Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Har gått ut i permisjon for 1,5 uke siden så har termin om 1,5 uke. I begynnelsen av desember fikk jeg brev fra nav om at de manglet inntektsopplysninger og ikke kunne behandle søknaden min om permisjonspenger før de hadde fått den. Kontaktet jobben og fikk beskjed dagen etter at de akkurat hadde sendt inntektsopplysningene. Det jeg lurer på, skal jeg motta noe mer fra nav? Får vel ett vedtak om at jeg er innvilget penger i permisjonen? Jobber i IA bedrift så det er de som betaler ut penger også får de igjen fra nav. Så hvis nav bruker tid på å behandle søknaden så får jeg penger fra jobben uansett? Eller kan jeg risikere å sitte uten penger hvis nav ikke ferdigbehandler søknaden? Har prøvd å ringe, men ikke så lett i dag med syk ingen hjemme Anonymous poster hash: 0491e...4f1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Du har god tid. Fristen for å søke om permisjon er 3 måneder etter fødselen. Grunnet sykdom, og så mye rot hos nav fikk de ikke den endelige søknaden min før 3 måneder etter fødsel. Det gikk fint det. Jegfikk fortløpende lønn fra arbeidsgiver, og så fikk de tilbakebetalt. Om enn litt sent. Anonymous poster hash: d70b9...7c2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Du skal få et vedtak når søknaden din er innvilget. I dette står hvordan du avviklet permisjon (dato til dato) og maksdato for fødselspenger. Om din arbeidsgiver forskutter lønn under permisjonen vil du få lønn som vanlig uansett om NAV bruker lang tid på din søknad. Din arbeidsgiver får da refusjon fra NAV når din søknad er innvilget. Husk at selvom din arbeidsgiver utbetaler lønn under permisjonen er du selv ansvarlig for at alt er i orden hos NAV. Behandlingstiden variere fra NAV kontor til NAV kontor men om du ikke har mottatt noe vedtak senest i begynnelsen av februar må du ta kontakt med NAV. Anonymous poster hash: 428a2...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå