Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Ene barnet hadde omgangssyke i helgen, måtte være hjemme i dag. Det andre barnet ble (naturlig nok) akutt syk tidligere i dag, det roet seg raskt, men fortsatt slapp. Mannen har vært hjemme med begge barna. Så ble han syk da jeg var på vei hjem fra jobb. Siden barna allerede var lagt før han ble syk turte jeg ikke å reise hjem🙈 Kom hjem sent, gikk nå å la meg i senga og lukket døra. Hører mannen løper frem og tilbake på badet, vi har bare et bad. Jeg vil bare bort, er stresset for at noen skal spy steder jeg ikke vil ha spy, hvis dere skjønner hva jeg mener. Har helt hetta og er redd for å bli syk. Føler meg teit som skygger banen på denne måten. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Du er ikke fæl og vit at du ikke er alene om det. Takler ikke slikt selv og skygger huset. Anonymous poster hash: 1065c...c8d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Overlater du alt ansvaret for ungene til en syk partner? Ja, det er veldig egoistisk. Anonymous poster hash: 25a0a...cf4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Godt jeg ikke er alene om det da. Hører han er dårlig, men det kommer ikke opp noen. Vekker jo hele huset. Jeg blir så stresset av dette at jeg ikke får sove. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Evablaum Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Om du er fæl? Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis mannen min hadde gjort det mot meg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Hold avstand. Ungene og mannen er ikke tjent med at alle er like syke. Hvem skal i så fall handle inn...! Anonymous poster hash: b7add...af5
Nullstress;) Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Jeg skjønner ar du ikke vil bli smittet. Men du hjelper vel mannen din om en av ungene også spyr nå?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Overlater du alt ansvaret for ungene til en syk partner? Ja, det er veldig egoistisk. Anonymous poster hash: 25a0a...cf4 Ungene var lagt da han ble syk istad, så jeg ventet med å reise hjem til jeg kunne legge meg. Må jo være hjemme i morgen med barna siden han er dårlig. Gruer meg til å puste i den samme lufta som alle de syke, men jeg skjønner jo at jeg må. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Hold avstand. Ungene og mannen er ikke tjent med at alle er like syke. Hvem skal i så fall handle inn...! Anonymous poster hash: b7add...af5 Antakelig ikke HI som ikke kan overlevere handleposen i smittet rom Dette er i omgangssyke! Ikke ebola.. god håndhygiene og vasking kommer langt. Anonymous poster hash: 25a0a...cf4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Godt jeg ikke er alene om det da. Hører han er dårlig, men det kommer ikke opp noen. Vekker jo hele huset. Jeg blir så stresset av dette at jeg ikke får sove. Anonymous poster hash: bd85b...c42 Stakkars deg?.. Jeg syns du er litt fæl jeg, hele familien din er syk og du trekker deg helt unna??😨 Usympatisk syns jeg du er.. Når mine er syk er jeg 100% tilstede, trøster, tilbyr drikke og kos, og det samme er samboeren, til tross for at det ikke er hans barn.. Anonymous poster hash: 4a157...126
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #11 Skrevet 9. januar 2017 Ungene var lagt da han ble syk istad, så jeg ventet med å reise hjem til jeg kunne legge meg. Må jo være hjemme i morgen med barna siden han er dårlig. Gruer meg til å puste i den samme lufta som alle de syke, men jeg skjønner jo at jeg må. Anonymous poster hash: bd85b...c42 Oh herregud..du må hjelp for denne fobien din. Utrolig kjedelig å overføre bakterie og sykdomsfobi på ungene dine Anonymous poster hash: 25a0a...cf4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 Jeg skjønner ar du ikke vil bli smittet. Men du hjelper vel mannen din om en av ungene også spyr nå? Ja, jeg kan jo ikke la være. Selv om jeg tydeligvis er litt fæl, så er jeg ikke så fæl. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 Oh herregud..du må hjelp for denne fobien din. Utrolig kjedelig å overføre bakterie og sykdomsfobi på ungene dine Anonymous poster hash: 25a0a...cf4 Emetofobi, tror jeg det heter. Er ikke sånn med annen sykdom. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Godt jeg ikke er alene om det da. Hører han er dårlig, men det kommer ikke opp noen. Vekker jo hele huset. Jeg blir så stresset av dette at jeg ikke får sove. Anonymous poster hash: bd85b...c42 At du håper du ikke får det selv, og at det kan være stress med hele familien utenom deg som er syk, det vil alle forstå, spesielt når det er snakk om spysjuka. Men når du blir så stresset av dette er det kanskje på tide å gjøre noe med din helseangst eller angst for å spy eller hva det enn er som er problemet ditt. Det er ikke deg det er synd på her - det er barna dine og mannen din! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 05b50...433
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 God hygiene er det viktigste. Jeg har stoppet omgang flere runder her i huset med noe overdreven vasking, men det virker. Håndhygiene, vask dørhåndtak, toalett, bøtter... lykke til Anonymous poster hash: ed406...b7e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 Stakkars deg?.. Jeg syns du er litt fæl jeg, hele familien din er syk og du trekker deg helt unna??😨 Usympatisk syns jeg du er.. Når mine er syk er jeg 100% tilstede, trøster, tilbyr drikke og kos, og det samme er samboeren, til tross for at det ikke er hans barn.. Anonymous poster hash: 4a157...126 Mannen har jo vært 100% til stede og gjort alt dette du ramser opp for barna tidligere i dag, det er hans barn og han er en like god omsorgsperson som meg. Han meldte seg frivillig til å være hjemme med barna i dag. Da var det naturlig at jeg dro på jobb. Jeg ser at du og samboeren din er tilstede 100% ved sykdom, vi har ikke mulighet til å være hjemme begge to samtidig, da går ikke sykedagene med barna opp. Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 At du håper du ikke får det selv, og at det kan være stress med hele familien utenom deg som er syk, det vil alle forstå, spesielt når det er snakk om spysjuka. Men når du blir så stresset av dette er det kanskje på tide å gjøre noe med din helseangst eller angst for å spy eller hva det enn er som er problemet ditt. Det er ikke deg det er synd på her - det er barna dine og mannen din! Skjerp deg! Anonymous poster hash: 05b50...433 Når man har angst for noe, så er det faktisk ikke så lett å bare ta seg sammen, eller skjerpe seg. Sier du det til folk som røyker, er overvektige eller har en depresjon, også? Anonymous poster hash: bd85b...c42
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Skrevet 9. januar 2017 Når man har angst for noe, så er det faktisk ikke så lett å bare ta seg sammen, eller skjerpe seg. Sier du det til folk som røyker, er overvektige eller har en depresjon, også? Anonymous poster hash: bd85b...c42 Nå var det ikke jeg som skrev det...men ja. Når jeg ser at barn plages av foreldrenes psykiske lidelser så ber jeg dem å oppsøke hjelp. Synes i det er rart av sykdom hos egne barn ikke vekker omsorgstrang jeg da... Anonymous poster hash: 25a0a...cf4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #20 Skrevet 9. januar 2017 Mannen har jo vært 100% til stede og gjort alt dette du ramser opp for barna tidligere i dag, det er hans barn og han er en like god omsorgsperson som meg. Han meldte seg frivillig til å være hjemme med barna i dag. Da var det naturlig at jeg dro på jobb. Jeg ser at du og samboeren din er tilstede 100% ved sykdom, vi har ikke mulighet til å være hjemme begge to samtidig, da går ikke sykedagene med barna opp. Anonymous poster hash: bd85b...c42 Nei, jeg reagerer ikke på at han var hjemme med syke barn, men på at du unngår dem alle, og ikke en gang prater med mannen?.. I vår familie er det normalt å bry seg om hverandre når noen er syk. Jeg sa ikke at begge er hjemme om noen er syk. Anonymous poster hash: 4a157...126
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2017 #21 Skrevet 9. januar 2017 Ja, jeg synes du er fæl. Jeg skjønner at du har hetta for å få omgangssyke du også, ingen ønsker seg vel det, men å ikke snakke med mannen din en gang, spørre om du skal hente noe å drikke til han, kikke inn til ungene eller vise et snev av omtanke for andre enn deg selv synes jeg ikke hører hjemme noe sted når man har valgt å starte familie. Jeg har hetta for omgangssyke jeg også, men jeg tar da i et tak og bruker heller hansker og munnbind når jeg vasker badet, spriter dørhåndtak, skifter sengetøy osv. Kunne ikke falle meg inn å gå i isolat og la syke familiemedlemmer klare seg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #22 Skrevet 10. januar 2017 Godt jeg ikke er alene om det da. Hører han er dårlig, men det kommer ikke opp noen. Vekker jo hele huset. Jeg blir så stresset av dette at jeg ikke får sove. Anonymous poster hash: bd85b...c42 Stakkars deg, du har det fælt............. Anonymous poster hash: 658c6...765
Hjertefru Skrevet 10. januar 2017 #23 Skrevet 10. januar 2017 Ja, jeg synes du er fæl. Jeg skjønner at du har hetta for å få omgangssyke du også, ingen ønsker seg vel det, men å ikke snakke med mannen din en gang, spørre om du skal hente noe å drikke til han, kikke inn til ungene eller vise et snev av omtanke for andre enn deg selv synes jeg ikke hører hjemme noe sted når man har valgt å starte familie. Jeg har hetta for omgangssyke jeg også, men jeg tar da i et tak og bruker heller hansker og munnbind når jeg vasker badet, spriter dørhåndtak, skifter sengetøy osv. Kunne ikke falle meg inn å gå i isolat og la syke familiemedlemmer klare seg selv. 100 % enig. Sånn gjør mn bare ikke når man har familie. At du har "fobi" mot omgangssyke er ikke en god grunn. Da bør mant tenke seg om før man skaffer barn. Omgangssyke er dritt, men en del av pakka..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #24 Skrevet 10. januar 2017 Hvis barna sover nå så er du ikke fæl som lar mannen orden seg selv. Du må derimot være hjemme med eldste i dag. Og god håndhygiene er viktig. Jeg har blitt smitta bare én gang jeg, og da kasta ettåringen opp i ansiktet mitt. 😏 Anonymous poster hash: c35fd...cad
Mamma til 2 søte Skrevet 10. januar 2017 #25 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har vanskelig for å tro på dette innlegget jeg altså... Og om du har en så stor fobi mot sykdom at du driter i andres ve og vel og ikke får sove for at DU ikke vil bli syk... Da trenger du virkelig hjelp av en psykolog! Synes det er merkelig at du ikke fikk hjelp med dette før du fikk barn. Alle vet at det er mer sykdom i huset når man har barn. Så ja, vanskelig for å tro at noen kan være så egosentrisk... Håper dette er kødd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå