Gå til innhold

Dere som er butikksjefer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer eier om dere har dårlig omsettning en dag?

Anonymous poster hash: a70a2...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i en kjede, så det har jeg aldri fått noen reaksjon på. Målet er jo budsjettet for uken, måneden og året, en og annen dårlig dag er umulig å unngå. 

Anonymous poster hash: e260f...f77
Skrevet

Håndterer hva?

Det er jo ganske normalt at omsetningen varierer fra dag til dag, uke/uke, måneder og år. Dårlig omsetning en dag påvirker ikke nødvendigvis det store bildet.

Anonymous poster hash: 3444f...98a

Skrevet

Tirsdag er den dag i uken de fleste har dårlig omsetning. Ikke spør meg hvorfor. Tirsdag er bare en dårlig dag for de fleste.

Anonymous poster hash: 0c29c...81e
Skrevet

Ok, så dere får ingen reaksjoner

Anonymous poster hash: a70a2...41c

Skrevet

Men mener du reaksjon som i 'kan du forklare hvorfor omsetningen var så uvanlig lav på onsdag i forrige uke', eller får du kjeft?

Jeg er ikke sjef, men jobber tett med butikksjefen i vår butikk. Det er ikke uvanlig at ledelsen spør om årsaken til både god og dårlig omsetning. Så lenge vi har en forklaring (dårlig vær, høstferie, ekstra mange besøkende pga arrangementer, forsinket levering av varer osv), er de fornøyde med tilbakemeldingen. Og hvis vi ikke vet, ønsker vi å undersøke. Selvsagt legger vi ikke så stor vekt på en bestemt dag, men dersom hver tirsdag er en kjempedårlig salgsdag, kan vi jo f eks vurdere om vi bør finne på noe for å få folk inn i butikken den dagen.

Skrevet

Så lenge jeg gjør tiltak iform av nedbemanning, alternative oppgaver etc så er det ikke noe å gjøre med.

Anonymous poster hash: 09989...6ef

Skrevet

Ingen er daglig "på oss" for lav omsetning. Vi er en kjede. Har du en eier som ikke ser langsiktig/helhet så kom deg videre!

Anonymous poster hash: 55c1e...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...