Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Er litt rart spørsmål men jeg har lurt litt på det. Er 15 uker på vei og allerede iløpet av utgangen av januar så må vi satt opp ferie uker. Tenkte per nå å ta ut 3 uker før juni og 2 uker rett før jeg går ut i permisjon ca 14.juni Men tenk om jeg mister før den tid? Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: 29864...eee
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Ville mest sannsynlig ikke tenkt på det på den måten. For da kan det bli mye hva hvis.... Noe må man faktisk ta OM man kommer i de situasjonene. Anonymous poster hash: 1c18e...92b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Hvis du skulle miste så er det forferdelig, og da tror jeg akkurat det med ferie blir litt sekundært. Eller? Kos deg og tenk positivt 😊 Anonymous poster hash: 4da56...2e1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Ville tatt den avtale festede uka før permisjon og de 4 lovpålagte ukene i permisjon slik at permisjon varer 4 uker lengre. Mister du babyen etter uke 15 vil ferie være det siste du bryr deg om. Anonymous poster hash: 185de...4b0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Ville aldri tatt all ferien før permisjonen. Ta heller ferie i høst, så får du være lenger hjemme med babyen. Anonymous poster hash: 8de43...990
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Grunnen til at jeg bekymrer meg litt er ikke pga ferien i seg selv men at jeg muligens trenger ferien mer enn noen sinne om vi blir så uheldig at noe går galt. Jeg har 3 barn fra før av, barn 1 ble født 3 uker før termin , barn 2 ble født 2,5 uker før termin , barn 3 ble født 3 uker før. Ingenting som tilsier at barn 4 også vil bli født noe før men det er ihvertfall derfor jeg ønsker å bruke 2 uker før permisjon. Hi Anonymous poster hash: 29864...eee
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Hvis du føder for tidlig får du jo forskjøvet permisjonen. Ingen som tvinger deg på jobb de dagene der 😃 Og hvis du skulle miste babyen får du sykemelding hvis du trenger det. Jeg ville aldri brukt opp ferien sånn bare for å bli kvitt den. Du kan bruke den i høst (forlenge/forskyve perm) eller overføre den til neste år. Føler du deg for sliten/dårlig til å jobbe fullt på slutten kan du også kanskje få sykemelding. Anonymous poster hash: 8a0bd...9ce
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Grunnen til at jeg bekymrer meg litt er ikke pga ferien i seg selv men at jeg muligens trenger ferien mer enn noen sinne om vi blir så uheldig at noe går galt. Jeg har 3 barn fra før av, barn 1 ble født 3 uker før termin , barn 2 ble født 2,5 uker før termin , barn 3 ble født 3 uker før. Ingenting som tilsier at barn 4 også vil bli født noe før men det er ihvertfall derfor jeg ønsker å bruke 2 uker før permisjon. Hi Anonymous poster hash: 29864...eee Det skjønte jeg ikke? Anonymous poster hash: c052f...15f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Hvis du vil ha noe fint å leve på i tilfelle alt blir feil ville jeg allikevel bare tatt 1 uke før permisjon og tatt badeferie i pirbadet eller lignende badeland den fri uka. Anonymous poster hash: 185de...4b0
Blondzilla Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Du bør jo heller gå ut i permisjon før. Jeg føder alltid for tidlig så i stedet for å gå ut tre uker før som er vanlig gikk jeg ut fem uker før. Det var perfekt fordi barnet ble født tre uker for tidlig, og på denne måten mistet jeg ikke noe permisjonstid. Ferien tar jeg alltid ut etter endt permisjon. Om du føder et par uker før termin mister du på en måte disse ukene om du ikke gjør som jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå