Gå til innhold

Skal jeg dra til legen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet for over en måned siden hvor jeg ble skikkelig forkjølet. Snørrete, hostet, hodepine og generelt dårlig allmenntilstand. Dette varte en uke.

Men jeg har fortsatt å hoste. Får hostekuler både dag og natt. Innmari slitsomt. Det er stort sett tørrhoste og veldig lite slim. Ikke snørrete eller noen ting. Og allmennformen er generelt grei. Er kun denne hosten som plager meg. En slags "bjeffete" hoste. Og jeg er sår i brystet.

Nå orker jeg egentlig ikke å gå mer slik og tenker hver dag at "nå MÅ jeg ringe legen". Men så er det noe som stopper meg. Vil vel bare få beskjed om at det går over av seg selv likevel.....

Så hva skal jeg gjøre? Hvor lenge skal jeg vente før jeg kommer meg til legen??

Anonymous poster hash: 08166...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det startet for over en måned siden hvor jeg ble skikkelig forkjølet. Snørrete, hostet, hodepine og generelt dårlig allmenntilstand. Dette varte en uke.

Men jeg har fortsatt å hoste. Får hostekuler både dag og natt. Innmari slitsomt. Det er stort sett tørrhoste og veldig lite slim. Ikke snørrete eller noen ting. Og allmennformen er generelt grei. Er kun denne hosten som plager meg. En slags "bjeffete" hoste. Og jeg er sår i brystet.

Nå orker jeg egentlig ikke å gå mer slik og tenker hver dag at "nå MÅ jeg ringe legen". Men så er det noe som stopper meg. Vil vel bare få beskjed om at det går over av seg selv likevel.....

Så hva skal jeg gjøre? Hvor lenge skal jeg vente før jeg kommer meg til legen??

Kikhoste?

Skrevet

Har det på samme viset. Nettene er verst, jeg legger meg på sofaen for å ikke vekke samboer. Og sover elendig pga hostingen. Jeg har tilfeldigvis legetime i morgen så skal ta det opp det ikke skjer et mirakel så jeg er frisk da. Har fått mer vondt i halsen i natt.

Få deg legetime. God bedring!

Anonymous poster hash: 0d67a...27f

Skrevet

Du kan få hostesaft som faktisk virker på resept, så får du ihvertfall sove om natten...

Det kan bli en ond sirkel, at hostingen din irriterer i luftveiene og trigger mer hoste.

Anonymous poster hash: 2a2db...5bf
Skrevet

Forkjølelsene som gikk i fjor og går i år er uvanlig seige. I følge legen. Lite å gjøre, men det finnes, som nevnt over, hostesaft som kan lindre når det står på. Ta kontakt med legen din du.

God bedring.

Anonymous poster hash: bd780...545

Skrevet

Det er greit å få det sjekket. Jeg har hatt det slik et par-tre ganger, ventet altfor lenge med å dra til lege, og så har det vist seg at det har vært atypisk lungebetennelse.

Anonymous poster hash: 42421...e08
Skrevet

Jeg hadde dratt til legen. Kan f. eks være mycoplasmalungebetennelse. Det kan være i mndvis. uten penicillin. Er så dumt å gå å "hangle" hvis man egentlig ikke trenger.

Skrevet

Tusen takk for svar. Har nå fått meg time. 😊

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...