Gå til innhold

Hadde dere gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går skulle min sønn på treningog treningstedet ligger ca 30 min kjøring unna. Sønnen min har gått der i mange år. Kampsport. I høst fikk ha en fra klassen med seg, og det var greit far har hovedomsorgen for 3 barn. Så jeg sa at det var greit at han satt på med oss. Men nå kommer en 3 gutt å vil være med. Og de spurte i går om han kunne få være med. Jeg aner ingenting. For her er det også far som er hjemme med barna, mens mor studerer og bor ett annet sted og jeg har bare mobilnummeret hennes. Jeg har litt problemer med å si nei, så det endte med at 3 mann fikk være med. Også snakker de i baksetet om at da sitter pappa til nr 3 hjemme å bare spiller dataspill.

Det er ikke mye en må stllle opp i denne klubben, ingen dugnader i såfall veldig sjeldent. Bare noen graderinger i året. Og noen åpne hus dager, hvor de trener for show. Vel, foreldrene til første mann, er ikke intressert å kjøre han om ikke jeg gjør det. De gidder ikke stlle opp på åpent hus. Og jeg har faktisk da mer en nok med min sønn og denne kameraten. Og da å få med nr 3 det går bare ikke. Det blir alt for mye bråk og tull.

Samtidig som de gangene jeg ikke kan kjøre så er det somregel min pappa som stiller opp med kjøring av min sønn. Og jeg kan jo ikke be en på over 70 år å kjøre hit og dit for å plukke opp når han ikke er kjent.

Hva hadde dere gjort? Kjører dere flere ganger i uka med andres barn på trening da mener jeg kun dere og ingen hjelp av de andre familiene? Er jeg for steng? nå skal det sies at jeg har endel helseproblemer og kan når som helst bli innlagt på sykehus. Hva hadde dere i så fall sagt til de andre foreldrene?

Anonymous poster hash: 7c114...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da trur eg faktisk eg hadde gitt beskjed om at enten må dokke bytte på å kjøre eller så kan dokke betale meg for kjøringa.

Skrevet

Ser ikke helt problemet hvis dere kjører uansett. Jeg er en som alltid fyller bilen og har med andres barn. Synes det bare er hyggelig 😊

Sliter du med helsen får du sende en SMS til de to andres foreldre og si: "Veldig hyggelig at guttene våre trener sammen! Foreslår at vi deler på kjøringen fremover. Jeg kan kjøre denne uken, så kan X ta neste og Y uken etter det"

Det er faktisk sånn at man må si i fra i blant. Enkelte folk skjønner ikke alltid selv at det er et problem for deg å kjøre hver gang hvis aldri du sier fra.

Send dem en melding, så løser det seg nok 😊

Anonymous poster hash: b57ca...a2c

Skrevet

Her hjelper vi hverandre hit og dit. Ikke alle får til alt, så får jeg det til, så hjelper jeg

Anonymous poster hash: f12f4...fcf

Skrevet

Tar ofte med andre barn til og fra trening.

Men det er ikke snakk om å gjøre det på fast basis, ei heller at dette går kun en vei.

Her stiller vi opp når andre trenger hjelp, og omvendt.

Det er faktisk mer styr å ha med flere, samt at det tar unødvendig tid i et allerede sprengt skjema å kjøre ekstra turer for å hente og levere flere steder.

Har viss forståelse for at du lar han første sitte på, ellers blir det ikke noe aktivitet på han.

Men da andre kastet seg på hadde jeg skrevet til pappan; "så bra at X også vil begynne å trene, er så gøy for dem å være flere. Guttene likte å kjøre sammen, så da tenkte jeg at vi kanskje kan ta annen hver uke. Da sparer vi begge noen turer i en travel hverdag. Jeg kan ta denne, så tar du neste, eller omvendt. Du kan velge."

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tenkt at siden jeg kjører uansett hadde jeg ikke sagt noe. Men ganske frekt å tenke at man bare kan sende unga sine med andre folk uten å bidra eller stille opp for barnet på de få tingene som er i regi av aktiviteten.

Anonymous poster hash: b0fe4...5dd

Skrevet

Hi hadde nok hjulpet om det var det det var snakk om. Men her er det foreldre som ikke engasjerer seg i det hele tatt virker det som.

Jeg ville gjort som ei her sa jeg ville sendt sms og sagt ifra om at vi bytter på kjøringen. Ikke spurt, men sagt ifra. Og skulle det ikke passe, så får de ev bytte med den som skal kjøre neste gang (som mest sannsynlig er det andre faren).

Kan de fortsatt ikke, trapper du opp på døra og forteller hvor skapet skal stå 😊 Er det pappaer som sitter å spiller dataspill har de neppe noe spesielt vettugt motsvar å komme med uansett 😁

Skrevet

Jeg måtte slutte på fotball fordi nabodamen syns det var urettferdig at det bare var de som kjørte. (Det ER jo det, men mamma var ustabil og ikke til å stole på, så da var det ikke et alternativ for meg å fortsette..) håper at jeg klarer å skille dette for mine barn og heller tenke at ja, foreldrene drar stor (ut-)nytte av at jeg kjører hver gang, men tenk for en forskjell det kunne gjøre for barnet som har foreldre som mine...

Skrevet

Jeg kjører fast til en aktivitet. Da tar jeg gjerne med andre i bilen også, uansett hvilken grunn de har til å sitte på, men jeg kjører ikke langt for å plukke opp andre ol hvis jeg føler at de andre foreldrene burde stilt opp.

Datteren min sitter også så godt som bestandig på med en annen mor til en aktivitet. Der synes jeg det er såpass kort å gå, ca 2 km, at de kan gå selv. Det er greit nok at hun tar følge med andre, men de hadde hatt bedre av å gå.

Anonymous poster hash: 3d0ac...1b0

Skrevet

Krev at dere kjører hver sin gang

Anonymous poster hash: 580b1...1a6

Skrevet

Jeg hadde bare sendt en sms om at jeg tok han med den ene gangen, men at jeg ikke kunne binde meg til noe fast skyssopplegg.

I ditt tilfelle er det jo sant. Du kan jo ikke hver gang selv heller, hvis bestefaren også er med og hjelper.

Anonymous poster hash: f93c4...20c

Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet kjørt til og fra oss. De barna som innfant seg hos oss før avreise, hadde fått være med. Jeg ville ikke hentet og levert på døra med mindre det var grunn for det.

Dvs at trebarnsfaren som ikke kommer fra, hadde fått full service, mens jeg hadde presset dataspilleren til å dele på kjøringen. Hvis det viser seg at dataspilleren heller svikter sønnen enn å bidra, hadde jeg hentet og bragt ham også, men jeg hadde ikke sluttet å mase på faren med det første.

Skrevet

Jeg strekker meg langt for unger som trenger det, og kjører også alltid med full bil, henter og bringer så sant jeg kan og strekker meg ekstra langt der jeg vet det trengs mest. Men jeg vil ikke bli utnyttet. Og der jeg vet det er tema er jeg ikke redd for å si fra. Og da er det ikke verre enn som flere sier her, send en sms.

Hvis du åpner for og starter med at du tar den ene veien og de kan velge hvilken de vil ha er det ikke så lett å vri seg unna. Jeg har samme problem som deg med at det ikke alltid passer, da er det greit å ha det innarbeidet at man er flere. Jeg kan for eksempel vanskelig komme fra sent på kvelden uten barnevakt, så i dag har jeg sendt ut melding om at jeg gjerne kjører jentene på kamp i morgen tidlig kl 8, men da må noen andre kjøre hjem fra trening i kveld i 21-tiden.

Og han som har foreldre som aldri stiller opp men som likevel er verdens søteste (og såreste) fyr, han har fast plass uansett. Foreldrene hans bryr seg ikke, men jeg vet at for guttungen betyr det mer enn mest at han også har en "mamma" på kamp, og da gjør jeg som Marte Svennerud.

Skrevet

Har alltid gjort som Amandine: den som virkelig trenger det kan jeg kjøre og hente hvor som helst og når som helst. De andre får kjøre med oss om det passer og om de kommer hit til rett tid - jeg henter og bringer dem ikke, og jeg kjører kvart på fire om jeg har sagt kvart på fire, selv om de ikke har kommet ennå, og om jeg ikke kan kjøre og har ordnet annen skyss til eget barn (og til det barnet som ikke er mitt men som jeg bryr meg om) så får de andre klare seg selv.

Skrevet

Jeg måtte slutte på fotball fordi nabodamen syns det var urettferdig at det bare var de som kjørte. (Det ER jo det, men mamma var ustabil og ikke til å stole på, så da var det ikke et alternativ for meg å fortsette..) håper at jeg klarer å skille dette for mine barn og heller tenke at ja, foreldrene drar stor (ut-)nytte av at jeg kjører hver gang, men tenk for en forskjell det kunne gjøre for barnet som har foreldre som mine...

Takk for at du delte ❤ barna må komme først ❤

Anonymous poster hash: 630fa...f0f

Skrevet

I går skulle min sønn på treningog treningstedet ligger ca 30 min kjøring unna. Sønnen min har gått der i mange år. Kampsport. I høst fikk ha en fra klassen med seg, og det var greit far har hovedomsorgen for 3 barn. Så jeg sa at det var greit at han satt på med oss. Men nå kommer en 3 gutt å vil være med. Og de spurte i går om han kunne få være med. Jeg aner ingenting. For her er det også far som er hjemme med barna, mens mor studerer og bor ett annet sted og jeg har bare mobilnummeret hennes. Jeg har litt problemer med å si nei, så det endte med at 3 mann fikk være med. Også snakker de i baksetet om at da sitter pappa til nr 3 hjemme å bare spiller dataspill.

Det er ikke mye en må stllle opp i denne klubben, ingen dugnader i såfall veldig sjeldent. Bare noen graderinger i året. Og noen åpne hus dager, hvor de trener for show. Vel, foreldrene til første mann, er ikke intressert å kjøre han om ikke jeg gjør det. De gidder ikke stlle opp på åpent hus. Og jeg har faktisk da mer en nok med min sønn og denne kameraten. Og da å få med nr 3 det går bare ikke. Det blir alt for mye bråk og tull.

Samtidig som de gangene jeg ikke kan kjøre så er det somregel min pappa som stiller opp med kjøring av min sønn. Og jeg kan jo ikke be en på over 70 år å kjøre hit og dit for å plukke opp når han ikke er kjent.

Hva hadde dere gjort? Kjører dere flere ganger i uka med andres barn på trening da mener jeg kun dere og ingen hjelp av de andre familiene? Er jeg for steng? nå skal det sies at jeg har endel helseproblemer og kan når som helst bli innlagt på sykehus. Hva hadde dere i så fall sagt til de andre foreldrene?

Anonymous poster hash: 7c114...7b5

Tenk på så mye du hjelper disse barna! 😃👏 det må jo komme forran irritasjonen din. Som en skrev ,gidder ikke du,så kanskje de må slutte.

Anonymous poster hash: 630fa...f0f

Skrevet

En dataspillende pappa kan jo irritere vettet av hvem som helst, men hvis det er slik at han er en latsekk jevnt over, og dette går utover barnet i stor grad, ville jeg kjørt barnet.

Jeg var selv det barnet som ikke ble fulgt opp. Jeg vokste opp i en middels stor by, så jeg kunne gå og sykle selv som regel. Men herregud så takknemlig jeg er for at mine venninners foreldre (spesielt ett par som jeg anser som mine bonusforeldre), stilte opp for meg når det var turnoppvisning eller danseforestilling i en annen by. Eller når danselæreren ga min mor flere sjanser til å betale kontingenten uten å kaste meg ut av opplegget. Jeg ville vært en annen i dag hvis ikke jeg hadde fått være med på hytteturer og ferier og alt mulig med mine venninners familier.

Skrevet

Jeg er som amandine og luten - har nesten alltid noen andres unger med i bilen. Yngste har en gutt på laget som ikke ville kunnet spille fotball hvis jeg ikke hadde passet på dem. Dit sender jeg melding dagen før kamp og minner om tidspunktet, og jeg henter gutten til både treninger og kamper. Hvis jeg ikke kan, fikser jeg det slik at noen andre henter ham. Har i tillegg ofte med meg andres unger, men der forventer jeg at foreldrene selv har oversikt og at de spør først. For midterste har vi fast kjøreavtale sammen med to andre. Er et par gutter i tillegg som inkluderes i mindre grad. Der vet jeg at foreldrene kunne kjørt selv, men prioriterer egen trening i stedet. Eller de venter så lenge med å ta initiativ til kjøring at vi andre har tatt ansvar, da forventer de å slippe unna.

Skrevet

Jeg synes du bør la guttene sitte på.  Send en melding til fedrene deres der du skriver noe sånt som at "Per og Pål kan gjerne sitte på til og fra trening. Da må de være hos meg seneste klokken 17:50." Neste gang det IKKE passer for deg å kjøre på grunn av sykdom eller annet sender du dem en melding der du skriver at du dessverre ikke kan kjøre, og at en av dem må stille opp. Eventuelt kan du kjøre guttene helt hjem en dag, følge dem hjem og snakke med fedrene.  

Det ER irriterende å se at andre foreldre ikke bidrar.  Det er sånn i ALLE sammenhenger, noen foreldre stiller opp i FAU, som trenere, på dugnader osv, andre gidder ikke.  Gi deg selv en klapp på skulderen for at du gjør en forskjell for barn som kanskje ikke blir godt nok fulgt opp hjemme.

Anonymous poster hash: 49933...265
Skrevet

FY SÅ SJOFLE! MANGE AV DERE ER!!

Det er lov til å la seg frustrere og ta det ut på mannen, ei venninne etc over andres voksenes uengasjerte oppførsel ovenfor egne barn, MEN når man uansett skal samme vei er man ikke slem mot ungene og lar de få svi pga egne foreldre!

Hi, der er helt ok og opplyse de andre om at de kan sitte på når du kjører, men at innimellom kjører din far og da er det ikke aktuelt. Det er også helt innenfor og forvente at ungene kan settes av på veien eller hjemme hos deg slik at du slipper kjøre omvei. Står ungene på døra de når dere skal dra ser jeg ikke problemet!

Trener forøvrig selv kampsport og SÅ jævlig vanskelig er det ikke og være forelder der annet enn at du fint kan fylle bilen med andres unger. Prat med barna og si det er en forutsetning at de x, x, x og x ellers kommer du ikke til å ta ansvar for de en annen gang... Mine unger får tilnærmet lik beskjed er vi ute og farter. Helt innenfor og sette noen krav ovenfor ungene.

Anonymous poster hash: 3abff...ce1

Skrevet

FY SÅ SJOFLE! MANGE AV DERE ER!!

Det er lov til å la seg frustrere og ta det ut på mannen, ei venninne etc over andres voksenes uengasjerte oppførsel ovenfor egne barn, MEN når man uansett skal samme vei er man ikke slem mot ungene og lar de få svi pga egne foreldre!

Hi, der er helt ok og opplyse de andre om at de kan sitte på når du kjører, men at innimellom kjører din far og da er det ikke aktuelt. Det er også helt innenfor og forvente at ungene kan settes av på veien eller hjemme hos deg slik at du slipper kjøre omvei. Står ungene på døra de når dere skal dra ser jeg ikke problemet!

Trener forøvrig selv kampsport og SÅ jævlig vanskelig er det ikke og være forelder der annet enn at du fint kan fylle bilen med andres unger. Prat med barna og si det er en forutsetning at de x, x, x og x ellers kommer du ikke til å ta ansvar for de en annen gang... Mine unger får tilnærmet lik beskjed er vi ute og farter. Helt innenfor og sette noen krav ovenfor ungene.

Kanskje hi har flere barn og kunne tenkt seg å bruke tid på disse enn å kjøre til å fra trening med andres barn?

Jeg hadde gitt beskjed at jeg kjørte tredjehver uke. Så fikk heller de andre la være å gå på trening de andre dagene. Da hadde jeg kjørt mitt barn dersom han ikke ble hentet og så kunne vi to ha kvalitetstid i bilen, pratet og eventuelt gått på kafe og spist middag før trening osv.

Man skal ikke la seg utnytte av andre som ikke gidder stille opp selv eller i hvertfall gidder ta en telefon og forklare at "jeg kan ikke kjøre etter kl 19 for da sover det yngste barnet, eller at jeg rekker ikke kjøre onsdager kl 17 pga jeg rekker ikke hjem fra jobb." Osv.

Anonymous poster hash: 0c947...d62

Skrevet

Kanskje hi har flere barn og kunne tenkt seg å bruke tid på disse enn å kjøre til å fra trening med andres barn?

Jeg hadde gitt beskjed at jeg kjørte tredjehver uke. Så fikk heller de andre la være å gå på trening de andre dagene. Da hadde jeg kjørt mitt barn dersom han ikke ble hentet og så kunne vi to ha kvalitetstid i bilen, pratet og eventuelt gått på kafe og spist middag før trening osv.

Man skal ikke la seg utnytte av andre som ikke gidder stille opp selv eller i hvertfall gidder ta en telefon og forklare at "jeg kan ikke kjøre etter kl 19 for da sover det yngste barnet, eller at jeg rekker ikke kjøre onsdager kl 17 pga jeg rekker ikke hjem fra jobb." Osv.

Anonymous poster hash: 0c947...d62

De eneste som taper en barna! De er ikke skyld i sine foreldre!! Skal man samme vei tar det ikke LENGRE tid om to andre sitter på 😳 Herrefred! Man må ikke gjøre seg vanskelig! Og jeg har selv tre barn som er tette, "problemstillingen" din er helt unødvendig unnskyldning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...