Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Har 2 fagbrev og en bachelor. Driver å søker jobber innenfor disse og butikk og renhold, men får ikke så mye som innkalling til intervju. Noen som har forslag til jobber man kan få uten utdanning og erfaring innenfor feltet? Har hull på cven på 2 år rett etter endt bachelor som jeg antar gjør at jeg ikke er interessant for de som ansetter fagbrev folk. Anonymous poster hash: d9c6d...701
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Hva er bachelorgraden din, da? De lar vel ikke være å ansette deg pga et to års hull i CV-en. Tror heller det er fordi de regner med du bare blir midlertidig. Anonymous poster hash: 38103...860
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Hvorfor har du så stort hull i CV-en? Hvis arbeidsgiver er redd du er ustabil arbeidskraft, teller jo det negativt. Anonymous poster hash: 49e1d...bd0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Antagelig anser de deg som overkvalifisert og at du søker jobben bare for å ha noe å gjøre mens du leter etter drømmejobben innenfor ditt felt. Jeg er butikksjef og å ansette nye folk er tidkrevende og dyrt, jeg ansetter jo ikke folk jeg tror søker bare for å jobbe hos oss midlertidig..... Anonymous poster hash: bfc80...644
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Jobbet i et vikariat som gikk ut mens jeg var gravid også har jeg vært i permisjon. Anonymous poster hash: d9c6d...701
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Jobbet i et vikariat som gikk ut mens jeg var gravid også har jeg vært i permisjon. Anonymous poster hash: d9c6d...701 Da har du ikke et hull i CV, da har du hatt omsorgspermisjon i forbindelse med fødsel. Det er ikke et hull i CV'en at du har vært hjemme litt lenger enn 1 år, du har fremdeles vært hjemme i omsorgspermisjon med små barn og det er selvfølgelig det du skriver i søknaden din. Anonymous poster hash: bfc80...644
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Jeg er butikksjef og å ansette nye folk er tidkrevende og dyrt, jeg ansetter jo ikke folk jeg tror søker bare for å jobbe hos oss midlertidig..... Anonymous poster hash: bfc80...644 Så du ansetter bare samfunnstapere som aldri vil kunne få seg en skikkelig jobb? Anonymous poster hash: d8a0c...7c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Det er skikkelig vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet / bytte arbeid nå for tiden. Det er enormt mange søkere til få stillinger. Jeg vil anbefale å ringe for å vise interesse i tillegg til å sende søknad. Få også litt hjelp med teksten i søknaden. Jeg kom selv ikke til intervju en gang for en stilling tilsvarende den jeg har, bare i en annen kommune (den jeg har flyttet til). Anonymous poster hash: 834f3...926
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Mange arbeidsgivere kan oppfatte det som for "slapt" og kun sende inn en søknad. Du kan heller møte opp på arbeidsplassen. Da viser du mot og det er mer sannsynlig å bli ansatt 😊 Anonymous poster hash: 72cd4...a05
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Avisbud! Ingen erfaring, eller utdannelse. Krever bare ei ukes opplæring og sertifikat 🖒 Men anbefaler ikke en slik jobb Anonymous poster hash: 09c17...f53
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #11 Skrevet 9. januar 2017 Så du ansetter bare samfunnstapere som aldri vil kunne få seg en skikkelig jobb? Anonymous poster hash: d8a0c...7c5 Hahaha, hva i alle dager var det et forsøk på? Jeg er butikksjef i en bokhandel, så jeg ansetter folk som brenner for bøker og litteratur, som virkelig ønsker å jobbe i bokbransjen. To av mine ansatte har fagbrev i butikk, og ei holder på å ta det. Jeg anser det å jobbe i butikk som en skikkelig jobb jeg altså, og det gjør de jeg ansetter også. De har ikke søkt jobb hos meg bare for å få en jobb, de har søkt hos meg fordi de har et oppriktig ønske om å jobbe i bokhandel. Så det er en veldig stabil stab hos meg også. På de 15 årene jeg har drevet butikken har det sluttet to faste ansatte, ene flyttet til andre kanten av landet, andre ble alvorlig syk og ufør. Ellers er det bare ekstrahjelper som har sluttet, det er jo gjerne studenter som man ikke forventer å beholde når de er ferdig utdannet. I en fast stilling ville jeg virkelig aldri ansatt en person som går rundt på senteret og leverer like åpne søknader til alle butikkene, eller folk med høyere utdanning som sliter med å få jobb og vil "jobbe i butikk så lenge". Anonymous poster hash: bfc80...644
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 Hahaha, hva i alle dager var det et forsøk på? Jeg er butikksjef i en bokhandel, så jeg ansetter folk som brenner for bøker og litteratur, som virkelig ønsker å jobbe i bokbransjen. To av mine ansatte har fagbrev i butikk, og ei holder på å ta det. Jeg anser det å jobbe i butikk som en skikkelig jobb jeg altså, og det gjør de jeg ansetter også. De har ikke søkt jobb hos meg bare for å få en jobb, de har søkt hos meg fordi de har et oppriktig ønske om å jobbe i bokhandel. Så det er en veldig stabil stab hos meg også. På de 15 årene jeg har drevet butikken har det sluttet to faste ansatte, ene flyttet til andre kanten av landet, andre ble alvorlig syk og ufør. Ellers er det bare ekstrahjelper som har sluttet, det er jo gjerne studenter som man ikke forventer å beholde når de er ferdig utdannet. I en fast stilling ville jeg virkelig aldri ansatt en person som går rundt på senteret og leverer like åpne søknader til alle butikkene, eller folk med høyere utdanning som sliter med å få jobb og vil "jobbe i butikk så lenge". Anonymous poster hash: bfc80...644 Hva med en med bachelor eller master innen litteratur? Ville det vært aktuelt? Anonymous poster hash: e97dc...c18
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #13 Skrevet 9. januar 2017 Hahaha, hva i alle dager var det et forsøk på? Jeg er butikksjef i en bokhandel, så jeg ansetter folk som brenner for bøker og litteratur, som virkelig ønsker å jobbe i bokbransjen. To av mine ansatte har fagbrev i butikk, og ei holder på å ta det. Jeg anser det å jobbe i butikk som en skikkelig jobb jeg altså, og det gjør de jeg ansetter også. De har ikke søkt jobb hos meg bare for å få en jobb, de har søkt hos meg fordi de har et oppriktig ønske om å jobbe i bokhandel. Så det er en veldig stabil stab hos meg også. På de 15 årene jeg har drevet butikken har det sluttet to faste ansatte, ene flyttet til andre kanten av landet, andre ble alvorlig syk og ufør. Ellers er det bare ekstrahjelper som har sluttet, det er jo gjerne studenter som man ikke forventer å beholde når de er ferdig utdannet. I en fast stilling ville jeg virkelig aldri ansatt en person som går rundt på senteret og leverer like åpne søknader til alle butikkene, eller folk med høyere utdanning som sliter med å få jobb og vil "jobbe i butikk så lenge". Anonymous poster hash: bfc80...644 Jeg er lærerstudent og får ikke jobb som ekstrahjelp engang, skikkelig festlig. Vi må jo også tjene litt penger, og "alle" arbeidsledige i dette fylket har meldt seg som ringevikarer på alle skoler lg bhg, da blir det mange om beinet. Anonymous poster hash: d6223...da7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 Hva med en med bachelor eller master innen litteratur? Ville det vært aktuelt? Anonymous poster hash: e97dc...c18 Helt klart, om du ønsket å jobbe med salg og service Det viktigste er at man leser, man kan ikke jobbe i bokhandel uten å selv lese bøker. Det å gå på bokmøter, ha forfatterbesøk, lese bokanmeldelser osv er en veldig viktig del av jobben. Bokmøter og bokbad hvor forlagene legger frem nye utgivelser er kjempegøy, å diskutere bøkene man leser med kollegaer og ikke minst kundene, ha faste kunder som kommer igjen og igjen for å snakke om boken du anbefale sist og få anbefalt en ny osv osv. Bøker er vår store lidenskap, har du den og er villig til å dele den med kundene kan du få jobbe i butikken min. Anonymous poster hash: bfc80...644
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Helt klart, om du ønsket å jobbe med salg og service Det viktigste er at man leser, man kan ikke jobbe i bokhandel uten å selv lese bøker. Det å gå på bokmøter, ha forfatterbesøk, lese bokanmeldelser osv er en veldig viktig del av jobben. Bokmøter og bokbad hvor forlagene legger frem nye utgivelser er kjempegøy, å diskutere bøkene man leser med kollegaer og ikke minst kundene, ha faste kunder som kommer igjen og igjen for å snakke om boken du anbefale sist og få anbefalt en ny osv osv. Bøker er vår store lidenskap, har du den og er villig til å dele den med kundene kan du få jobbe i butikken min. Anonymous poster hash: bfc80...644 Men et snev av litteraturkunnskap er vel også vesentlig? Mamma er også brennende opptatt av litteratur, men hun kjøper bøkene sine på Narvesen. I utgangspunktet ikke noe galt i det, men man merker stor forskjell på ansatte i bokhandel som bare "liker å lese" og de som har peiling på litteratur. Eldorado bokhandel i Oslo skiller seg positivt ut, der jobber det flere som man skjønner vet hva de driver med. Digger den bokhandelen! Anonymous poster hash: e97dc...c18
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Men et snev av litteraturkunnskap er vel også vesentlig? Mamma er også brennende opptatt av litteratur, men hun kjøper bøkene sine på Narvesen. I utgangspunktet ikke noe galt i det, men man merker stor forskjell på ansatte i bokhandel som bare "liker å lese" og de som har peiling på litteratur. Eldorado bokhandel i Oslo skiller seg positivt ut, der jobber det flere som man skjønner vet hva de driver med. Digger den bokhandelen! Anonymous poster hash: e97dc...c18 Det er stor forskjell på hva kundene ønsker, og de finner fort sin favorittselger i butikken. Vi trenger begge deler nemlig. Det selges jo definitivt mest av lettlest og fengende bøker som ikke akkurat kan kalles viktig eller tung litteratur. Veldig mange kunder ønsker å snakke om bøkenes underholdningsverdi, for det er det som er viktig for dem. De leser for å slappe av, flykte fra virkeligheten og underholdes. Men vi har også de kundene som vil litt mer i dybden, og vi har selgere i butikken for dem også. Det er det som er så gøy, at kundene kommer og ser etter den spesielle selgeren som de hadde en så flott samtale med sist. Men plutselig kan en av de andre selgerne overraske de også, selv ekstrahjelpen som stort sett leser fantacy på engelsk, plutselig glimter hun til og overrasker den godt voksne litteraturviteren som stadig er innom butikken Når man jobber i bokhandel har man tilgang på alle slags bøker, vi får gratis leseeksemplarer på det meste vi ønsker å lese. Vi snakker sammen, vi snakker med kundene, vi snakker med selgerne fra forlagene og ikke minst hører vi ofte på forfatternes egne presentasjoner av bøkene sine og kan snakke med dem. Vi er i stadig utvikling, om vi har lyst til å utvikles. Anonymous poster hash: bfc80...644
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 Det er stor forskjell på hva kundene ønsker, og de finner fort sin favorittselger i butikken. Vi trenger begge deler nemlig. Det selges jo definitivt mest av lettlest og fengende bøker som ikke akkurat kan kalles viktig eller tung litteratur. Veldig mange kunder ønsker å snakke om bøkenes underholdningsverdi, for det er det som er viktig for dem. De leser for å slappe av, flykte fra virkeligheten og underholdes. Men vi har også de kundene som vil litt mer i dybden, og vi har selgere i butikken for dem også. Det er det som er så gøy, at kundene kommer og ser etter den spesielle selgeren som de hadde en så flott samtale med sist. Men plutselig kan en av de andre selgerne overraske de også, selv ekstrahjelpen som stort sett leser fantacy på engelsk, plutselig glimter hun til og overrasker den godt voksne litteraturviteren som stadig er innom butikken Når man jobber i bokhandel har man tilgang på alle slags bøker, vi får gratis leseeksemplarer på det meste vi ønsker å lese. Vi snakker sammen, vi snakker med kundene, vi snakker med selgerne fra forlagene og ikke minst hører vi ofte på forfatternes egne presentasjoner av bøkene sine og kan snakke med dem. Vi er i stadig utvikling, om vi har lyst til å utvikles. Anonymous poster hash: bfc80...644 Sukk... jeg vil jobbe i bokhandel! 😊 Anonymous poster hash: e97dc...c18
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 Hva trenger man ikke utdanning for. Prostitusjon. Anonymous poster hash: d8a0c...7c5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Skrevet 9. januar 2017 Det er stor forskjell på hva kundene ønsker, og de finner fort sin favorittselger i butikken. Vi trenger begge deler nemlig. Det selges jo definitivt mest av lettlest og fengende bøker som ikke akkurat kan kalles viktig eller tung litteratur. Veldig mange kunder ønsker å snakke om bøkenes underholdningsverdi, for det er det som er viktig for dem. De leser for å slappe av, flykte fra virkeligheten og underholdes. Men vi har også de kundene som vil litt mer i dybden, og vi har selgere i butikken for dem også. Det er det som er så gøy, at kundene kommer og ser etter den spesielle selgeren som de hadde en så flott samtale med sist. Men plutselig kan en av de andre selgerne overraske de også, selv ekstrahjelpen som stort sett leser fantacy på engelsk, plutselig glimter hun til og overrasker den godt voksne litteraturviteren som stadig er innom butikken Når man jobber i bokhandel har man tilgang på alle slags bøker, vi får gratis leseeksemplarer på det meste vi ønsker å lese. Vi snakker sammen, vi snakker med kundene, vi snakker med selgerne fra forlagene og ikke minst hører vi ofte på forfatternes egne presentasjoner av bøkene sine og kan snakke med dem. Vi er i stadig utvikling, om vi har lyst til å utvikles. Anonymous poster hash: bfc80...644 Hva med barnelitteratur, har dere gode selgere der? Jeg syns aldri jeg treffer noen som har peiling i bokhandlene. Bøker som har for omtale, ernominert eller har vunnet priser er ikke bestilt inn etter at det første eksemplaret ble solgt etc. Veldig kjedelig for oss som har barn som leser mer enn Gutta i trehuset. Heldigvis kan min eldste gå på biblioteket selv. Anonymous poster hash: 7e045...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå