Gå til innhold

Hva er greia med mummikopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noen til jul, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor giveren mente det passet til meg. Er det noe spesielt med disse koppene?

Anonymous poster hash: ffbe3...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Har to. Vil egentlig bare kaste de, men tydelig at giver ikke har glemt at de er gave fra henne

Skrevet

Njah, dekorative og gode å drikke av. Og solide. Men ikkje særlig spesielle.

Absolutt kjekt å få på blodbanken, da.

Skrevet

Jeg har en del, fordi jeg synes de er fine. Mummitrollet betydde mye for meg i oppveksten (bøker), og for barna mine (bøker og tegnefilmer). Kjøper de med de store figurene på. Har ingen tanker om å selge dem med fortjeneste, de er som andre kopper. 

Anonymous poster hash: b4837...8ba
Skrevet

Enig med deg. Har to. Vil egentlig bare kaste de, men tydelig at giver ikke har glemt at de er gave fra henne

Å kaste de er bare tåpelig, da kan man heller gi de bort. Mange som liker de. Jeg synes mummikopper er koselige, men samler ikke. Har to vi har fått i gave

Anonymous poster hash: 21b47...e26

Skrevet

Barna mine søler i hvert fall mye mindre når de drikker av mummikoppene sine. De er stødige og kjekke. Bruker de hver dag, selv om barna ikke er så små lenger.

Anonymous poster hash: c2ee7...564

Skrevet

Jeg har en del, fordi jeg synes de er fine. Mummitrollet betydde mye for meg i oppveksten (bøker), og for barna mine (bøker og tegnefilmer). Kjøper de med de store figurene på. Har ingen tanker om å selge dem med fortjeneste, de er som andre kopper.

Anonymous poster hash: b4837...8ba

Jeg har alltid vært glad i mummi, og er vokst opp med det. Er også veldig glad i resten av Tove Janssons greier, og vi har hver vår kopp som passer oss i familien. Jeg er selvfølgelig Mummimamma, og herr er Pappa, vi har Mymlen og Snusmumrikken og Hemulen og Sniffe, lille My og TooTikki. Det er vår familie!
Skrevet

Hva er greia med kopper i det hele tatt?

Man drikker av dem. Så lages det kopper i ulike former og med ulike motiv, farger og mønster. Som med ALT annet er det noen design som slår gjennom som mer trendy. Selv om noe kommer på moten fordi mange liker det, så betyr ikke det det samme som at ALLE liker det. Noen liker klassisk design, noen et mer lekent design, andre igjen digger retro osv.

Det er da ikke så mye mer mystisk enn som så. Venninna di liker mummikopper og ville kjøpe til deg for å gjøre deg glad.

Anonymous poster hash: 64623...fa1

Skrevet

Jeg har to - også gave, men jeg fikk plukke ut motiver selv. De er kjempefine og jeg er veldig glad i dem både fordi jeg er veldig glad i giveren og siden jeg har et sterkt forhold til Tove Janson både fra egen og barnas oppvekst. Men har du kopper du ikke liker så selg dem, gi dem bort eller gi dem til loppemarked, det er mange andre som kan ha glede av dem og det gjelder det meste her i livet. Det lite gavnlig å spørre "hva er greia" for det er jo opplagt at andre kan like noe annet enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...