Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har hatt influensa siste uken, med alt det medfører. Men det får da være måte på hvor mye det viruset skal rote med hodet mitt... Den kvelden det virkelig satte inn holdt jeg på å bli sprø - det stinket eldgammel tran i hele leiligheten! Jeg har en gang ved et uhell luktet på en tranflaske som var flere tiår gammel... og akkurat den lukten oppfattet nesa mi. Hele kvelden. Sååå kvalmende! Har ikke en gang tran i hus... Etter 8 dager kom jeg meg omsider i dusjen i kveld. Mens jeg står der hører jeg dørklokken, tenke "pokker, hvem er det som kommer nå, da?". Jeg har ikke ringeklokke... Senere hadde jeg vært på badet igjen, kom ut igjen og forsto ingenting, for ytterdøren stod vidåpen og det var jo iskaldt i hele leiligheten. Fant ut at jeg ikke orket å frike ut om det var noen her, låste døren (tror jeg) og fant frem teppe og krøllet meg på sofaen mens jeg lurte på hvem som hadde vært her og hva de ev. hadde tatt. En halvtime etterpå kom jeg på at jeg selv hadde satt opp til lufting, men da kunne jeg ikke huske å ha lukket døren igjen, så med klaprende tenner kom jeg meg opp fra sofaen... bare for å se at døren var lukket. Etter lite mat i mange dager så var det eneste jeg plutselig fikk lyst på tzatziki. Det er jo raskt å lage og sikkert veldig bra med masse hvitløk for å ta knekken på sjuka. Greide å holde meg på beina lenge nok til å lage. Tok en hvil på sofaen før jeg greide å spise. Sitter og spiser det til litt ristet brød og fenalår, og tenker flere ganger hvor utrolig godt det var, at jeg hadde truffet med mengde salt og hvitløk. Strålende fornøyd med meg selv. Inntil jeg innså to ting. Ikke har jeg smakssans og ikke hadde jeg hatt en millimeter hvitløk i tzatzikien. Men hodet mitt hadde bare fikset manglende smakssans med minner. Slik har egentlig hele uken gått. Har jo vært helt surrete!!! Jada... kanskje en bedre dag i morgen om feberen går ned - lov å håpe Dere andre som har hatt influensa, har det gått på på hodet også? Anonymous poster hash: d03a9...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå