de som ikke greier det.

 

En annen grunn til at skillsmisseraten er så høy er at kvinner (og noen menn) velger å ta imot altfor mye dritt fra partneren, der er altfor villige til å holde sammen selv om partneren driter i dem og behandler dem rottent.

 

Hi skriver helt tydelig at mannens væremåte tærer hardt på henne og at hun nå mister respekten for mannen. Da har de et forhold i krise. Da er det også fornuftig med parterapi, slik jeg foreslo.

Men om mannen ikke er interessert i å gjøre det som skal til for å forbedre/redde forholdet, da er det faktisk ikke noen vits at Hi kaster bort livet sitt på en mann som ikke respekterer henne og ikke er interessert i at også hun skal ha det godt i forholdet.

Barna vil også ha bedre forbilder om de ikke vokser opp med en mor som stadig lar seg tråkke på.

 

 

 

Anonymous poster hash: d76bd...e8d

Skrevet

Å si stygge ting er vel det som oftest kjennetegner en krange?

 

Anonymous poster hash: 2315f...957

Oi! Da har du misforstått...

Å si til noen "du er ikke god i hodet" er for meg ikke en normal del av en krangel. Jeg vil kalle det sjikane eller psykisk vold.

 

Å si "faen så lei jeg er av alltid å bli stående med de kjedeligste jobbene i huset!", det er for eksempel hva jeg vil kalle en replikk fra en krangel. Man kan være sint og sur uten å sette merkelapper på andre!

 

Anonymous poster hash: cec5a...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...