Gå til innhold

Far som ikke tar ansvar har ikke tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som har en diagnose,faren har han kun 4 timer i uka ,dette blei han fastsatt egentlig mot sin vilje. Mannen sier han ikke ha tid.Hvis gutten runger å spør om de kan finne på noe sier han nei ,jeg kan ikke miste penger.

Han tjener rundt 500.000 i året pluss mye svart.

Han har sex trakassert meg 3 siste åra og spionerer på meg.

Jeg har holdt ut så han ikke skulle droppe gutten .

Men nå orker jeg ikke mere .Og nå møter han ikke opp på møter angående gutten 1 gang pr mnd. Ikke vil han passe han heller ,hevn fordi jeg ikke vil tilbake til han .

Han føler nok en slags makt .Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 2485c...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sluttet å ta kontakt og heller funnet annen avlastning. 

Anonymous poster hash: b1460...294
Skrevet

Jeg ville bitt tennene sammen og tenkt: Hans tap. Så ville jeg gått løs på møter og oppfølging alene.

Samtidig ville jeg dokumentert alt. Tatt vare på sms og mail, printet det ut og satt i en perm. Ville skrevet opp alle gangene han avviste gutten, alle gangene han dropper samvær.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvem kontakte for å få pass når jeg er på møtene ? Home start tar bare oppdrag hvis barnet er under skolealder..

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvem kontakte for å få pass når jeg er på møtene ? Home start tar bare oppdrag hvis barnet er under skolealder..

Skrevet

Du må finne en barnevakt du betaler. Noen i nærmiljøet. 

Henge opp lapp i butikken på en vg skole eller lignende.

Anonymous poster hash: b1460...294

Skrevet

Her må du dokumentere alt du kan. Både farens manglende oppfølging og trakasseringen overfor deg.

Trakasseringen bør du anmelde ham for, det er ikke noe du skal måtte "bite tennene sammen" og holde ut! Det er ulovlig og straffbart.

Barnet ditt har det mest trolig aller best uten faren i livet sitt. Da slipper barnet alle skuffelsene hele tiden, slipper å leve med et håp som blir knust hele tiden.

Oppfølgingsmåter er vel som regel i arbeidstiden, og da er vel barnet ditt i barnehage eller på skolen, så det bør ikke være så stort problem? Ev. må du få lagt møtene til tidspunkter som er hensiktsmessig for deg som alenemor.

Har du familie og venner så kan kanskje disse stille opp en gang iblant?

Ellers støtter jeg det med å finne en fast barnevakt. Det er kanskje også noe opplæring som skal til, da må det planlegges og prøves ut. Så lenge dere har oppfølgingsmøter en gang i måten er det jo noe du kan planlegge.

Sjekk ellers ut det med støttekontakt for barnet, kanskje er det mulig til å samkjøre time til oppfølging med en slik ordning.

Mange muligheter.

Ordne det slik at de som er ansvarlig for oppfølgingsmøtene sender informasjon om møtene direkte til far, ikke la det gå gjennom deg. Da mister han muligheten til å bruke møtene som et press mot deg. Vil han ikke møte så blir det synlig overfor de som har ansvar for barnets diagnose også.

Anonymous poster hash: 38408...155
Skrevet

Det at gutten ikke er helt frisk kan bidra til at far har mindre interesse av å bruke tid på ham.

Anonymous poster hash: 6ff28...cfc

Skrevet

Du kan jo kontakte barnevernet å se om du kan få avlastninghjem til han.Da hadde du fått en hel helg innimellom til å bare slappe helt av.

Anonymous poster hash: 773cc...0b6
Skrevet

Forebyggende barnevern i kommunen. De kan tildele deg støttekontakt og en avlastningsfamilie.

Anonymous poster hash: 30c55...69d

Skrevet

Det at gutten ikke er helt frisk kan bidra til at far har mindre interesse av å bruke tid på ham.

Anonymous poster hash: 6ff28...cfc

Det har hun sikkert skjønt helt selv.

Men hun kan ikke knipse i fingrene så er barnet frisk. Du skjønner det?

Utilgivelig av en far, uansett!

Anonymous poster hash: fe4f1...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...