Gå til innhold

Farmen 2117... hvordan ville det vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

100 år frem i tid. Når året er 2117.

Da skal de leve slik som vi gjør i dag.

Hva ville overrasket de? Hva ville vært tungt og annerledes?

Anonymous poster hash: 05b61...524

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant tanke. Kanskje kjedelig å se på om det blir for mye Netflix and chill?

Skrevet

Alle ville sittet med hversin telefon i hånden, likt hverandre på tinder (ala, dem inne på farmen ville hatt en egen tinder- hvor di måtte like hverandre) også hoppet til køys. Di ville ikke løftet en finger og satset på at andre ordnet opp for dem. Dem ville ikke alget middag, men bestilt fra en eller annen plass. De ville hatt mye penger, og kjøpet alt de ønsket seg. 

Det som ville sjokkert... Garantert hvilken "luksus". Tror ikke vi vil ha det slik om hundre år. Da tror jeg vi har brukt opp oljefondet og at vi sikkert er avhengig av ett annet land. Vi har sikkert hatt krig innen den tid også.

Anonymous poster hash: c8d1c...5db
Skrevet

Siden det er Farmen tror jeg ikke det hadde blitt noe særlig nettflix på dem altså. 😂😂

Nå er jo melkeroboter på vei inn fjøset, men de hadde nok måttet melke med vanlig anlegg. Kansje i grav med 6 kyr i slengen.

Automatisk møkkaskrape har vi, men de hadde nok da valgt å bare hatt møkkarenne og halvautomatisk skrape for å sette "gamledager" på spissen.

Det ville nok vært 50 kyr i stede for 2.

Slakting og kalving ville neppe vært så mye anderledes enn i dagens Farmen.

Fôrautomater mange som har allerede, men jeg tenker de måttet fôre manuelt. Det ville nok vært rart for dem.

Tror de ville blitt overrasket over hvor mye hardt arbeid det hadde vært. ...og ikke minst rivd seg i håret over alle tekniske problemer som må fikses manuelt og som gjør at man må ha plan "B", "C" og "D" i bokhodet til enhver tid. 😜😄😄

Den største forskjellen tror jeg nok alikevel ligger i menneskene selv, der hver og en har sitt fagområde og ikke kan klare å mestre mye av jobbene uten opplæring over tid først.

Håndmelking kan alle lære seg på noen få forsøk, å sette seg inn i ett melkeanlegg, i bruk, renhold og vedlikehold, det er ikke gjort i fei uten opplæring.

Har litt tanker om at vi tror alt blir lettere og lettere. Joda, mye er blitt fysisk lettere. Men enklere er ofte det beste lell... ☺☺

Anonymous poster hash: 0d957...e8c

Skrevet

Siden det er Farmen tror jeg ikke det hadde blitt noe særlig nettflix på dem altså. 😂😂

Nå er jo melkeroboter på vei inn fjøset, men de hadde nok måttet melke med vanlig anlegg. Kansje i grav med 6 kyr i slengen.

Automatisk møkkaskrape har vi, men de hadde nok da valgt å bare hatt møkkarenne og halvautomatisk skrape for å sette "gamledager" på spissen.

Det ville nok vært 50 kyr i stede for 2.

Slakting og kalving ville neppe vært så mye anderledes enn i dagens Farmen.

Fôrautomater mange som har allerede, men jeg tenker de måttet fôre manuelt. Det ville nok vært rart for dem.

Tror de ville blitt overrasket over hvor mye hardt arbeid det hadde vært. ...og ikke minst rivd seg i håret over alle tekniske problemer som må fikses manuelt og som gjør at man må ha plan "B", "C" og "D" i bokhodet til enhver tid. 😜😄😄

Den største forskjellen tror jeg nok alikevel ligger i menneskene selv, der hver og en har sitt fagområde og ikke kan klare å mestre mye av jobbene uten opplæring over tid først.

Håndmelking kan alle lære seg på noen få forsøk, å sette seg inn i ett melkeanlegg, i bruk, renhold og vedlikehold, det er ikke gjort i fei uten opplæring.

Har litt tanker om at vi tror alt blir lettere og lettere. Joda, mye er blitt fysisk lettere. Men enklere er ofte det beste lell... ☺☺

Du skjønner jo ingdnting. Farmen handler ikke bare om gårdsdrift, men om hvordan livet var for 100 år tilbake. De færreste driver gård i dag' for å si det slik. Så jo, det hadde blitt mye Netflix og DIB ja

Skrevet

Du skjønner jo ingdnting. Farmen handler ikke bare om gårdsdrift, men om hvordan livet var for 100 år tilbake. De færreste driver gård i dag' for å si det slik. Så jo, det hadde blitt mye Netflix og DIB ja

😂😂😂 Men ett lite fjøs kunne de vel hatt i nærheten da, så jeg, i mitt neste liv, kunne gått der og klødd meg i hue og tenkt at "dæven, dette var gammeldags og rart, gett!" 😂😂😂

Så kunne dere "nettflixet" og ledd dere skakke over dårlig grafikk og treigt nett i rekkehus-leiligheten rett bak.

...mellom møkking, fôring, melking og kalving kunne vi tatt en diskusjon på dib. Om vi var så heldige at nettet hadde rukket helt ut i fjøset da. 😜😄

Bedre nå?

Hilsen bonden. 😂😂

Skrevet

😂😂😂 Men ett lite fjøs kunne de vel hatt i nærheten da, så jeg, i mitt neste liv, kunne gått der og klødd meg i hue og tenkt at "dæven, dette var gammeldags og rart, gett!" 😂😂😂

Så kunne dere "nettflixet" og ledd dere skakke over dårlig grafikk og treigt nett i rekkehus-leiligheten rett bak.

...mellom møkking, fôring, melking og kalving kunne vi tatt en diskusjon på dib. Om vi var så heldige at nettet hadde rukket helt ut i fjøset da. 😜😄

Bedre nå?

Hilsen bonden. 😂😂

Sørgelig

Skrevet

Sørgelig

Jøss... Greit at du ikke trakk på smilebåndet altså.. ...forlanger ikke det.. ..men "sørgelig" faktisk... 😂

Sorry da. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...