Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Er det vanlig med smertakramper i magen ved omgangssyke? Vanlig å ha vondt når man trykker på magen? Ikke hatt omgangssyke i hus før med barna. Selv ikke hatt det på mange år. Hadde siste oppkast i 21 tiden i går kveld. Fortsatt smerter som kommer og går. Ikke kvalm, ikke matlyst. Venter i telefonkø da jeg også skal forhøre meg med legekontoret. Føler meg litt hysterisk. Men det er så vondt når det står på at barnet gråter. Men virker ikke veldig påvirket i mellom smertetakene (forutenom litt øm i magen ved trykk). Typisk omgangssyke? Barnet er 8 år. Anonymous poster hash: 62149...03e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Hvor i magen er det vondt da? Smerte ved trykk er vanlig ved blindtarmbetennelse, det er vel på venstre side den sitter. Men man kan absolutt ha magekramper ved en hissig magevirus også altså. Anonymous poster hash: 13d52...8a0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Forrige gang min gutt hadde omgangssyke hadde han veldige magesmerter etter at han hadde sluttet å kaste opp. Eller kanskje han kastet opp litt senere igjen - en lang runde med store magesmerter, medtatthet og mye oppkast i starten, og senere spredt over flere dager. Det er noen år siden nå, så jeg husker ikke helt rekkefølgen, men reagerte også på de magesmertene. Han ropte og ynket seg, og jeg kan ikke selv huske at omgangssyken har artet seg sånn på meg noen gang. Jeg snakket med legen på tlf, men hun sa det ikke var uvanlig, og at jeg skulle gi svært magevennlig mat, ikke fiber eller snev av tungt fordøyelige ting. Ikke for at han spise så mye uasnett men. Men det er klart det er veldig lurt å snakke med legen hvis du er usikker, jeg vet ikke mye om alt som kan være med mager. ville bare spille inn min erfaring. God bedring til den syke, ikke noe deilig. Anonymous poster hash: 161e2...d33
the amazing spidermamma Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Er i ferd med å bli bra av en runde med omgangssyke nå. Begge barna har hatt det, og så fikk jeg. Og fyttikatta for noen magekramper - eller knip om du vil. Hadde ikke barna vært sjuke først (de hadde heldigvis ikke disse krampene), hadde jeg reist på legevakta, for jeg visste ikke at omgangssyke kunne oppføre seg sånn. Så hvis du er rimelig sikker på at barnet har blitt smittet av omgangssyke, så ville jeg ha tatt det med ro foreløpig (eller - man tar det jo ikke med ro uansett når barnet har det vondt). Jeg fant et tips om stikkpiller med paracet, og det lindret noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå