Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hvordan klarte du å slutte? Hvor lenge slet du med hovne slimhinner i nesa? Brukte du noen mildere produkter som erstatning eller bare slutta du? Ble avhengig av nesespray under svangerskapet, den jeg fikk av legen min som kunne brukes under svangerskapet virker ikke lengre så nå er jeg på otrivinkjøret. Bruker ikke mye. Sprayer før jeg legger meg og kanskje en gang på morgenen. Og en og annen gang på dagtid men det er ikke ofte. Det er denne tettheten om natten jeg sliter med. Lite søvn fra før sv pga små barn så å ligge ytterligere våken pga nesa har gjort at jeg har driti i å prøve å slutte. Har du noen tips? Anonymous poster hash: 8b38b...299
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Fikk resept på en nesespray (Nadonex) som jeg brukte parallelt med Otrivin en periode. Tok ikke lang tid før jeg kunne kutte ut nesespray, og jeg slapp å lide meg gjennom søvnløse netter med kvelningsfornemmelser 😊 Anonymous poster hash: 91fd5...661
Mamma_til_2 Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Min mann sluttet etter 19 år med nesespray, det tok en mnd og var ifølge han grusomt du må ha viljestyrke til og ikke ta bare en gang når det står på! Han merket fort bedring etter 14 dager så var nesen mer åpen og trangen til spray ble mindre og mindre. Da kjøpte han rent saltvann som han brukte en gang om dagen for og væte nesen litt. Nå bruker han ingen ting og han sover bedre enn han har gjort på mange år.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Fikk resept på en nesespray (Nadonex) som jeg brukte parallelt med Otrivin en periode. Tok ikke lang tid før jeg kunne kutte ut nesespray, og jeg slapp å lide meg gjennom søvnløse netter med kvelningsfornemmelser 😊 Anonymous poster hash: 91fd5...661 Nasonex du mener? Har brukt den, men når jeg sluttet med den var jeg ok i to dager så begynte det igjen. Holdt ut i fem dager men da var jeg så sliten så kjøpte otrivin i panikk. Burde kanskje gått på nasonexen igjen da. Anonymous poster hash: 8b38b...299
the amazing spidermamma Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Be om resept på rinexin hos legen. Dette er tabletter som hjelper mot tett nese. Jeg blir egentlig 'avhengig' hver gang jeg er forkjøla, men hvis jeg avvenner ett nesebor om gangen (puster i det andre) og evt tar en rinexin, går det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå