Gå til innhold

Trist og lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare høre andres synspunkt?

Har en jente i 1.klasse. I bhg var de 5 jenter på basen. Det var mye konflikter og utestenging. Som oftest var det min jente det gikk utover... Tenkte at når hun begynte på skolen og nå går i klasse med 10 andre jenter så ville ting ordner seg og hun ville finne seg en eller flere gode venninner.

Dessverre ser det ut som ikke det er blitt slik. Hun er litt med de andre men mye alene også. Hun "får lov" å være med de andre, men det er sjelden hun er førstevalget. Hvis hun må på do eller hente noe, så forsvinner de andre på mystisk vis.

Hun er en veldig snill, livsglad og leken jente. Forstår seg (dessverre?) ikke på strategier og kloke valg innen venner. Legger ikke inn aksjer eller smisker med noen. Hun er bare seg selv og liker å leke.

Kjenner jeg er så lei meg og sliten. Bekymret for henne. Hvorfor blir hun aldri valgt? Hva kan vi gjøre? Bytte klasse? Bytte skole? Jeg vil ikke ofre masse verdifull tid på å bare se hvordan ting går...

Noen kloke tanker?

Anonymous poster hash: b4e1c...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytter ikke bytte skole. Du må lære henne å være med andre. Lære henne hvordan hun skal få være med. Gjøre henne populær. Høres fælt ut, men man kan ikke forandre andre unger, men man kan lære sitt barn å takle andre drittunger. Bare styrk henne så godt dere kan.

Anonymous poster hash: 57e04...bdd

Skrevet

Sier som anonym over. Hun må lære hvordan man er sammen med andre, men det trenger ikke være jenter.

Anonymous poster hash: 02459...f81

Skrevet

Takler hun ikke sosiale koder, så blir hun utestengt. Alltids noen som blir det, og i dette tilfellet er det ditt barn. Nytter ikke p bytte skole, ungen din forandrer jo ikke personlighet for det

Anonymous poster hash: 57a72...2c2

Skrevet

Takk for svar!

Er vel som dere sier; kan vel ikke forandre andres (dritt)unger. Men hvordan styrker jeg henne?? Hvordan gjøre en unge populær? Som sagt så er hun er veldig leken type. Vil ikke si umoden, kanskje heller de andre som er mer opptatt av å inkludere og ekskludere. Få en posisjon. Litt som eldre barn/ungdom.

Gode råd mottas med stor takk!

Hi

Skrevet

Takler hun ikke sosiale koder, så blir hun utestengt. Alltids noen som blir det, og i dette tilfellet er det ditt barn. Nytter ikke p bytte skole, ungen din forandrer jo ikke personlighet for det

Anonymous poster hash: 57a72...2c2

Skal jeg bare godta det da??

Hi

Skrevet

Er det en eller to hun kan invitere med hjem?

Skrevet

Absolutt! Hun vil gjerne invitere med seg alle sammen og vi har gjennom høsten tatt med oss flere jenter. Hun har ved et par anledninger tidlig i høst også fått være med noen hjem. Jeg og far er også sosiale og prøver å være venner med de andre foreldrene. Alt dette i håp om at hun skal finne seg en plass og kanskje en veldig god venninne. En venninne som ville valgt akkurat min jente. De har det kjekt på besøk hos hverandre, men dagen etter er det samme greiene. Hun bare er for seg selv mens de andre løper til hverandre.

Hi

Skrevet

Skal jeg bare godta det da??

Hi

Handler ikke om å "godta". Man må bare forholde seg til den verden man lever i. Noen er "unike" og trenger lite utenfra. De kan godt gå en hel skoletid uten å ha venner. Så blomstrer de opp når de kommer i et annet miljø, f eks studier, folkehøyskole, militæret, hvor man møter noen likesinnede. Jeg var en sånn, følte meg ikke hjemme noe sted før jeg begynte på vgs.

Men de fleste vil ta skade av å gå mange år på skole uten sosiale forbindelser, og det vil ødelegge de fremtidige sjansene deres for å blomstre opp. Så man bør ikke gamble på at hun "klarer seg" uten å kunne det de andre kan og være litt mer som de andre er. Det er viktig å lære hvordan man glir inn.

Anonymous poster hash: 02459...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...