Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Har merket i d siste at 3 åringen skjeler litt. Så plutselig på et av Bhg bildene at det ene øyet var rødt (brukt blitz), og d andre vanlig svart pupill. Noen som har vært borti d? Bør jeg være urolig ? Anonymous poster hash: 7a198...8ed
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Du skal alltid gå til lege og få det sjekket om barnet bare får en rød pupill på bilder. Det er mest sannsynlig ikke noe galt, bare at blitzen traff litt skjevt, men det kan av og til være tegn på at noe er alvorlig galt. http://www.agderposten.no/nyheter/blitsbilder-kan-oppdage-svulst-1.1325099 Fant bare artikkel om hvit istedenfor rødt øye akkurat nå, men jeg mener bestemt at en jeg vet om hadde et rødt og en sort pupill. Han hadde kreft i øyet. Om det bare er snakk om sjeling er det som regel ganske uskyldig, men det hender jo barnet må gå med lapp eller ha annen korrigering. Så et legebesøk er absolutt på sin plass. Anonymous poster hash: fa3a8...28e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Et rødt og et sort øye på bilde kan rett og slett komme av sjeling, mulig det også indikere andre problemer. Siden du har merket at barnet skjeler litt synes jeg du bør ta en sjekk uansett, fordi det kan hende han/hun trenger behandling for sjelingen. Da kan du ta med fotografiet i samme slengen, så sjekker de hvis de mener det er noe å være urolig for. Fargeforskjeller i øynene på fotografier er vanligvis ikke farlig, men bør sjekkes, fordi det i noen tilfeller er det første tegnet på allvorlige tillstander, der det kan være viktig å oppdage tidlig. https://www.aao.org/eye-health/tips-prevention/diagnosing-children-from-photographs Anonymous poster hash: a0e64...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå